התמדה = הצלחה



בלי ששמנו לב אוטוטו מסתיים לו החופש הגדול. בפתח התחלה של תקופה חדשה להורים ולתלמידים כאחד. התרגשות תופסת את מקום הים והבריכה, פרפרים משתוללים בשמחה אצלנו בבטן, בקיצור התחלה חדשה ומחודשת בדרך אלינו.

.

תחילת שנת לימודים היא ברובה תקופה לא נודעת. המון סימני שאלה וחוסר וודאות לעתיד לבוא.  חומר לימודי חדש, חברים חדשים, מפגשים וחוויות שונות ממה שהתרגלנו בשנים שעברו.

ההתלהבות הראשונית כל כך חזקה שאנחנו מתמלאים "בדרייב" ובאנרגיה שתעזור לנו להתמודד עם כל קושי שיגיע לפנינו. אך חשוב לזכור שברגע שהאנרגיה מההתלהבות הראשונית מסתיימת מגיע מקומה של ההתמדה! וההצלחה תלויה בהתמדה בדרך שלנו.

מהי התמדה? האם היא מבטיחה הצלחה? איך מוצאים אותה בתוכנו? כיצד ניתן ליישם אותה בחיינו? מה התועלת שלה? המון שאלות וסקפטיות בדבר כוחה של ההתמדה אני מקבלת באימונים לצמיחה שאני מעבירה. רבים טוענים כי התמדה לאורך זמן נועדה לכישלון ואין אפשרות להחזיקה לאורך זמן. האני מאמין שלי הוא שבכוחה של התמדה לחולל שינויים מרחיקי לכת במציאות שלנו וזו הדרך הנכונה להגיע למטרות והיעדים שהצבנו לעצמינו. אילולא ההתמדה לא ניתן להשיג שום וכלום. רוב הפעמים ההבדל בין מי שמצליח למי שדורך במקום הוא ההתמדה בלבד.

התמדה מהי?

התמדה היא מרכיב הכרחי בהצלחה לאורך זמן. היא היכולת לעשות דבר מה שוב ושוב לאורך זמן. בדיוק ההיפך מלוותר ולהרים ידיים. היכולת ללכת קדימה לעבר המטרה בלי לתת להסחות דעת, מכשולים או תוצאות לא רצויות להזיז אותנו מלהתקדם בדרך שלנו. 

היא זאת שמבדילה לרוב בין תלמיד שהגשים את יכולותיו בלימודים לבין זה שנכשל. הרי תמיד יהיו תקופות פחות טובות ותקופות יותר טובות. אל ניתן להם לעכב אותנו בדרך. אלא ההתמדה פירושה להמשיך בראש מורם לעבר הווה מושלם.

כולנו מכירים את הסיפורים מלאי ההשראה של אותם ספורטאים, ממציאים ואנשים מצליחנים שלמרות שחוו אינספור כישלונות וקשיים, שאלות ותהיות בכל זאת העזו, המשיכו ללמוד ולתרגל עד שהגיעו לפסגה. המכנה המשותף לכולם הוא ההתמדה! הם לא נולדו מצליחים הם פשוט לעולם לא ויתרו ולא הרימו ידיים באמצע הדרך.

במבט לאחור, דרך ההתמדה הצלחתי להשיג ולשפר המון בחיי. הסרתי ממשקלי כ- 50 ק"ג, סיגלתי לעצמי אורח חיים ספורטיבי, מקיימת משק בית ומגדלת את בני בכוחות עצמי, הגשמתי את חלומי ולמדתי את תורת הקואוצ'ינג, כותבת טורים מעצימים, בקרוב מוציאה ספר, מאמנת, כל זה ועוד רק בגלל התמדתי הבלתי מתפשרת בדרך שלי. בהחלט ובוודאות ללא התמדה לא הייתי מצליחה להגשים את חלומותיי ושאיפותיי עד היום. אז תאמינו לי ההתמדה משתלמת!!!!

אימון קואצ'ינג- איך ליצור ולפתח כושר התמדה

  1. עשו רשימה של כל אותם דברים בהם התמדתם ובסופו של דבר השתלם וראיתם תוצאות.
  2. עשו רשימה של אותם דברים בהם אתם מעוניינים להתמיד אך עדיין לא עשיתם זאת.
  3. בחרו פעולה אחת שתעשו בכל תחום כדי להתחיל להתאמן על ההתמדה.

מאחלת לכם תלמידים והורים יקרים להיות תמיד במקום של נחישות והתמדה, גם אם הדרך לא פשוטה התוצאה הסופית תמיד משתלמת. החוכמה היא להתגבר על הקשיים בדרך, כל יום לעשות צעד ועוד צעד לעבר החלום שלנו. להבין כמה רחוק אפשר להגיע כשנחושים להשתפר, וכשמאמינים שאין גבול ליכולת.

אז בפעם הבאה שבא לכם להרים ידיים, תחשבו לרגע על ההצלחה שאתם רוצים לעצמכם ותשאבו מזה את הכח להתמיד.

לכל שאלה/ייעוץ/הכוונה אשמח לענות

[email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה