יבנה נט

חברת המועצה רונית ארנפרוינד-כהן, שיגרה השבוע מייל בהול לראש העיר צבי גוב-ארי ובו פרטה את רשימת הליקויים, כפי שהיא  מכנה אותם, במוסדות החינוך. לטענתה למרות שכבר לפני מספר שבועות נשלחה לגוב-ארי בקשה לכנס ישיבת מועצה שתדון בנושא ההיערכות לקראת שנת הלימודים, הדבר לא קרה.  "אני דורשת, בשם כל ההורים והתלמידות, שתביא ביום ראשון תשובות מקצועיות וראויות לילדינו ואם לא, אז בבקשה עכשיו תפנה את הכיסא ותיתן לאחרים, מקצועיים יותר, לנהל את מערכת החינוך, כי הילדים והילדות הם העתיד שלנו" כתבה לו.

חברת המועצה הציגה בפני ראש העיר את רשימת הליקויים והנושאים שיש לדעתה לטפל בהם באופן מידי. כך למשל הנושא של ביטול כיתת המופ"ת, שהייתה אמורה להיות כיתת הדגל של בית הספר. "התלמידים, שהשקיעו את כל מרצם על מנת להתקבל למגמה הנחשקת, ייאלצו להסתפק בלימודים "רגילים" ולא מתוגברים וכל זאת בניגוד להבטחות שלך" כתבה. "לכיתת י' מופ"ת נאמר: 'אתם תתקדמו בחומר הלימוד שני צעדים קדימה ותחזרו אחורה שלושה צעדים. עד לסוף השנה כל השכבה תהיה באותה רמה', המופ"ת לא צלח". בנוסף תלמידים שנבחנו בהצלחה למגמה הביולוגית, לא התקבלו אליה מכיוון שאין בה מקום.

עוד נכתב כי הילדים מדווחים על עומס וצפיפות בכיתות. "איני יודעת באם הדבר עומד בהגדרות החוק באשר לבטיחות. ככל הנראה, מתוך הבנה כי הדבר אינו תקין, התלמידים נדרשו לא לדבר על כך עם ההורים".  תהתה חברת המועצה. היא ציינה כי יש 62 תלמידים בכיתה אחת של לימודי מתמטיקה 5 יח"ל. ובשיעורי אנגלית 5 יח"ל יש למעלה מ-50 תלמידים בכיתה רגילה. ישנן כיתות ללא מיזוג והתלמידים מדווחים על תחושת המחנק, במיוחד בימים החמים. בנוסף הכיתות ננעלות בזמן ההפסקה. והילדים נאלצים לשוטט במסדרונות הדחוסים. בזמן שמשאירים רק כיתה אחת שאינה נעולה, אליה יכולים להיכנס כל תלמידי השכבה בהפסקה. עוד ציינה כי בבניין האלון, המסדרונות צרים ואין בהם אוורור. "עולה שאלה, מה יקרה בעת חירום או שריפה? כיצד התלמידים בבניין האלון יוכלו לצאת בבטחה דרך אותם מסדרונות צרים? והיכן ירוכזו כל תלמידים בעת חירום? האם מערך העורף אישר זאת?".

לדבריה בשל העומס והמחסור בכיתות ובמורים בכל יום מתבטלות בבית הספר שעות לימוד רבות. אין מספיק כיתות ולכן גם אין מספיק מורים. למעט היום הראשון ללימודים, לא היה יום בו לא בוטלה לפחות שעת לימוד אחת בשכבה ז' באלון. ובנוסף, עקב המעבר לשיטת "כיתת מורה", התלמידים נאלצים לעבור בין המבנים משעור לשיעור, גם כאשר אין הפסקה בין השיעורים. וכך מאבדים זמן יקר מהשיעור. היא ציינה אף כי אחת המורות הסבירה בצורה ברורה לתלמידים את מדיניות בית הספר לפיה תלמיד שיאחר לשיעור לא יורשה להיכנס אליו, יירשם לו חיסור ובהישנות המקרים אף ירד לו ציון. המעבר בין המבנים, מסתבר, הוא בעיה של התלמידים.