עכשיו המאמן מדבר...על הכול



מאז העלייה בסוף מאי התראיין אמנם יוסי זוזוט כמעט בכל כלי תקשורת אפשרי. הוא בעיקר דיבר על העניין של המסורת וכמובן על העניין המקצועי. עכשיו, לאחר פתיחתה של העונה הגיע הזמן שהמאמן יענה על כל השאלות הנוקבות. במהלך התקופה האחרונה זוזוט, שלהזכיר לכולם, העלה את יבנה אחרי הרבה מאוד שנים שחונות לליגה הלאומית, נתקל בחוסר פרגון, ביקורת מקומית, זלזול ברכש החדש, העלבות בטוקבקים וכל זה עוד כשהעונה בחיתוליה. אז זוזוט שמר ואגר וניסה לא לרדת לפרטים אבל נראה שהגיע הזמן שהמאמן של מכבי יבנה בלאומית יענה על כל השאלות, יגיב על כל הטענות, הערות, ביקורות. לא פחות חשוב, הגיע הזמן לראות לאן מועדות פניה של הקבוצה לעונה הקרובה אחרי השינויים הגדולים שהיא עברה במהלך הקיץ. אז זוזוט ענה ובגדול... על העניין המקצועי, על הבאתם של אורן ניסים ושוקי נגר, על אובדן השחקנים מהעונה שעברה, על כך שבשום פנים ואופן הוא לא ייסע בשבת, על מחנה האימונים בבולגריה, על עוזר המאמן החדש, על הגב הכלכלי של ראש העיר, על המטרות לעונה הקרובה, על צעירי הקבוצה, על הטוקבקים המעליבים ואפילו נפתח ודיבר על אביו ז"ל.
ראיון חזק עם מאמן שמדבר על הכול כולל הכול.

ארז זנו
צילום -חסדאי כהן

יוסי זוזוט עונה על הכל כולל הכל...

לפני הכול, אחרי הרבה מאוד שנים, יש התרגשות להגיע ללאומית?

"זה שהקבוצה בליגה הלאומית יש התרגשות כמובן אחרי הרבה מאוד שנים שלא היינו שם. יש גם התרגשות וגם אחריות יותר גדולה".

יוסי, אתה מרגיש את פערי הרמות ברמה המקצועית והניהולית?

"כן ארז זה ברור שיש הבדלי רמות בכל הפרמטרים אם בחלק הניהולי ואם בחלק המקצועי. רמת השחקנים יותר גבוהה, השחקנים לא עובדים בעוד עבודה אלא רק במכבי יבנה ככה שכולם מרוכזים רק בכדורגל".

עם העלייה ללאומית הוחלפו לא מעט שחקנים והיו שינויים לא מעטים. אתה מרוצה מהסגל שבנית לעונה הקרובה?

"אתה צודק שהקבוצה עוברת שינוי. מבחינת הסגל של שנה שעברה היו לנו שחקנים מצוינים לליגה א' ועכשיו בליגה לאומית לא לכולם היה את היכולת להמשיך באותה הרמה ולכן הייתה תחלופה בעמדות מסוימות ולא תמיד בגלל מכבי יבנה. היו כאלה שרציתי שיישארו אבל בגלל העבודה שלהם נפרדנו כחברים. כמובן שאני מרוצה מהסגל שבנינו, הבאתי ליבנה שחקנים עם ניסיון אבל חשוב גם עם התלהבות למשחק. כשאני רואה אותם מתאמנים אני מאושר שנפל בחלקי לאמן חבורה של שחקנים כאלו וכמו שאתה מכיר אותי לפני שמישהו נכנס למועדון קודם כל בנאדם צנוע וככה השחקנים מרגישים. כן אני מרוצה מהם". מיד לאחר העפלה ללאומית התראיין יוסי ואמר כי בכל מקרה הוא לא ייסע בשבת ועשה זאת אף מול המצלמות. יוסי מסביר כי הוא עומד מאחורי המילים שלו ולא ייסע בשבת אבל יעשה את כל המאמצים הנדרשים על מנת להיות נוכח בכל המשחקים.

 " אמרתי שאני לא אסע בשבת ואין סיכוי שאני יעשה את זה בעתיד בשביל שום גורם רק במקרה של פיקוח נפש שלא יקרה חס ושלום. במידה ויהיה משחק בשבת כבר חיים אזולאי יודע מראש יסגרו לי בית מלון על חשבוני כמובן ולא אסע בשבת כי בשבילי השבת היא קודש קודשים. אני מקווה ומתפלל שבהתאחדות לכדורגל יבינו שיש  ציבור גדול שלא מחלל שבת ורוצה גם ליהנות מכדורגל ולא יכול בגלל השבת. בקיצור יש משפט יפה שמאוד מדבר אלי "כי אשמרה שבת אל ישמרני אות היא לעולמי עד בינו וביני" אבא שבשמים תודה שהיה לי מזל להבין מה זו השבת המתנה הכי גדולה שיש לאדם בעולם הזה אוהב אותך אבא שבשמים"

עלית ללאומית אחרי כל כך הרבה שנים בתהומות ליגה א'. אתה מרגיש את הפרגון מהרחוב?

" כן אני מרגיש את זה. אנשים ברחוב מפרגנים לנו ולמה אני אומר לנו כי מכבי יבנה עלתה ליגה לא יוסי זוזוט ואת זה חשוב לזכור מכבי יבנה היא קבוצה אחת ולא בן אדם כזה או אחר" אם יש נושא שמעורר עניין רב הוא מינויו של מוטיקו בן מויאל, קפטן הקבוצה שפרש והפך להיות עוזרו של יוסי שהוא גם גיסו, מה שעורר ביקורת. עד עכשיו זוזוט שמר על שתיקה בעניין בכדי להתעסק מקצועית בלבד בכל מה שקשור לקבוצה ולא ברכילות אבל עכשיו זכות הדיבור נתונה לו.

 

" קודם כל ביקורת היא דבר טוב אבל צריך לראות מאיפה היא מגיעה. יש כנראה כמה אנשים שחשבו להיות העוזרים שלי ומשם זה באה להם. ארז, על רוע של אנשים אין לנו שליטה. למוטי הצעתי כבר בתחילת עונה שעברה להיות העוזר שלי אבל מוטי בחר לשחק. באמצע העונה מוטי עבר פציעה ובלי להגיד לו כלום הוא העביר חימום ובחנתי אותו. אחר כך נתתי לו להעביר אימון איתי ועוד אימון וראיתי שהוא משתלב יפה. הבנתי שאני יכול לסמוך עליו ושלא לדבר על זה שזו משרת אימון ביני ובין מוטי ככה שזה היה טבעי. מוטי בשבילי ואני בשבילו נעשה הכול, אני סומך עליו בעיניים עצומות ואם הביקורת היא על המינוי אז מה עוד נשאר  ארז. שאנשים יהיו בריאים. במקום להעביר ביקורת שיפרגנו. מה לעשות, מוטי הוא העוזר הבכיר שלי ואני שמח שהוא הסכים לעזור למכבי יבנה ". נושא אחד שהיה מאוד מורכב במהלך הקיץ היה מה לעשות עם הסגל מהעונה שעברה.

את יבנה עזבו מספר שחקנים מאוד מוערכים. איך היה לך להיפרד משחקנים כמו יניב בן ישי ואורי קרגולה ?

"נכון שעזבו כמה שחקנים כמו איתן בר  שרציתי, יניב בן ישי שרציתי, רפי סגל שרציתי, משה אזולאי שנפצע ופרש, אדיב שרעבי שפרש ויש חלק שאני שחררתי וחלק שלא היה תלוי רק בי מה לעשות שליגה לאומית היא מקצוענית וקשה לשלב עבודה עם כדורגל בגלל שעות האימונים והעומס המצטבר. אני בקשר עם השחקנים האלו אני עכשיו חבר שלהם ולא המאמן שלהם אני אוהב אותם הם. חלק גדול בהיסטוריה החדשה של מכבי יבנה הם שמו את יבנה בליגה הלאומית אחרי 14 שנה אף אחד לא ייקח להם את זה על כל אחד אני יכול לכתוב על כל אחד ספר אבל זו כתבה לכן צמצמתי ורשמתי את כולם ביחד. אה שכחתי את קרגולה.  שיהיה לו בהצלחה ".

הבאת שתי "פיגורות" כמו שוקי נגר ואורן ניסים שעברו לא מעט בכדורגל. איך זה בשבילך לאמן אותם וכמובן עולה השאלה הטבעית האם הם לא מעבר לשיא?

"  שוקי נגר ואורן ניסים הם בני אדם מדהימים וכיף גדול להכיר שני שחקנים ברמה אנושית גבוהה. על היכולות שלהם אני קטן מלספר ואם מישהו חשב שהם מבוגרים או שבעים ובאו לפה רק בשביל כסף אז ראה ביום שני את השניים רצים במגרש כמו בני 18. שמח שהם וכל השחקנים שיש בקבוצה נמצאים איתי. יש לנו עם מי לצאת ולחלום על עונה יפה שיהיה להם בהצלחה "

אחרי הרבה מאוד שנים, יצאתם למחנה אימונים. עד כמה הוא היה הכרחי?

" תראה ארז מחנה אימון נועד לשני דברים. אחד מקצועי והשני חברתי. בצד המקצועי ימים יגידו אם הצלחנו. בצד החברתי זה היה ברור לי שלפני המחנה זה יצליח אם יש כאלו שלא יודעים אז כל השחקנים תרמו מהכסף שלהם 1500 שקלים כדי שנצא. ההנהלה תרמה את חלקה. למי שיש ביקורת על זה שיצאנו למחנה צריך להבין, ליגה לאומית יוצאים עם משלחת של 40 אנשים, אנחנו יצאנו 30 שמתוכם 21 שחקנים 4 מאמנים מנהל קבוצה ומנהל משק, ראש משלחת ויו"ר שהצטרף רק ביום חמישי. היה מחנה מוצלח מבחינתי. תודה בשמי ובשם השחקנים למנהלת ולראש העיר שנענו לבקשתי "

בנית קבוצה יחסית טובה. השאלה הכי חשובה. מאיפה הכסף?

"בניתי קבוצה טובה את זה אתה אמרת, תודה על המחמאה. שאלת מאיפה הכסף? שאלה טובה, הגיע הזמן לענות לכמה אנשים מעטים כי הרוב יודע שהכסף מגיע חלקו מהטוטו והחלק העיקרי מהעירייה, מראש העיר מר צבי גוב ארי. קראתי באיזה מקומון שכמה אוהדים  כועסים על זה שראש העיר מעדיף לבנות כיכרות  ולא לתת למכבי יבנה. אני הכי הייתי רוצה שראש העיר ומועצת העיר היו נותנים למכבי יבנה 10 מיליון אבל אני מציאותי אז ככה, מי שרואה את ראש העיר שיודה לו שיש ביבנה כיכרות שאני ראיתי תאונה לא עליכם, נפגעו רק המכוניות ולא הייתה פגיעה בנפש חס ושלום ושיש לנו ענף בניה כזה יפה בעיר. נודה לו שהוא סגר את הוואדי והפך אותו לפארק שאלפים מטיילים בו. נגיד לו תודה שהילדים שלנו לומדים בבתי הספר הטובים שיש לנו במדינה. נגיד תודה שהפשיעה בעיר שלנו שואפת לאפס. נגיד תודה ועל עוד הרבה דברים כמובן על זה שבלי התמיכה שלו ושל החברים במועצת העיר לא היינו יכולים לכלכל שתי קבוצות בליגה לאומית שמכבי יבנה עברה בבקרה התקציב ראשונה במכתב וערבות אישית שלו. נגיד תודה על שמינה מנהלת ספורט עירונית שעובדת בכדורסל ובכדורגל בהתנדבות מלאה נגיד להם תודה. אני לא מפחד מאף אחד ככה שאני לא מתחנף אבל נמאס מהביקורת של משועממים. אני מצפה ממי שמעביר ביקורת שיבוא עם קבלות. תודה לך בשם השחקנים בשם האוהדים שמעריכים והם הרוב שתמשיך להשקיע בעיר שלנו מה לעשות, על שנאת חינם נחרב בית המקדש נקווה שמהיום תהיה רק אהבה ביבנה"

איפה היית רוצה לראות את הקבוצה בתום העונה? 

 " איפה אני ארצה להיות? כמובן בחלק העליון של הליגה אבל יוסי זוזוט יודע והגיע הזמן שכולם יבינו. כולם רוצים כולם משתדלים  אבל כולם צריכים לקבל שיש בורא עולם והוא מכוון את הכול ואני מאמין שהוא לעולם לא רוצה רע לבנים שלו. עוד לפני שהעונה התחילה אני כבר אומר שלא משנה מה נעשה ואיפה נסיים העונה אני מודה ואוהב אותו"

כשאתה מסתכל על הקבוצה, מי השחקן שהולך להפתיע העונה? 

"השחקן שלפי דעתי הולך להפתיע הוא מכבי יבנה. כמו שאמרתי בתחילת הכתבה, מכבי יבנה היא קבוצה ולא שחקן או מאמן וזה אומר שכדי להצליח אנחנו צריכים את כל העוסקים במכבי יבנה מהאוהדים, ראש העיר, מנהל, מאמן, שחקנים, מנהל משק, כולם לרצות ואז אין לי ספק שנצליח כי איפה שיש אהבה בין כולם הקדוש ברוך הוא שוכן שם אז להוציא את כל האינטרסנטים מהקהל שלא יפריעו לנו, אני מדבר לאוהדים הרבים והטובים שלנו, אוהב אתכם"

לאחרונה גם אתרי האינטרנט נותנים יותר יחס למכבי יבנה ויש לא מעט תגובות. איך אתה מתייחס לזה?

" האמת ארז אני משתדל לא להיכנס לזה. חבר התקשר אלי ואמר לי שעשו עלי כתבה, תיכנס, תראה את התגובות. נכנסתי וראיתי שיש מישהו אחד משועמם אבל רשם שני דברי "נכונים" ועל זה אני רוצה לענות לכל מי שחושב כמוהו. הוא רשם שבמזל עלינו ליגה ואין לי ידע באימון ואני המאמן הכי חלש בארץ. אני רוצה להסביר לאותו אחד מה זה "מזל". מזל- שאני יהודי ולא גוי. מזל שיש לי משפחה אחים ואחיות. מזל שיש לי אחיינים. מזל שאני נשוי, מזל שיש לי ילדים, מזל שיש לי גיסות וגיסים, מזל שיש לי עבודה, מזל שאני בריא,  מזל שאני קם בבוקר, מזל זה להישמר מצרות עין  ומזל שאני נשמר מצרות עין של אנשים ועל זה אני מתפלל כל יום. מזל שאני נותן דין וחשבון רק לבורא עולם. מזל שהיה לי אבא טוב, אבא צנוע, אבא שלימד אותי ואת כל משפחתי מהי דרך ארץ, לאבא הזה אני מתגעגע והאמת מתפלל בשבילו יום יום. אני יודע שאני את האבא הזה ז"ל לא יבייש לעולם ולכן רק רציתי לומר לאותו אחד מה זה מזל.

ובשביל כל צרי העין, יש בורא עולם בשמים והוא שופט את כולם, שתדעו שיש יום דין לכולם וגם לי. ולכן אני מוחל וסולח מראש לכל מי שמקניט אותי ומכפיש את שמי, אבא שלי ז"ל חינך אותנו לאהוב כל יהודי גם אם הוא מדבר לא יפה עליך, אז אבא יקר שלי אני לא אמעד מהדרך שלימדת אותי ואני שומר על העקרונות שלימדת אותי.

בתשובה לזה שאני "המאמן הכי חלש בארץ"- אני אומר  אתם צודקים, רק בכל הצניעות אני מאמן בסך הכול שנתיים מחיי את מכבי יבנה ועלינו ליגה ושימחנו עיר שלמה, מאחל לכם שתהיו במקצוע שלכם חלשים כמוני ואז תראו כמה טוב יהיה לכם. אבא ימין זוזוט האיש הענב והאדם שחסר לי מכולם אוהב אותך ונשאר נאמן לדרכך".

יש מספר צעירים שעברו דרך בעונה שעברה. איך הם ישתלבו בסגל הקיים בלאומית? 

" שאלה שצריך לשאול את הצעירים ולא אותי, כי הם כבר בסגל ולהזכיר לכולם נתן לוי הצעיר מביניהם היה גורם משמעותי בשנה שעלינו ליגה ולא סתם הוא בנבחרת ישראל (בנוער). אני מאמין בצעירים הם עם הרבה כישרון אבל בליגה הזאת הם צריכים סבלנות ולא להיגרר להצעות של אנשים שמחפשים להפריע להם. הם יודעים שאני לא מסתכל על גיל ורק על הפן המקצועי, מאחל להם בהצלחה!"

שאלה אחרונה. עד מתי תאמן את מכבי יבנה? 

"אני רוצה עוד עשרים שנה, טוב לי בעיר שלי, טוב לי עם ההנהלה הזאת, אני יכול להגיד לך שהחתימו אותי לעוד 3 שנים (לצערם של אותם מתנגדים ממורמרים), אבל ארז אני כל כך מאמין שהקב"ה מכוון את הדברים ואין נעלם ממנו.  מה שהוא יחליט אקבל באהבה, לסיום אני מאחל לעיר יבנה לפרוח בכל המסגרות שיש בעיר ומקווה שכולם יהיו מאוחדים ומגובשים ויעזבו את שנאת החינם שבגללה חרב בית המקדש, מאחל הצלחה לספורט ביבנה שזה התחום שאני הכי מתחבר אליו ובעזרת השם משחקי הכדורגל לא יהיו בשבת. לאוהדים תודה על התמיכה בשנה שעברה, ויודעים להעריך אתכם ובזכותכם יש לנו קבוצה בליגה הלאומית, רק אתכם נוכל לשמור על זה, אוהבים אתכם משפחת מכבי יבנה".


 
$(function(){setImageBanner('3d6f1332-27c0-4033-a6fe-8377b0ac525c','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('3a232e89-2509-42c1-a4a4-c3c6880dcd58','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה