רוקדים כל הדרך לבגרות

$(function(){setImageBanner('fa1d2626-e0d9-4665-b697-5b4fb6e2dad9','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

בגינסבורג ה"אלון" מטפחים את מגמת מחול ומבטיחים מגמה מגוונת ומושקעת. בתאריך 26.11.12 יתקיים ערב התרמה למלגות עבור משתתפי המגמה.

צילום-דני ברמן

מתחילת שנות ה-90 פועלת מגמת המחול בבית הספר גינסבורג ה"אלון" ביוזמתה ופועלה של רכזת המגמה, מירית ברמן, ובפיקוח משרד החינוך. מנהלת בית הספר, גליה טרם, אומרת כי מגמת המחול היא אחד מהמסלולים הרבים בהם בית הספר מאפשר לתלמידיו להתפתח ולהגיע לרמת הישגים גבוהה על-פי נטיותיו וכישוריו האישיים.

מגמת המחול עובדת בו זמנית במספר מישורים: התמקצעות בסגנונות המחול השונים, מיומנויות במה, מיומנויות של עבודת צוות וכישורי חיים ופיתוח מיומנות אישית כאורח חיים.

הלימודים במגמה נפרשים לאורך שש שנים, מכיתה ז' ועד יב'. בסוף התהליך עומדים תלמידי המגמה לבחינת בגרות במחול ברמה של 5 יח"ל.

ראש העיר, צבי גוב-ארי, מכיר בערכה וייחודה של המגמה, מלווה אותה ועוזר לאורך כל שנות פעילותה. ויותר מכך, ראש העיר מקצה משאבים למתן חלק מן המלגות לתלמידים המתקשים לעמוד בתשלומי המגמה. יתרת המלגות ניתנות על-ידי חסויות ותרומות.

חומר הלימודים במגמה רב ומגוון. במגמת המחול לומדים בלט קלאסי, מחול מודרני, ג'אז, היפ הופ, קומפוזיציה, כוריאוגרפיה, תולדות המחול, אנטומיה יישומית ומוסיקה למחול. מקצועות הלימוד ומספר השעות מותאמים לכל שנה ולכל שכבת גיל. במסגרת בחינת הבגרות נבחנות בנות המגמה הן עיונית והן מעשית ויוצרות עבודות כוריאוגרפיה המסבות גאווה רבה לבית הספר ולעיר בהישגיהן המרשימים.

ברמן, רכזת המגמה, גאה בבנות המגמה: "הן משקיעות זמן רב ומאמצים רבים כדי להתקדם ולהצליח. כדי להגיע להישגים עליהן להתמודד עם הקשיים לצד הלימודים הרגילים במערכת החינוך. הן נשארות אחרי שעות הלימודים לחזרות, לשיעורים מקצועיים, לסדנאות עם כוריאוגרפים אורחים ועוד. הן לומדות לארגן את זמנן ולא להזניח את הלימודים. רוב בנות מגמת המחול הן בנות בעלות מוטיבציה גבוהה הבאה לידי ביטוי גם בהישגים הלימודיים שלהן".

מכיתה ח' ומעלה התלמידות זוכות לסדנאות מקצועיות הניתנות על ידי כוריאוגרפים אורחים מהשורה הראשונה בארץ. במהלך הלימודים הן יוצאות לסדנאות ולימי מחול מרוכזים עם מורים ברמה הגבוהה ביותר ומתארחים בביתן של להקות המחול הטובות והמעניינות בארץ. כמו כן, הבנות מקבלות סדנאות והדרכה תזונתית ופיזיותרפיה, הרצאות רלוונטיות והעשרה בתחומי אמנות שונים.

מורי המגמה הם מקצועיים לכל תחום, בעלי ניסיון בימתי, שעברו הכשרה כרקדנים וכמורים.

מגמת המחול "אלון" מופיעה במסגרת הקהילה ביבנה ומחוצה לה, בכנסים  שונים, בפסטיבלים ובאירועים.  מזה כמה שנים שהמגמה מובילה פרויקטים ייחודיים ביבנה, כמו "ביכורי מחול" - פרויקט עבודות יצירה לבני נוער שבו מוענקת מלגה ללימודי המשך. כבר בעשור הראשון לקיומה, יצאו בנות המגמה לחו"ל שלוש פעמים. הבנות ייצגו את בית הספר ואת העיר בפסטיבלי מחול בגרמניה ובהונגריה והתארחו בבתי ספר למחול באירופה. 

רכזת המגמה מתגאה בכך שבוגרות המגמה לדורותיהן המשיכו והצליחו בתפקידי ניהול והובלה בתחומים שונים בצבא. רבות מהן המשיכו ללימודי מקצועות חופשיים כמו ראיית חשבון, משפטים ורפואה לצד מקצועות יצירתיים כמו עיצוב, פרסום וכמובן מחול. חלק מבוגרות המגמה המשיכו לעסוק במחול, חלקן למדו הוראה וטיפול בתנועה, ואחרות המשיכו להופיע וליצור בארץ ובחו"ל.

ברמן מספרת כי "בנות המגמה חוות תהליך של היכרות עם עצמן ועם הקבוצה במהלך שש השנים שהן נמצאות במסגרת הזאת. הן לומדות להכיר את יכולתן הגופנית ולאתגר את הגבולות הפיזיים שלהן לצד היכרות רגשית, מודעות עצמית גבוהה ופיתוח האינטליגנציה החברתית. הן רוכשות ביטחון עצמי, משמעת עצמית, עמידה בלוחות זמנים ויכולת בחירה של סדרי עדיפויות. הן מחדדות את היכולות לקבל את השונה ואת האחר ולומדות לעבוד בצוות ולנהל פרויקטים קטנים וגדולים של הפקה ויצירה. זוהי התנסות המאפשרת לכל אחת מהן לבטא את עצמה גם ב'במת החיים'". החוויה שאיתה בנות המגמה יוצאות בתום הלימודים נשארת עימן לכל החיים. הן נושאות אותה למערכות היחסים שלהן, למקומות העבודה ולכל מקום בהתמודדויות החיים. הבנות יוצאות בוגרות ובעלות יכולת להכיל התמודדויות עם תסכול, הצלחות ואכזבות, זאת לצד הישגים פיזיים, ידע מקצועי והשכלה אמנותית רחבה. ברמה החברתית הן לומדות להכיל ולחנוך זו את זו. הבוגרות חונכות ומלוות את הצעירות בתוך המגמה ומחוצה לה, כאשר התמיכה החברתית ניכרת גם בין בנות אותה קבוצה.

למגמת המחול יש וועד הורים פעיל וחוג ידידים, הכולל הורים של בוגרות המגמה, המלווים את המגמה מאז היוסדה במטרה לסייע בפעילות המגמה ולוודא כי תתפתח ותפרח. עודד לוטן, חבר חוג הידידים: "כמי שמלווה את מגמת המחול מימיה הראשונים עם בתי רונה, על כל מחלות הילדות וההתארגנות , אני רוצה להדגיש את החשיבות והתרומה של המגמה לאותן בנות שניחנו בכישרון למחול ולמשפחותיהן, לדרך, לחשיבה, למשמעת, לחשיפה, לכישרון שמתעצב והופך לחלק מהבנות, לדרך חיים, לחלק מחוויה המלווה אותן כל חייהן ולחלק מתקופת בגרות ולימודים שונה ומאתגרת, גם אם לא ימשיכו במחול בחייהן". הבנות וההורים המלווים חווים תקופה מאתגרת, מעניינת ומפתחת. התוצר המשותף תרם גם לבית הספר וגם לקהילה בהופעות ובשם שנוצר למגמה ולבית הספר. "אנו, ידידי המגמה, נמשיך ונדחף ונסייע מבחוץ לרכזת המגמה, למנהלת בית הספר וכן לצוות כולו להמשיך ולטפח דורות של כישרונות ועשייה אומנותית ברמה גבוהה", מוסיף לוטן.

פעם בשנה נערך ערב התרמה שכל הכנסותיו מוקדשות למתן מלגות לתלמידות המגמה. לקראת ערב זה נאספות תרומות מבתי עסק הנותנים חסות לאירוע. השנה יתקיים ערב ההתרמה בהיכל התרבות ביבנה, ביום שני ה-26.11.12. התוכנית באירוע מורכבת מיצירות של אמני מחול בארץ שתרמו חלקים מעבודותיהם.

צוות המגמה מודה לכל התורמים והמסייעים להצלחת הערב ובתמיכה במגמה. לראש העיר צבי גוב ארי, טל הובר- גיראף תקשורת חזותית, גיל פיילר -אינפרו-פרוד מחקרים (המזרח התיכון) בע"מ, נורית שניר, הסעות מוטי, אביב סולטן -מערכות ריהוט, ארטרה פרחים מהמושב, בית המשקאות אביב, ברכה חנות מעצבים ביבנה, סושי וויט, אבי אסייג גולדפיש, פיליס גלזר, ג.ג., מבראשית- כלים חד פעמיים, גשר מערכות אלקטרוניקה ומטבחי סמל.


 
$(function(){setImageBanner('935414b5-7384-4ee4-b568-8726c9416621','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('8e400188-cd67-4966-9a4c-51c82dfb043b','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה