נוסטלגיה - רם שרון



הזחיחות של יפו

עו"ד רם שרון

לפני שמונה שנים, מכבי יפו הייתה קבוצת צמרת בליגה א' עם שאיפות ללאומית. אחרי 11 מחזורים היו לה 23 נקודות, בדיוק כמו למובילת הטבלה הפועל ירושלים (וכמו לשלישית מכבי קריית מלאכי). מכבי יבנה לעומתן דשדשה בתחתית הטבלה, למרות שהייתה לה את אחת ההתקפות הכי פוריות בליגה. מה שמנע מיבנה לאגור נקודות זו ההגנה החלשה, שספגה פי 4 שערים מהגנת הברזל של היפואים.

במחזור ה-12 הגיעה יפו ליבנה כדי לקחת שלוש נקודות קלות, ובמחצית הראשונה היא הוכיחה ל-900 הצופים שהמשימה לא מסובכת מדי עבורה. אמנם, דווקא מכבי יבנה, עם מאור לובין ואורי קרגולה בחוד, פתחה חזק את המשחק וגרמה לשוער יפו עדי בויטר להזיע לא מעט, אבל יפו הייתה תכליתית יותר.

בדקה ה-30 ניצל יניב סבג מיפו עוד איבוד כדור של יבנה כדי לשלוח מדויק לרחבה. ההגנה היבנאית היססה, ומוחמד חטארי בעט חזק אל המשקוף ופנימה, 0-1 ליפו. חלפו רק 6 דקות, קשר יפו חן מלכה דהר עם הכדור אל רחבת יבנה כשבדרך הוא מנער בקלילות חמישה יבנאים, ובעט לרשת. 0-2 ליפו במחצית.

מבחינת יפו, המחצית השנייה נועדה לפרוטוקול בלבד ועל הזחיחות הזו היא שילמה ביוקר. בדקה ה-65 הגביה משה אזולאי כדור מדוד לרחבה, ואורי קרגולה התרומם ונגח פנימה, 2-1.

השער גרם ליפו לסגת אחורה וליבנה לרוץ קדימה בכל הכוח. בדקה ה-73 קרן ליבנה, ואת הבלבול ברחבת היפואים ניצל קרגולה כדי להשוות, 2-2. שתי דקות אחר כך קרגולה כמעט כבש בשלישית, כשבעט מקצה הרחבה טיל מדויק אל שער יפו. לרוע המזל, בויטר העירני מתח איברים והדף את הכדור.

חידת נוסטלגיה:

1.פתרון החידה הקודמת: משה מרכוס הוא השוער שכיכב שנים רבות במדי מכבי ת"א, ובשלהי הקריירה שלו שיחק שתי עונות במכבי יבנה. פתר נכון: מישל פרץ.

2.והחידה השבוע: כמעט כולם זוכרים את התבוסה הכי גדולה בתולדות מכבי יבנה, 15-0 למכבי יפו. אבל באותה עונה הייתה ליבנה עוד תבוסה גדולה במיוחד ליפו. מי זוכר את התוצאה?

 

3. יודעים את התשובה? מוזמנים לשלוח מסרון לטלפון 052-6052120. הפותרים יזכו לפרגון. בהצלחה!

 

 

מעשיות ותמונות יתקבלו בשמחה: [email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה