הקפטן פורש



הוא השאיר אחריו עשרות רגליים פצועות. הוא הטיל אימה על שחקני ההתקפה היריבות, אבל בעיקר היה קפטן אהוב על חבריו לקבוצה. מוטיקו בן מויאל פורש מצד אחד אבל תולה את משרוקית האימון מצד שני. אחרי 22 שנים כשחקן במועדון, הילד משדרות דואני זונח את נעלי הפקקים לטובת המשרוקית.
ראיון פרישה.

ארז זנו
צילום – חסדאי כהן

מוטיקו בן מויאל

מי שהגיע לפתיחת האימונים של העונה ראה כי מוטיקו בן מויאל לא מתאמן עם הקבוצה, אלא משמש כעוזר המאמן של יוסי זוזוט. לא קשה לחבר אחד ועוד אחד ולהבין שבן מויאל החליט לתלות את הנעליים ודי מהר הפך להיות עוזרו של זוזוט שהוא גם גיסו (אחות של בן מויאל אביבית נשואה ליוסי). האמת היא שההחלטה לפרוש מכדורגל הגיעה לבן מויאל עוד מסוף העונה שעברה ועכשיו אחרי שהקבוצה העפילה ללאומית הוא מרגיש שהפרישה נעשית בצורה הנכונה ביותר, הטובה ביותר וכמובן המתוקה ביותר. מאז שיוסי זוזוט פרש שימש מוטיקו כקפטן הקבוצה ושחקנים מעידים עליו שהוא היה הגשר בין השחקנים להנהלה בכל הבעיות או המענות כלפי המערכת. אין ספק שהשנה האחרונה הייתה חיובית עבור הקפטן התולה את הנעליים. הוא הספיק להתחתן ולהביא בת לעולם והפרישה אמנם קשה עבורו אבל כנראה שהוא יתגבר עליה מהר שכן הוא עדיין חלק מהמערכת. מבחינת שחקן כל יבנאי ביציע ידע שבן מויאל היה משאיר "עקבות" אצל שחקנים שהיו מנסים לעבור אותו ולא פעם זכה על כך למחיאות כפיים מהקהל שאהב את הפיזיות שלו וכך גם המאמנים שהיו במרוצת שנותיו בקבוצה. עכשיו מתפנה מוטיקו להיות עוזרו של יוסי ולפני כן עונה על כמה שאלות שחלקן לא כל כך פשוטות עבורו. כמו איך זה לתת הוראות לשחקנים ששיחקו איתך, על הביקורת שלכאורה סופג על קבלת התפקיד והכי חשוב, בחירת הנבחרת האישית שלו. 

 קודם כל, איך זה לתלות את הנעליים. יש הרגשה מוזרה?

"איך זה לתלות את הנעליים? אין דבר יותר עצוב מזה. אמנם זה משהו שכל שחקן מגיע לרגע הזה אבל כשזה מגיע אתה פשוט מנסה להדחיק. ידעתי עוד מסוף עונה שעברה שאני אפרוש ועד היום לא הצהרתי שאני פורש פשוט כדי להדחיק. ככה זה כשיש את החיידק שנקרא כדורגל "

לא עבר יותר מדי זמן וכבר שמת על עצמך את משרוקית עוזר המאמן.מוטיקו עם המשרוקית

איך היה מבחינתך המעבר?

"המעבר לא היה מוזר לי מהסיבה הפשוטה כבר מאמצע עונה שעברה שראיתי שאני לא יוצא מהפציעות שבאות לי אז בהתייעצות יוסי כבר התחלתי לעזור לו כעוזר מאמן - שחקן משהו כזה לא רשמי וככה חצי עונה הייתי מעביר חימום במשחקים ועוזר לו במידת הצורך באימונים ככה שזה לא היה לי מוזר לעבור תפקיד "

אתה מבין את הביקורת שאומרים שהתמנית בעיקר בגלל שיוסי הוא גיסך?

"ביקורת תמיד תהיה.  תמיד יש את האנשים הממורמרים שיש להם מה להגיד זה קבוצה של 5 אנשים שמדברים מקנאות . עוזר מאמן זה לא תפקיד שצריך בו תעודה או תואר למרות שכן הוצאתי תעודת מאמן, אלא עוזר מאמן זה איש אמונו של המאמן זה צריך להיות הבנאדם שהמאמן הכי סומך עליו. ואני עם יוסי מאז שאני בן 10 הוא כמו אבא בשבילי אז תגיד לי מי יכול להיות יותר נאמן ממני עוזר מאמן צריך לדעת את התפקיד שלו וזה לדעת לעזור במה שצריך ולדעת להיכנס לראש של המאמן שתהיה הבנה עיוורת ולי וליוסי יש הבנה כזאת כל מה שלמדתי בחיים שלי זה מיוסי "

אתה מרגיש צורך להוכיח את עצמך יותר בגלל הצעד הזה?

"עם כל הכבוד אני צריך להוכיח אך ורק לחיים אזולאי וליוסי הם המעסיקים שלי והם בחרו אותי והם מאמינים בי . שוב פעם עוזר מאמן זה לא תפקיד שאתה בפרונט. בשביל לתת תשובות לגבי הקבוצה יש את המאמן שהוא הכול יכול ואצלנו יש את המאמן הכי טוב שיכל להיות למכבי יבנה והוא כבר ייתן את התשובות להכל. בתור העוזר שלו אני מאמין בו בכל דרך שהוא יבחר כי יוסי נראה בנאדם צנוע ושקט אבל הוא תותח כדורגל אני כבר 18 שנה בכדורגל ובשנתיים שהוא מאמן למדתי המון דברים ומה שיעיד על זה, זה שחזר המושג הזה לשחק בשביל מאמן מה שלא היה בשנים האחרונות בכדורגל הישראלי בכלל ביבנה בפרט"

הקבוצה לקראת עונה היסטורית בלאומית אחרי הרבה שנים. איך ההכנות לקראת פתיחת המשחקים ומה צפוי לנו לעונה הקרובה?

"האמת די כיף לעבוד עם יוסי הוא נותן הרגשה טובה ושם אותי לידו ככה שלתת הוראות זה בא בטבעי כי אני מרגיש את הגיבוי ממנו. לגבי שחקנים? הרוב חברים שלי אבל אחרי האימון וזה שהם חברים שלי רק נותן להם את הרצון לעזור לי להצליח כי שוב יבנה זה יותר משפחה מקבוצה. לא מוזר לי להעביר הוראות כי גם בתור קפטן שיוסי היה צריך אותי עונה שעברה אם באימונים אז הייתי מעביר הוראות או אפילו במשחק אחד נגד קריית מלאכי לקראת הסוף נגמר ליוסי הקול אז הוא אמר לי מה להעביר ואני העברתי הוראות אז ככה עברתי סוג של חפיפה בעונה שעברה"

לסיום, אחרי שפרשת, תנסה להרכיב לי את הקבוצה הטובה ביותר ששיחקת איתה מאזמוטיקו הצטרפותך לבוגרים מכל השנים?

"חחח זו שאלה לא קשה בגלל שמדובר במכבי יבנה פה. זה משפחה. אנחנו כבר 8 שנים אותם שחקנים משחקים ויסלחו לי מי שלא נכנס לרשימה כי מבחינה חברית היו הרבה. מבחינה מקצועית אני אנסה להרכיב. שוער: יניב בן ישי, מגן ימני יש 2 אדיר קרן ואלרן בן ברק ושניהם מגנים מצוינים. בלם, כמובן ג'ניה קפלן ורון קופרלי וגם יש לציין את איציק בן הרוש, אפילו שיצא לנו לשחק מעט אבל הוא שחקן ברמה גבוהה. מגן שמאלי משה אזולאי, כמובן בקישור שי מור יוסף, גיא אבן רפי סגל, גבי אדרי וכמובן יוסי זוזוט שלדעתי הוא גדול שחקני יבנה הוא החזיק אותם בתקופות הכי קשות וזה המדד מי שראה אותו משחק פשוט נהנה וחלוצים כמובן אורי קרגולה והחלוץ השני זה שחקן ענק בשם אורן דנציגר שהוא בנאדם ענק והיה לי העונג לשחק איתו "


 
$(function(){setImageBanner('ebc48faa-7061-467f-a752-38aa5014cc61','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('c8b5dbcd-dcb6-4a29-837c-c9a19694d35b','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה