"נלחמתי למען הדת וגוב ארי נלחם בי"



רחמים דוידי, ראש כולל 'נחל ליאור', היה ארבע שנים חבר מועצה ופינה את מקומו בעקבות חילוקי דעות קשים עם ראש העיר צבי-גוב ארי. כעת הוא מתמודד שוב בראש רשימת 'גד' ומבטיח לבוחריו להעלות את קרנה של התורה בעיר

רחמים דוידי, ראש כולל 'נחל ליאור' ע"ש החייל ליאור דוידי ז"ל, מתמודד למועצת העיר יבנה בראש רשימת תנועת גד. התנועה הינה, למעשה, שילוב של תנועת יחד (אלי ישי) ואגודת ישראל. הרשימה נתמכת על ידי הרב הגאון מאיר מזוז, ראש ישיבת כיסא רחמים, עליו אמר הרה"ג עובדיה יוסף זצוק"ל שהוא ממשיך דרכו. במעמד המרשים שהיה בהקפות שניות, הודיע הרב דוידי שכולם צריכים לתמוך ברשימת 'גד' בראשות הרב רחמים דוידי.

דוידי הקים לפני 10 שנים את תנועת ח"י על שם הכולל חסדי יוסף. בקדנציה האחרונה כיהן כחבר מועצה במשך 4 שנים ובשל חילוקי דעות קשים עם ראש העיר החליט לפרוש ולפנות את מקומו ליצחק מוסאי. "הציבור היבנאי הדתי והחרדי הבין שכל ההצעות לסדר היום והשאילתות בנושאי דת, היו כצלילים לאוזניו של ראש העיר והוא החליט להילחם בי" הוא אומר. "אני שמח מאד שמשפצים את מקווה הגברים ברחוב החבלבל. אני נלחמתי בשביל זה, גם בהצעה לסדר היום שנשלחה למועצה. אני רואה שגם כשנמצאים באופוזיציה, אם אומרים דברים נכונים, אז הצד השני מבין".

איך נראית הרשימה החדשה שאתה עומד בראשה?

"הרב גבריאל אביטן, סגן מנהל בית ספר סיני, איש אגודה ותיק ממוקם במקום השני ברשימה ובמקום השלישי מוקם איתי גברא, נציגו של הרב יעקב דוידי. כיום החלטנו להעמיד נבחרת טובה ברשימה, כאשר המטרה היא לשמור על צביונה הדתי של העיר יבנה ולהרים את קרנה של תורה בעיר".

איתי גברא עם הרב מאיר מזוז והרב אלי ישי

איך זה יבוא לידי ביטוי?

"המטרה שלנו היא לפתח את הנושא התורני בעיר. אנו שמים דגש על פעילות בני הנוער, גמלאים ושאר בעלי משפחות ואברכים. להילחם על הקמת מקווה בשכונה הירוקה, הקמת בתי כנסת לפי גודל האוכלוסייה, שמירת השבת, הקמת שכונה דתית בין השכונות החדשות בעיר. בנוסף לדאוג לחלוקה שוויונית של התמיכות גם בתרבות התורנית. וחלוקה שוויונית של כלל התקציבים. להחזיר עטרה ליושנה, לעשות ערבי שירה בבית הכנסת 'דוד המלך', שירה תימנית בבית כנסת 'נצח ישראל' ובעוד בתי כנסת. אני אעמוד כחומה בצורה בעיר כנגד כל דבר שלא ברוח הדת היהודית. יש לנו עניין לפתוח את קופת העיר יבנה למען עזרה לנזקקים, בצורה מסודרת. להשקיע בחזות של בתי הספר הדתיים ובשיפוץ שלהם, כדי שיראו כמו בתי הספר הממלכתיים. לילדים הדתיים והחרדים כמעט ואין בעיר פעילות פנאי. אני רוצה שזה יהיה מסודר, ויחלקו תקציב גם לתנועות הנוער הדתיות".

מה האני מאמין שלכם?

"התנועה שלנו החליטה וקיבלה על עצמה, בפני הרבנים, שלא לדבר על אף אחד שום דבר רע. אנחנו לא נגיד מה אחרים לא עושים, אלא רק מה אנו נעשה. אצלנו כבוד האדם וכבוד הבריות יותר חשובים מהמערכת הפוליטית. יחד עם זאת, במהלך ישיבות המועצה אני שונה מחברי המועצה שבאים רק לשמוע, אני מביע את דעותיי לכל אורך הדרך בצורה עניינית וכך אמשיך גם במועצה הבאה".

דוידי

במי אתם תומכים לראשות העיר?

"אף על פי שיש לי דעה משלי במי לתמוך והיא די ברורה, לגבי התמיכה במועמד לראשות העיר נתייעץ עם הרבי הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט"א, ונכבד את ההחלטה שתתקבל".

אילו תגובות אתם מקבלים בשטח?

"ישנו ציבור גדול שתומך בנו ונוהר אחרינו. אנחנו עושים עבודה בשטח כל יום ובטוחים שבעזרת השם נצליח להכניס למועצה לפחות 2 מנדטים לשמחתם של אוהבי התורה ביבנה ובכלל".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה