תפילה בכל מיני צורות



מאת חגית כהן

חגית כהן

אני מאמינה כי לתפילה גוונים רבים וצורות שונות. לתפילות שלי אין הגדרה. הן משתנות בכל יום ויום. הן רק שלי מול האלוהים שלי.

באימונים שאני מעבירה אני שמה דגש חזק על היצירתיות שבתפילותינו. אין תפילה אחת לכולנו. לכל אחד ואחת תפילה משלו וייחודית רק לו.  החשיבות שלה בחיינו היא ענקית ודואלית. מצד אחד דרך התפילה אנו מבקשים ומזמנים את רצונותינו. ומצד שני דרך התפילה אנו מודים על מציאות חיינו. זימון וההודיה מתחברים יחדיו ככלים שלובים.

התפילה שלי הינה חלק בלתי ניפרד מחיי. חלק מכונן בזהות שלי; נוף ילדותי וחיי הבוגרים. דרכה אני מבטאת את מהוויי נפשי, חולשותיי, כוחותיי, משאלותיי ותודותיי. היא לא מתקיימת בבית הכנסת עם מתפללים, שליח ציבור או בעזרת נשים. אין לה שעות או זמנים; היא שגורה בפי בכל שעות היממה, כשאני נוסעת ברכב,  עושה קניות, בעבודה, מבלה עם חברות או בפעילות גופנית.

את התפילה שלי אני לא מדקלמת מסידור. אין לה סדר מיוחד או ניסוח ספציפי. היא תפילה מהנשמה שלי לחבר הכי טוב שלי. מעין דו שיח; שפה שמובנת רק לנו; זוהי התפילה שלי מול האלוהים שלי!

התפילה שלי בכוחה לשנות ולשפר את מציאות חיי, היא נותנת ביטוי לרגשות שלי, מרגוע לנשמה ומזור לגופי. היא התשובות לכל שאלותיי והתלבטויותיי; מכוונת אותי בכל צומת דרכים שאליה אני מגיעה. היא הכלי שלי להתבוננות פנימית וליצירת תובנות מעשיות בחיי.

התפילה מכילה עוצמה אדירה שיכולה לחבר כל אחד לאלוהים שלו כפי שנתפס על ידו. היא האפשרות שניתנה לאדם לבקש מהאלוהים שלו שימלא את משאלותיו או שיושיעו בעת צרה. על כן חלק ניכר מהתפילה מורכב מבקשות בכל תחומי החיים ומדברי תודה ושבח על הבקשות שנתמלאו.

בעזרת התפילה אנחנו מקבלים מוטיבציה וכח פנימי להגשים את בקשותינו ומשאלותינו. לא בכדי יש הרואים בתפילה כלי לשינוי תודעתו של האדם אשר ביכולתו שלו לשנות ולהושיע את עצמו מעצם התפילה והתחינה.

חשוב לציין, כי מעשה התפילה הינו דינאמי, אינדיבידואלי המשתנה מאדם לאדם ונקבע לפי השקפת עולמו, תפיסת חייו ואמונתו. יש הרואים בתפילה כפעולה דתית ויש הרואים בתפילה ככלי רוחני וייחודי לצינור להפגת דאגות, להעברת רגשות, תודות ובקשות ליקום.

כוחה של התפילה:

התפילה מתארת שיקוף להלך הרוח הפנימי המתחולל בתוכנו. כל מה שבחוץ הוא ביטוי למה שקורה בתוכנו; דומה מאוד לעקרון "דומה מושך דומה", המתאר כיצד אנרגיה היוצאת מאתנו חוזרת אלינו חזרה. לדוגמא כשאנו יוצרים בקשה, תחינה ותודה אנו משדרים אנרגיה מתוכנו החוצה, היא נקלטת אצל הדומהזהה וחוזרת אלינו תוך כדי שהיא מעצימה את עוצמת התפילה ששודרה. בשל כך אני מעודדת את התפילה בכל מישורי חיינו.

אותה תמונת ראי שהיא בבחינת תפילותינו, הם השתקפותן של מחשבותינו ותפיסותינו. אם נתפלל ונבקש בקשות ומחשבות בעלות רגש גבוה, מציאות גבוהה תימשך אלינו בחזרה; על כן תפילות הם שלנו ובשבילנו ובכוחם לחולל ניסים במציאות היום יומית שלנו.

ממליצה לזמן ולהודות דרך המון תפילות בחיי היום יום שלנו. משהו משתחרר ונירגע בתוכנו כשאנו מתפללים ומודים. מעין השלמה פנימית שלנו עם עצמינו.

מאחלת לנו שנה מושלמת מלאה באמונה ואהבה עצמית. תפילות חזקות שייפתחו שערי שמיים לכל בקשותינו ותודותינו.

לכל שאלה/ייעוץ/הכוונה אשמח לענות

[email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה