5 טיפים לעיצוב חדרי ילדים לפני החזרה ללימודים



הילדים עדיין בחופש אבל החופש עומד להסתיים בקרוב וזהו זמן מצוין לריענון ואולי אפילו עיצוב מחדש של חדר הילדים. אז למה זה טוב שהילדים בבית- הם יכולים לתרום בעיצוב החדר וככה כולם מרוויחים. לפניכם חמישה טיפים לעיצוב מוצלח של חדר הילדים.

עיצוב חדרי ילדים

צבעים

הצבעים החדר מתחלקים לשתיים- צבעי הרהיטים וצבעי הקירות. צבעי הקירות צריכים להיות נטולי עופרת ובגוונים בהירים. הרהיטים יהיו גם הם בצבעים בהירים, ניטרליים ולא מגדריים כך שכשתרצו לצבוע מחדש את החדר או להחליף בין חדרים, הרהיטים יוכלו להתאים עדיין. בשלב בחירת הצבע תוכלו לשתף את הילדים בבחירת הצבע (עדיף לתת להם מבחר מצומצם שבחרתם מראש כדי למנוע מריבות והתעקשויות של הילדים על צבעים לא מתאימים) ולאחר הצביעה ניתן ליצור ביחד איתם שבלונות בצורות שהם אוהבים ולצבוע אותן על הקיר. בנוגע לציורי קיר וטפטים- השתדלו להימנע מהם. דעתם של הילדים משתנה מאוד מהר ולכן מומלץ להסתפק בתמונות במקום לעבוד קשה בצביעת קיר מחדש והורדת טפטים.

רהיטים

מיקום הרהיטים בחדר צריך להיקבע ע"פ הצרכים של הילד (אלא אם כן מדובר על תינוקות ואז הצרכים שלכם הם החשובים). מקמו את החפצים שהם משתמשים בהם הכי הרבה במקומות נמוכים (מחברות וספרים, צעצועים, כלי כתיבה וכד') כך שהם לא יצטרכו אתכם בכל פעם שהם צריכים משהו כמו להכין את התיק לבית ספר או סתם לשחק באחד מהמשחקים. את המיטה חשוב לא למקם מול הדלת, כדי להימנע מכניסת אור בזמן השינה והפרעה לשינה ואת שולחן הכתיבה מקמו במקום שמגיע ממנו הכי הרבה אור טבעי. במידה ואתם רוצים להשקיע בעיצוב רהיטים מיוחד, ניתן לעשות זאת אצל מעצב פנים שיש לו מחלקה המיועדת לכך.

תאורה

נושא התאורה בחדרי הילדים הוא חשוב. הם נוטים לבלות בחדר זמן רב, בין אם הם משחקים, מכינים את שיעורי הבית שלהם, או משתמשים במחשב ולכן הם צריכים כמה סוגי תאורה. התאורה הראשית תהיה גוף תאורה מרכזי. ישנו מגוון רב של צורות וצבעים שניתן לקנות. התאורה המשנית היא תאורה למקומות ספציפיים כמו: שולחן העבודה, מנורת לילה, מנורת קריאה וכד'.

תנו לילדים להתבטא

חשוב לתת לילדים ביטוי: לוחות שעם מקושטים עם תמונות שלהם, לוח מגנטי/ לוח מחיק, מסגרות עם תמונות ואפילו קיר מגנטי: קיר שנצבע בצבע מיוחד והופך את הקיר ללוח שניתן לצייר עליו. כל אלה יתנו לילד תחושה שהחדר שלו ושיש בו את כל מה שהוא אוהב.

בטיחות

עניין הבטיחות הוא חשוב, אז איך שומרים על בטיחות בחדר ילדים?

  • שימוש בצבעים נטולי עופרת.
  • חסימת נקודות חשמל.
  • מיקום הרהיטים כך שלא תהיה סכנה שיפלו.
  • הימנעות משטיחים שיכולים לגרום לילדים להחליק.

 

היעזרות במעצב פנים יכולה לעזור לכם בכל הטיפים שנתנו לכם: צבעים, רהיטים, תאורה, ביטוי אופי הילד והכי חשוב- בטיחות.

רוצים לקבל טיפים נוספים בנושא עיצוב חדרי הילדים? היכנסו לאתר של סטודיו DESIGNLAB  ותוכלו לקבל טיפים על עיצוב חדרי ילדים ועל עיצוב שאר חדרי הבית.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה