"מאיר שטרית זו מתנה לתושבים"



אלי בן הרוש היה בעברו ראש מינהלת הספורט ביבנה, שחלם להביא את מכבי יבנה לליגת העל. הוא התאכזב מהשלטון, שם את המפתחות ועשה לביתו. היום, עשר שנים אחרי, שהוא מכהן כמנכ"ל וסגן נשיא של אחת מחברות הקוסמטיקה המובילות בעולם, עדיין מתגורר ביבנה וחולם עבורה על עתיד טוב יותר. את העתיד הזה הוא רואה בדמותו של המועמד לראשות העיר מאיר שטרית, שלדבריו מביא עימו רוח חדשה ותקווה לעיר ולתושבים

.

את אלי בן הרוש אין צורך להציג, האיש שהקים את מינהלת הספורט העירונית, מתרכז בשנים האחרונות בעיקר בלעשות לביתו. אולם מערכת הבחירות הקרבה הזכירה לו שוב, עד כמה יבנה חשובה לו וגרמה לו, לקחת שוב חלק בפוליטיקה המקומית. הפעם, מי שהיה בעבר מקורבו של צבי גוב-ארי, הפתיע והודיע על תמיכתו במאיר שטרית.

מוביל חברה שמגלגלת מחזור של מיליוני שקלים

לוח הזמנים של בן הרוש בן ה-49 צפוף ועמוס, בעיקר בשל העובדה שהוא מכהן כסגן נשיא ומנכ"ל פרימייר (Premier) ים המלח, שחגגה לאחרונה 25 שנות הצלחה מסחררת. "קבוצת פרימייר מוכרת קוסמטיקה מים המלח ב-73 מדינות ברחבי העולם ויש לנו שבעה מרכזי הפצה גדולים באמסטרדם, לונדון, מיאמי, לוס-אנג'לס, מקסיקו, קנדה, הונג-קונג וממש ממש בקרוב גם בסין" מספר בן הרוש. החברה משלבת טכנולוגיות מתקדמות ביותר ופורצות דרך ומגלגלת סכומים של מאות מיליונים. 98 אחוז מהפעילות שלה היא בחו"ל וגם החנויות בארץ ממוקמות בעיקר במוקדי התיירות ומכוונות לתיירים. "בחו"ל כל החנויות שלנו ממוקמות במוקדי הבילוי והקניונים הכי מובילים ונחשבים, מדובר על כ-1000 חנויות עם 7 ליינים שונים".

לחברה הגיע בן הרוש לפני כחמש שנים, לאחר שרשת 'אופיס דיפו' שהוא היה הסמנכ"ל שלה, נקלעה לקשיים כלכליים. מאז הוא מנהל ביד רמה את החברה, שמונה מאות עובדים בארץ ועוד אלפים ברחבי העולם כולו. "במפעל בישראל יש קרוב ל-500 עובדים ובחנויות בחו"ל כ-3000 אנשי מכירות" הוא מספר.

איך מנהלים את כל הדבר הענק הזה?

"המטה שלי הוא כאן בישראל והכל מתנהל מכאן. כלומר, בעלי החנויות ברחבי העולם הם זכיינים, אבל העיצוב של החנות הוא שלנו בלבד. יש כאן צוות של מעצבות וגרפיקאיות, שבונות תכנית לכל זכיין ומעבירות לו אותה. אנחנו גם בוחרים את המפעלים שמייצרים עבורם את הריהוט. אנחנו גם היצרנים וגם המפיצים וגם דואגים לכל המסביב. זאת מערכת מאוד גדולה ומסועפת, שעובדת בשיתוף פעולה מדהים".

לא קל.

"זה תפקיד רציני, מאתגר וכזה שדורש אחריות גדולה מאוד. אני מתנהל בעיקר בין טיסות, לפעמים אפילו פעמיים בחודש. מדלג בין מדינה למדינה ותוך שבוע ימים חולש על קרוב לשמונה מדינות. זאת אחת מהחברות הכי מרתקות שיש היום במשק הישראלי".

נראה שדווקא בשנים האחרונות יש סביב החברה התעוררות גדולה יותר, נכון?

"זה נכון. החברה תמיד הייתה חברה מאוד מצליחה, אבל בשנים האחרונות יש יותר מודעות והעניין סביבה גובר. ההסבר לכך טמון קודם כל בעבודה הקשה שאנחנו עושים. ושנית השינויים שחלו בעולם והעובדה שהיום יש יותר פלטפורמות לקנייה וכבר לא צריך להגיע לקניון בשביל לרכוש. גם החשיפה במדיה עושה את שלה, והיום בלוגרית יכולה להגיע תוך דקות לכ-300 אלף משתמשות בקוסמטיקה".

"הפכנו לידידים קרובים"

לאחרונה רשמה החברה הצלחה נוספת, כשחתמה חוזה עם הזמרת הבינלאומית המצליחה מריה קארי, שהפכה לפרזנטורית של החברה. "זו החברה הישראלית היחידה שהביאה לארץ פרזנטורית בקנה מידה עולמי" אומר בן הרוש, שעובד בצמוד עם קארי מאז החתימה על החוזה

איך נוצר הקשר?

"קודם כל היא זאת שקנתה את המוצרים שלנו, מאוד התרשמה והפכה למשמשת נלהבת. כשחיפשנו פרזנטורית הגיעו לגמר 3 פיינליסטיות, אנג'ילנה ג'ולי, ג'ניפר לופז ומריה. לאף אחת מהן, חוץ ממריה, אין 25 מיליון עוקבים באינסטגרם ומליוני חברים בפייס, אז בסופו של דבר היא זאת שנבחרה. חוץ מזה שהגיל שלה מתאים והעובדה שהיא מטפחת את עצמה במוצרים ונראית טוב בזכותם ולא הודות לניתוחים".

איך היה המפגש הראשון איתה?

"קודם למפגש היינו בקשר טלפוני והתכתבויות, כך שהרגשנו שאנחנו כבר מכירים. היא נחתה בארץ ולא הסכימה שאף אחד חוץ ממני יפגוש אותה, כי הייתה בלי איפור. עד אז הכרתי אותה רק כזמרת, אבל לפני הפגישה היה לי חשוב לעשות שיעורי בית ולדעת עליה קצת מעבר. היא מאוד התרשמה מזה והביעה את הערכתה. ליוויתי אותה שבוע ימים בישראל, היא גם הגיעה לים המלח".

איך אתה מתרשם ממנה?

"היא מאוד מעורבת בכל העבודה שלנו ביחד ואכפת לה. עם הזמן הפכנו גם לידידים קרובים. מריה היא אישיות מדהימה, נוחה וטובת לב. יש סביבה את ההילה והזהר, אבל אין לה גינונים של דיווה, לא איתי לפחות. בחודש ספטמבר אנחנו מצטרפים אליה לסיבוב הופעות של שלושה חודשים במזרח, יחד נקדם את המוצרים".

 

הברקס של גוב-ארי

למרות ההצלחה שלו והעובדה שיכל לעזוב את העיר, בחר בן הרוש להמשיך ולהתגורר ביבנה, העיר אליה הגיע לפני 23 שנים מצפת. "התחתנו וכשהגענו לשלב של להקים בית בישראל בחרנו ביבנה, כי מאוד התחברנו לעיר" הוא נזכר. עם הגיעו לעיר הוא לקח חלק פעיל בכל המתרחש בה, היה יושב ראש שכונת נאות בגין לשעבר וחבר הנהלת המתנ"סים, שהיה אחראי על הספורט והקים בשנת 2006 את מינהלת הספורט העירונית. "זה היה מודל מיוחד במינו בארץ, שבמסגרתו לקחתי את כל מועדוני הספורט בעיר ואיחדתי תחתיי את כל יושבי הראש, תחת תקציב אחד מרכזי. המטרה הייתה לבנות מועדונים חזקים, שיגיעו לליגת העל" הוא אומר. תוך שתי עונות עלו קבוצות הכדורסל והכדורגל לליגה הלאומית ובן הרוש דהר קדימה. "רציתי שכל ילד ביבנה שרוצה להגיע למעלה בתחום הספורט, לא יסתכל החוצה לעבר הכוכבים הגדולים, אלא שהכוכבים האלה יהיו כאן אצלנו, ביבנה. אז בנתי תכנית".

מה היה בה?

"את כל השלבים של המעבר מהליגה הלאומית לליגת העל. היו בה שלושה מרכיבים: צוות ניהול, תקציבים ותשתיות. הגעתי לגוב-ארי ואמרתי לו 'בוא, תן יד. זה אפשרי, רק שהכל תלוי בך'".

ומה הייתה התשובה?

"לצערי זה לא עניין אותו והוא עצר את זה. אז אחרי שנתיים בתפקיד בהתנדבות, קמתי ועזבתי. היה לי כוח והשפעה ורציתי לשנות ולשפר ולעשות דברים טובים, אבל אי אפשר להוביל מהלכים כשאין לך שותפים אמיתיים לדרך. זה חבל, כי יבנה עולה על כל הערים בסביבה ואין סיבה שלא תהיה לנו קבוצה בליגת העל. זה לא קרה עד עכשיו רק בגלל חוסר אכפתיות ואוזלת יד".

"איש של מעשים"

בשנים שחלפו צבר בן הרוש ניסיון עסקי, ניהולי וכלכלי עצום. לאחרונה חש שהאהבה שלו ליבנה עדיין בוערת, כמו גם האמונה שאפשר להוביל את העיר למקומות אחרים ורחוקים הרבה יותר, ולא רק בתחום הספורט. והוא הודיע, כאמור, על תמיכתו במאיר שטרית לראשות העיר. "בעבר באתי ממקום של להוביל שינוי אמיתי, בשביל הילדים של העיר הזאת וכדי שהם יגדלו בעיר שפותחת בפניהם אפשרויות. הצמיחה של יבנה היום מתרחשת באופן טבעי, אף אחד לא עשה פה איזשהו מהלך גאוני של פיתוח העיר. אגב, השכונות החדשות הללו שקמו פה היו רשומות בתכניות המתאר עוד בתקופה של מאיר שטרית".

מה אתה חושב על ההחלטה של גוב-ארי להתמודד שוב?

"תמכתי בגוב ארי בעבר והייתי מקורב אליו שנים רבות. אני חושב שהוא שגה וטעה כשחזר בו מההודעה על הפרישה. יבנה עברה איתו כברת דרך, כעת יש להיפרד ממנו והיה עליו לפרוש וללכת לנוח".

למה דווקא מאיר שטרית?

"מאיר שטרית זו מתנה ליבנה ולתושבים והוא יהיה ראש עיר מצוין. הוא מגיע עם רזומה עשיר ומכובד, עשה וראה כבר הכל והוכיח שהוא איש של מעשים. מעבר לזה שהוא מביא איתו גם את הקשרים שיצר במשך השנים בממשלה ובכנסת, מה שיעזור ליבנה מאוד ויביא אותה למקומות שבהם כולנו רוצים לראות אותה".

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה