"זו התנהלות מקוממת, פשוט שערורייה"

$(function(){setImageBanner('bdb2485d-5b33-4cac-94bb-7b5229def268','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

הורים ביבנה הירוקה, שילדיהם שובצו לגנים החדשים 'מעגן' ו'איתן' גילו השבוע להפתעתם שהגנים לא ייפתחו במקום המתוכנן ושהילדים יתחילו את שנת הלימודים במבנה זמני ומרוחק, שממוקם באזור שאינו בשטח הרישום שלהם. לדבריהם הם התוודעו לכך במקרה, בעקבות הערת שוליים שהעלה מינהל החינוך באתר, רגע לפני שיצא לפגרת הקיץ. כעת המשרדים סגורים וההורים חסרי אונים. עיריית יבנה: "הקבלן לא עמד בלוחות הזמנים. נעמוד לרשותם של ההורים בכל שאלה או בקשה"
מאת: ג'ני פרנקל שלום

יבנה נט

פחות מחודש לפני פתיחת שנת הלימודים והורים, אשר ילדיהם שובצו לשנה הבאה לגנים החדשים 'מעגן' ו'איתן' בשכונה הירוקה בעיר, גילו להפתעתם שהגנים 'עברו' לרחוב אחר, מרוחק הרבה יותר מבתיהם ואינו נמצא כלל באזור הרישום שלהם. מדובר על כ-70 ילדים משני הגנים ולטענת ההורים המהלך גם נעשה בסתר וזאת מבלי לעדכן אותם על כך באופן רשמי והתגלה רק במקרה על ידי אחת האימהות, שנכנסה מיוזמתה לאתר ונתקלה בהערת שוליים שמודיעה להורים שהגנים, שהיו אמורים להיפתח ברחוב הנחשול, ייפתחו ברחוב הדוגית.

בשבוע האחרון הרוחות בקרב ההורים סוערות ולדבריהם הם עושה ככל יכולתם על מנת לקבל מידע על המעבר ותשובות מראש העיר וממחלקת החינוך, אך לשווא. "לא רק שהם לא הודיעו לנו וגילינו על זה באקראי, הם גם כתבו את ההודעה באתר יום לפני שיצאו לפגרה. זרקו פצצה ונעלמו. כל השבוע אנחנו מחפשים מענה ופשוט אין עם מי לדבר" אומרת אילנה, אחת האימהות, שבנה בן ה-3 שובץ בגן 'מעגן'. לדבריה מלכתחילה לא היא זו שבחרה את הגן הזה ובנה שובץ בו על פי החלטה שרירותית של מחלקת החינוך, לפיה כל הילדים שנולדו אחרי תאריך מסוים ישובצו בשני הגנים החדשים. "כל ההתנהלות לוקה בחסר עוד הרבה קודם לכן" היא מסבירה "יש לי מתחת לבית ארבעה גנים ואני בחרתי בגן 'אלמוג', שהוא גם קרוב לבית וגם עוברים אליו עוד חברים שהילד מכיר. חשבתי שאם שואלים אותנו ובודקים מה ההעדפות שלנו, אז יתייחסו לזה ברצינות ויתחשבו בבקשה. בפועל, הוליכו אותנו שולל וסתם השלו את ההורים. שובצנו בגן 'מעגן' החדש והרחוק, יחד עם כל הילדים שנולדו אחרי ה-1.6, זאת כמובן מבלי ששאלו אותנו או התחשבו בנו וגם מבלי לבדוק אולי יש הורים שהגנים הללו מתאימים להם יותר ולעשות את כל המהלך הזה בצורה חכמה יותר. אנחנו לא מכירים אף אחד מהגן החדש, החברים שלו לא עוברים איתו וגם אין לנו מושג מי יהיה הצוות במקום. הבן שלי אלרגי למוצרי חלב, ביקשתי לדעת אם תהיה לו סייעת בגן החדש ואף אחד לא נתן לי תשובות". אילנה והורים נוספים פנו לעירייה והגישו ערעור על השיבוץ. לדבריהם, לאחר ימים ארוכים של סחבת וטרטורים הערעורים לא התקבלו. "זכינו ליחס מזלזל ומזעזע ואחרי שקיבלתי תשובה שלילית הבנתי שפשוט אין עם מי ואין על מה להילחם. ביקשתי לפחות לקבל קצת פרטים על הגן, אמרו לי שוב ושוב שיחזרו אליי וזה כמובן לא קרה".

כמו אילנה גם יתר ההורים הרימו ידיים, אלא שביום שני השבוע, כשנכנסו לבדוק את השיבוצים הסופיים, הם גילו, כאמור, שהגנים החדשים ייפתחו בכלל ברחוב אחר ולא במקום שייעדו להם מלכתחילה. "אף אחד לא טרח לעדכן אותנו בפרט החשוב הזה" אומרת אילנה "הם גם הודיעו את זה באיזו הערת אגב, כאילו שזה משהו שולי שאין צורך לשים עליו יותר מידי דגש. אז כבר השלמתי עם זה שהילד שלי יהיה בגן אחר, עם צוות שאין לי מושג מי הוא וחברים שהוא לא מכיר, אז עכשיו גם מתברר שזה יהיה בכלל במבנה זמני, שהוא הרבה יותר רחוק. הקימו כאן שכונה ענקית, שמורכבת ברובה מזוגות צעירים, הורים לילדים קטנים, ולא דאגו להיערך בהתאם ולספק לנו את הדבר הבסיסי ביותר שהוא חינוך לילדים שלנו. עכשיו אומרים לנו שפשוט לא הספיקו לבנות את הגנים ולכן ילדים יהיו באופן זמני במקום אחר, זאת אחרי שהתרענו לא פעם ולא פעמיים שזה מה עלול לקרות כיוון שראינו שאין התקדמות של בנייה בשטח. כל הזמן ניסו להשתיק אותנו ואמרו שיהיה בסדר, שיספיקו לבנות, שיהיה בגנים הללו צוות טוב ושכנעו אותנו שאפשר לסמוך עליהן ושאנחנו יכולים להיות רגועים. בפועל, פחות מחודש לפני פתיחת שנת הלימודים זורקים עלינו פצצה ונעלמים. זו התנהלות מקוממת, פשוט שערורייה".

כמו בנה של אילנה, גם בתו של שלומי ארבל שובצה בגן 'מעגן'. גם הוא בחר בגן הקרוב ביותר לביתו, גן 'מלאכים', אליו שובצו הילדים של השכנים והיה בטוח שגם בתו תשובץ בו. "אז הסתבר שהיה עומס יוצא דופן, שבעקבותיו החליטו שהפילוח לא ייעשה על בסיס גאוגרפי, אלא על פי שנתון. כך קרה שהבת שלי שובצה בגן החדש. התאכזבנו מאוד, כיוון שגן בהקמה הוא בשלב הראשון אתר בניה ומדובר גם בגננת חדשה ובכל המשתמע מכך", הוא אומר "גם אנחנו ניסינו לערער וגם אותנו דחו. כשקדמה לזה התעלמות מוחלטת ולאחר מכן פגישות, טפסים ועוד אישורים. הבטיחו להחזיר תשובה, אבל זה כמובן לא קרה וגילנו רק היום שהערעור נדחה. לא רק שהוא נדחה, התברר שהגן בכלל עבר מקום ואף אחד לא חשב שיש צורך לעדכן אותנו".

הם טוענים שנשלחו מכתבים.

"לא נשלחו מכתבים, אף אחד מההורים לא קיבל שום מכתב ואין לנו בעיה בדואר, עובדה שאת תשלומי הארנונה לעירייה כולם מקבלים יופי. זאת הייתה תכנית שהם רקמו מראש, להוסיף את זה כהערה, שאולי לא ממש ישימו אליה לב. הם חשבו שזה יעבור מתחת לרדאר, אבל חדי העין הבחינו. שלושה חודשים אנחנו מתריעים שוב ושוב שקצב בניית הגנים אינו מספק ושהם לא יהיו מוכנים ב-1 בספטמבר. שלושה חודשים מתעלמים ואומרים לנו 'יהיה בסדר'. אז הם חיכו רגע שלפני היציאה לפגרה, שיגרו את ההודעה הזאת וזהו, כולם נעלמו. החליטו על דעת עצמם לקחת ילדים קטנים בני 3, שזו הפעם הראשונה שבה הם יוצאים מהמסגרת העוטפת של הפעוטונים ולשים אותם באיזשהו מבנה זמני. אף אחד לא אומר לנו מה זה אומר 'זמני' וכמה זמן זה אמור לקחת".

מה כן אומרים לכם?

"אי אפשר להשיג אותם בכלל, אבל אחרי מאמצים רבים אמרו לנו שהם לא יכולים להתחייב לכמה זמן תימשך הבנייה ולא מוכנים להתחייב אפילו ל-4 חודשים מתחילת השנה. הדבר השני שאמרו הוא שכשתסיים הבנייה יעבירו את הילדים על פי החלטת ההורים. זה פשוט הזוי. איך בדיוק הם מדמיינים לעצמם שמהלך כזה אמור להיעשות?! הורים לא מצליחים להחליט איזו מתנת סוף שנה קונים לגננת או על הצבע והסוג של הנייר טואלט, אז ההורים יחליטו אם להעביר את הילדים או לא?! ואם חלק יחליט שכן ואחרים יחליטו שלא, אז רק חלק מהילדים יעברו ואז מה יהיה עם הצוות, יכניסו גננת וסייעות חדשות ויכנסו במהלך השנה עוד ילדים?! שום דבר לא ברור, אף אחד לא נותן תשובות".

מה אתם מתכננים לעשות?

"אני באופן אישי עדיין לא יודע. אני יודע שיש הורים שאמרו באופן נחרץ שהם יסרבו לשלוח את הילדים לגן הזה וידרשו שיבוץ אחר. בינתיים ערכנו כבר כמה פגישות ואנחנו מגבשים תכנית פעולה. נפגשנו גם עם ראש העיר".

מה הוא אמר לכם?

"הוא אמר שטוב שהבאנו את זה לתשומת ליבו ושיהיה מישהו במינהל החינוך שלא יישן בלילה. בינתיים מי שלא ישן בלילה אלה ההורים, ועובדי מינהל החינוך יצאו לפגרה והם, להערכתי, ישנים מצוין. אנחנו לא נשתוק ולא ניתן לדברים להתנהל בצורה כזאת, לא על גבם של ילדים בני 3. גם ככה המעבר הזה הוא הרבה פעמים לא פשוט ועלול היות טראומטי, אז לעשות להם את זה פעמיים?! זה פשוט חלם".

מעיריית יבנה נמסר בתגובה:

"בשנת הלימודים תשע"ט ייחנכו בעיר חמישה גני ילדים חדשים ובסך הכול יפעלו 117 גנים בהם ילמדו 3,338 ילדים. מסיבות אשר אינן תלויות בעירייה ולמרות כל המאמצים הקבלן המבצע את בינוי שני גני ילדים "איתן" ו"מעגן" לא עמד בהתחייבותו ללוח הזמנים לבינוי הגן. חשוב להדגיש כי בינוי הגנים ותקצובם נעשה ע"י העירייה עוד טרם קבלת הרשאה תקציבית ממשרד החינוך זאת במטרה לאפשר שילוב כלל ילדי העיר במסגרות חינוכיות מתאימות מגיל 3 ומעלה.  מינהל החינוך פעל לעדכן את ההורים הן באמצעות מכתב אישי והן בשיחה טלפונית  ונמסר כי באופן זמני ובשל האילוץ שנוצר ילמדו ילדי גן ''איתן'' וגן ''מעגן'' במבני הגנים שברחוב הדוגית. ככלל, שיבוץ הילדים בגנים נעשה מתוך רצון להקל על ההורים על בסיס של קרבה גאוגרפית, התחשבות בהורים ליותר מילד אחד בשילוב במוסדות סמוכים וכו'. יודגש כי בגנים ברחוב הדוגית שובצו ילידי שנתון 2015 (גילאי 3) שנולדו בחודש יוני ולאחריו אשר אין להם אחים במוסדות חינוך אחרים בשכונה. השיבוץ נעשה באופן ענייני ובהתאם לקריטריונים ולאפשרויות הקיימות ללא איפה איפה וללא משוא פנים. מינהל החינוך עושה למתן מענה לכל ילדי העיר ויעמוד לרשותם של ההורים בכל שאלה או בקשה".

 


 
$(function(){setImageBanner('e1592ddb-eeb1-407f-874b-8987ca448ecf','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('bfce4d6d-ab64-4643-927a-33cda5a4872a','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה