רץ למרחקים ארוכים



עו"ד רם שרון הודיע השבוע שהוא מצטרף לזירה הפוליטית המקומית ויהיה חלק מרשימתו של המועמד לראשות העיר רועי גבאי. שרון, לו עבר בפעילות ציבורית ופוליטית, עובר לראשונה לקדמת הבמה וינסה להביא את תפיסת העולם שלו אל מועצת העיר, בעיקר בתחומי הספורט והעסקים הקטנים

רם שרון בן ה-46 נשוי לאפרת, אבא של לירון (13) ועדי (8) ובימים הקרובים צפוי להיוולד לבני הזוג ילד נוסף. הוא תושב יבנה 35 שנה ובעל משרד עו"ד ונוטריון בעיר. בנוסף הוא חבר בוועדת ערר לארנונה ביבנה. בזמנו הפנוי הוא רץ מרתון וחובב כתיבה. כתב כבר ספר ילדים אחד ומשלים בימים אלה את כתיבתו של ספר היסטורי על מכבי יבנה. בינתיים כותב שרון סיפורי נוסטלגיה על מכבי יבנה ביבניתון והיה בעברו העורך של העיתון והעורך לשעבר של מוסף השבת בעיתון מעריב. על פניו נראה שהמהלך הזה שלו מהווה סוג של חציית קווים, אך עבורו מדובר בפלטפורמה נוספת לקידום הפעילות הציבורית שהוא עוסק בה. "לא חציתי אף קו" הוא אומר "פעילות ציבורית היא לא משהו זר מבחינתי. בעבר עמדתי בראש מועדון 'רוטראקט יבנה' שהוא ארגון הצעירים של רוטרי, ובשנים האחרונות אני חבר בוועדת ערר לארנונה ביבנה, שהיא אחת מוועדות החובה החשובות. מה שאתה מכנה 'עולם פוליטי' הוא בעיניי אמצעי להמשיך לתרום מכישוריי ומיכולותיי למען יבנה ולהיות שותף לקידומה של העיר". 

מדוע דווקא רועי גבאי?

"מעבר למנהיגות הטבעית והכובשת שלו, הוא היה בחמש השנים האחרונות חבר מועצה חרוץ ומצוין. הוא ישב בוועדות הכי מרכזיות של העיר ולא היסס להצביע נגד בכל פעם שזיהה פגיעה באינטרס הציבורי. הוא רגיש לכספי ציבור ולמינהל תקין, ולא פחות מכך – רגיש לבני אדם. אני משוכנע שגם אחרי שייבחר, הוא יישאר עם שתי רגליים על הקרקע וישמור על יושרה, אמינות והגינות שמנחים אותו כל העת".

שרון. "בטוח שגם אחרי שגבאי ייבחר, ישמור על יושרה והגינות"

מה אתה עונה לאלה שטוענים שהוא צעיר מידי?

"רועי בן 34, והחוק קובע שכל אזרח זכאי להיבחר אם הוא מעל גיל 21. כלומר הכנסת שחוקקה את החוק הזה לא חשבה שגיל 34 הוא צעיר מדי. מעבר לכך, אפשר למלא את העיתון ברשימה ארוכה ומרשימה של אנשים מוכשרים שנבחרו לתפקידיהם בגיל צעיר. ראש עיריית אשדוד לשעבר צבי צילקר, שהיה ראש עיר מעולה, נבחר לראשונה בגיל 36. עמיר פרץ נבחר לראש מועצת שדרות בגיל 31. אלי ישי כיהן כשר הרווחה בגיל 33. גילה גמליאל הייתה סגנית שר החקלאות בגיל 31. בנימין נתניהו היה שגריר ישראל באו"ם בגיל 35. אני מזכיר לך שצרפת בחרה בשנה שעברה נשיא בן 39. גלעד ארדן נבחר לראשונה לשר בגיל 39. ויש עוד דוגמאות לרוב".

מה הדברים שהכי בוערים בך לשנות?

"יבנה היא עיר נהדרת, אבל רחוקה מלמצות את הפוטנציאל שלה. תחום הספורט למשל, שמאוד קרוב ללבי, צריך להיות בעיניי חלק מרכזי מתרבות הפנאי שלנו. זה לא קורה בינתיים. אוכלוסיית העיר אמנם גדלה בשנים האחרונות, אבל השקעה העירונית בספורט לא ממצה את מגוון האפשרויות ואין בעיר מגוון מספק של מועדוני ספורט. זה נפלא ששיפצו את אצטדיון הכדורגל הישן והקימו אולם כדורסל מודרני, אבל להסתפק בכמה קבוצות ייצוגיות בליגות הנמוכות זה לא מספיק. העיר צריכה לחבר את ילדי יבנה לקבוצות הייצוגיות כדי להצמיח את דור האוהדים הבא, לשאוף שקבוצות ייצוגיות יעלו לליגות גבוהות יותר, לטפח קבוצות ילדים ונוער, ולהקים קבוצות ייצוגיות בענפים נוספים כמו כדוריד וכדורעף, גברים ונשים. כמה חבל שמרוץ יבנה הוא רק זיכרון ישן כי פעם היה כזה. יבנה היא אחת הערים הבודדות בישראל שאין בה כיום מרוץ. יש מרוצים בירוחם ובנתיבות ובמזכרת בתיה וברמת השרון ובנתניה ובלוד ברהט ובנס ציונה ובעיינות, וזו רשימה חלקית בלבד. למה שלא יהיה מרוץ גם ביבנה? בנוסף, היו ימים שלאליצור יבנה הייתה גם קבוצת ג'ודו ונבחרת אתלטיקה רבת כישרונות שזכו להישגים מעולים, והייתה אפילו הפועל יבנה בטניס שולחן ששיחקה בגביע אירופה. אפשר וצריך להחיות את זה מחדש. עניין אחר שמעסיק אותי הוא עסקים קטנים. מניסיון שלי, העיר משוועת למשרדים להשכרה. בשנה שעברה רציתי לשכור לעצמי משרד בעיר, ובמשך חצי שנה חיפשתי וחיפשתי עד שמצאתי משרד הולם. וזה לא שאני בררן, פשוט אין משרדים בתוך העיר לבעלי מקצועות חופשיים. ישנה גישה תכנונית שנקראת 'עירוב שימושים', והעיר חייבת לאמץ אותה כדי לתת מענה לביקוש שצפוי לגדול".

רם שרון. "גיל 34 זה לא צעיר מדי"

עד כמה יבנה באמת בשלה לחילופי דורות?

"יבנה בשלה מאוד לחילופי דורות, ומי שמסביר את זה הכי טוב בעיניי הוא ראש העיר צבי גוב ארי. באחד הראיונות שלו לתקשורת הוא אמר וזה ציטוט מדויק: 'העיקרון שהנחה אותי כל שנותיי הוא להישאר בתפקיד תקופה מבוקרת. בשום אופן לא צריך להישאר מעבר לשבע עד עשר שנים כי מעבר לתקופה ארוכה כזו התפוקה נשחקת. צריך לתת לכוחות אחרים'. אני חושב שהוא צודק. כהונה ארוכה מדי היא שוחקת ויוצרת קיבעון של המערכת. היא לא מועילה לעיר. אני רוצה לצטט גם מהביוגרפיה שפרסם מאיר שטרית. בספר שלו הוא מסביר איך הרכיב את הרשימה המנצחת שלו מצעירים שהם מתחת לגיל 30 ללא ניסיון פוליטי. כלומר גם הוא מאמין בכל לבו במהפכה צעירה, בהתחדשות, בפנים רעננות. לגוב ארי ושטרית יש הרבה מאוד זכויות בעיר הזו, אבל בכל מערכת מגיע השלב שצריך לומר תודה לאלו שעשו למענה הרבה מאוד שנים, ולפנות מקום למנהיגות חדשה עם חשיבה חדשה ומקורית. מהבחינה הזו רועי גבאי הוא האיש הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון".

איך מתמודדים מול 2 רשימות משופעות בניסיון?

"זו שאלה קנטרנית. ראשית, לרועי גבאי ניסיון רב ומגוון. הוא בעל ניסיון אקדמי, ניסיון ניהולי, ניסיון צבאי, ניסיון פרלמנטרי, ניסיון מוניציפלי. הניסיון הזה יאפשר לו לנהל את העירייה לא פחות טוב מכל מועמד אחר. שנית, רועי גיבש סביבו צוות מוכשר ומנוסה המהווה עזר כנגדו.

שלישית, אני רוצה להזכיר לך שיהודה ברוס, שהיה ראש עיריית יבנה בשנים 1987-1998, הגיע לתפקיד עתיר ניסיון מוניציפלי, אך בתקופתו העירייה התמוטטה כלכלית וכמעט מונתה פה ועדה קרואה. מנגד, מאיר שטרית נבחר לראשות מועצת יבנה ב-1973 ללא שום ניסיון ניהולי ופוליטי, ובכל זאת חולל מהפכה גדולה ביבנה. ברשותך אני שוב מצטט מהביוגרפיה שלו. כך הוא כתב: 'זהו, נגמרו הבחירות, ניצחתי, עכשיו לך תעשה מהיבנה הזאת עיר. אני לא יודע מה זה מועצה, איך היא עובדת, איך היא מורכבת, אין לי מושג'. אז מאיר שטרית למד והצליח. רועי הוא בעל יכולות לפחות כמוהו". 

מהם היתרונות שאתה מביא לרשימה?

"אני אדם אחד בצוות מגובש, רחב ומוכשר מאוד שעתיד להרכיב את רשימת 'יבנה במרכז' אשר תהיה, ללא ספק, הרשימה האיכותית ביותר. לכל אחת ואחד ברשימה שלנו רצון לתרום לעיר ולקהילה ולסייע בשגשוגה של יבנה. אני משוכנע שנהיה נבחרת מנצחת".

מהן התגובות בהן אתם נתקלים בחוגי בית?

"התגובות נהדרות. הן תומכות ומחזקות. לא פעם אנשים מגיעים לחוגי בית מהוססים או חשדניים, אבל בסיום הערב לאחר שלב השאלות הם מביעים תמיכה בלתי מסויגת ברועי. הם מתרשמים לטובה מהבקיאות שהוא מפגין בענייני העיר ומהאמינות שלו. הוא מקפיד לא להשמיע הבטחות סרק או להציג תכניות שאינן ברות מימוש, ורבים מאוד מעריכים אותו בזכות כך".

האם אתם זוכים לתמיכה גם מתושבים ותיקים ו"מבוגרים"?

"בוודאי שכן. תסתכל בפייסבוק על תמונות מחוגי בית שלנו. יש בהם נוכחות מרשימה חוצת שכונות וחוצת גיל. כשתתפרסם רשימת 'יבנה במרכז' המלאה אתה תראה בה גברים ונשים בני ובנות כל הגילאים מכל שכונות העיר. רועי הוא לא מועמד מגזרי ולא מועמד שכונתי. הוא מייצג נאמנה את כל תושבי יבנה, צעירים ומבוגרים, ותיקים וחדשים, ובהתאמה לכך גם מצע הבחירות שלנו. יש בו התייחסות לבני נוער, לזוגות צעירים, לבני הגיל השלישי, לשכונות ותיקות".

מעבר לגיל, מה בעיניך היתרון הכי גדול של רועי גבאי על האחרים?

"יש כמה וכמה יתרונות, אני אמנה שניים. האחד, שיטת ניהול. אצל מועמדים אחרים היא ריכוזית בעיקרה ואילו רועי מאמין בביזור סמכויות. יתרון שני, רועי הוא המועמד היחיד עם ילד במערכת החינוך העירונית. הוא ער לניואנסים שלה וחש מקרוב את הבעיות והקשיים שלה. זה יתרון ענק".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה