פרץ של שירה



"הכירו את" היא פינת הראיונות שלנו עם בני הנוער ביבניתון וביבנה-נט. והשבוע בפינתנו, אנחנו מארחים את שירה פרץ, תלמידת כיתה ח' בקריית החינוך ע"ש 'גינסבורג'

שירה פרץ, בת שלוש עשרה וחצי. תלמידת כיתה ח' בבית הספר קריית החינוך ע"ש 'גינסבורג' בכיתת סייבר. היא לוקחת חלק פעיל בקבוצת המנהיגות "שגרירים צעירים" ובמועצת התלמידים של בית הספר.

איך עבר החופש הגדול?

"היה לי חופש מהנה במיוחד. הייתי עם המשפחה בטיולים, נפגשתי עם קבוצת השגרירים לסמינר קיץ, נפגשתי עם החברים שלי וכמובן שצריך גם זמן לנוח".

איך זה להיות בקבוצת השגרירים? מה זה בעצם אומר?

"קבוצת השגרירים זאת תנועת נוער ייחודית ובעיני קצת שונה מתנועות נוער אחרות. זה התחיל במיונים שהיו בשנה שעברה, שכללו ראיונות ותרגילים קבוצתיים. לאחר המיונים, התגבשה קבוצת השגרירים של תלמידים מכיתות ז-ח. עברנו את השנה בפעולות  משמעותיות וביניהן עסקנו בהבעת דעה, שיח מכבד בנושאים שונים, יכולת פיתוח דיון על נושאים אקטואליים. יחד עם פעולות אלה רכשנו את הכלים של חברות, יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסה ועוד. בנוסף לפעולות, לקחנו חלק בכמה פעולות שיא כמו התנדבות בקפלן ביום המעשים הטובים, מיון ואריזה של אוכל למעוטי יכולת, חלוקת שמיכות לקשישים ועוד. כמובן שבסוף השנה נטוס כולנו ללונדון למחנה הקיץ הבינלאומי של יהודים מרחבי העולם. כבר מחכה לזה".

.

איך את חגגת את החג? מה אפיין את החג אצלכם?

"את החג אני חגגתי עם המשפחה. אנחנו מאוד אוהבים את הארוחות המשפחתיות שכולם נפגשים ביחד. אווירת החג מיוחדת, התפילות והאוכל. כמובן שנפגשתי עם החברים שלי".

בתחילת השבוע שעבר נפתחה שנת הלימודים ואי אפשר שלא להתייחס לאיחוד בתי הספר התיכוניים הגדולים בעיר. איך התחושות ביום שאחרי האיחוד?

"אוקיי. האמת שזו די שאלה קשה, כי בסוף השנה שעברה, שהודיעו לנו על איחוד בתי הספר, לא כולם תמכו ברעיון. אם לומר את האמת, קצת הייתי בלחץ לפני היום הראשון, מה יהיה ואיך יהיה? מה שנתן לי ביטחון זה שבאנו מועצת התלמידים, מאורגנים לקבלת פנים, ובמועצה היו תלמידים שהכרתי. מה שעוד נתן לי ביטחון זה שידעתי שאני נשארת באותה הכיתה, עם אותם התלמידים והמחנכת. הפעילות ביום הראשון הייתה מוצלחת מאוד, ומשם אנחנו רק ממשיכים קדימה. אחרי היום הראשון אני חושבת שרובנו הבנו, שהאיחוד לא היה לרעתנו, אלא להיפך- במובנים מסוימים יש לכך הרבה יתרונות. בימים אלו אני וחבריי למועצה עובדים על פרויקטים נוספים למען תלמידי בית הספר".

מה את מאחלת לעצמך לשנה החדשה?

"לשנה החדשה אני מאחלת לעצמי להשקיע ולעשות את הדברים שאני אוהבת. באתי השנה עם רצון לתרום ולקחת חלק פעיל בפרויקטים חברתיים, בין השאר במועצת התלמידים. אני מאוד אוהבת לתרום ולעשות למען החברה וזה מאוד מספק אותי התחושה הזאת".

 

איך את מציינת את יום כיפור? מה המשמעות שלו בשבילך?

"יום כיפור הוא לא כמו כל חג רגיל עבורי. זהו יום שבו אני צמה, עורכת חשבון נפש עם עצמי, באילו פעמים טעיתי, וממי עליי לבקש סליחה. ביום זה אני נוהגת ללכת לבית הכנסת, לשמוע את התפילה המיוחדת ולקחת חלק בה. יום כיפור בשבילי, הוא הזדמנות להתחלה חדשה. ביום זה, עורכים חשבון נפש, מבינים את הדברים הטובים וכמובן את הדברים הפחות הטובים שעשינו השנה, וניתנת לנו ההזדמנות לתקן אותם".

ממי היית רוצה לבקש סליחה השנה?

"הייתי רוצה לבקש סליחה מאנשים קרובים אליי, חברים ומשפחה, שיתכן ופגעתי בהם... יום כיפור זו הזדמנות לסלוח ולמחול על שנעשה בשנה שחלפה. אסיים במשפט 'סליחה אינה משנה את העבר, אבל היא מגדילה לנו את העתיד'".

מה היית רוצה לאחל לקוראים לקראת השנה החדשה?

"לקוראים של יבניתון ארצה לאחל שנה טובה ומוצלחת. תחפשו את הדברים שאתם חזקים בהם ותנו להם ביטוי. הקיפו את עצמכם באנשים טובים ומפרגנים. הקפידו ללמוד ולהתקדם, ויחד עם זאת תישארו מי שאתם. מאחלת לכם שנה מוצלחת עם עשייה פורייה והצלחה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה