$(function(){setImageBanner('f808515d-751f-4918-ac6a-f10a4d5fb98d','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

מתוך העיתון החדש של רשת המקומונים - "רחובותון"

מאת: מורן סקיטל

אייל גולן בראיון מיוחד לעיתון "רחובותון"

אייל גולן עטור בכל התארים האפשריים במוזיקה, מזמר השנה ועד לזמר העשור, אך כשאני שואלת אותו לאיזו תואר הוא הכי מתחבר, הוא עונה בנחרצות "אבא, בהחלט". גולן הוא אב לשניים, ליאם (10) ואלין (7), ילדיו מאילנית לוי, אשתו לשעבר. לכל אחד מהם הוא הספיק להקדיש שיר על שמו.

איך מטפחים קריירה משגשגת ובמקביל ילדים?

"הרבה עבודה קשה, וויתורים והתמדה, להבין שלא תמיד אפשר הכל ולקבל זאת בהבנה".

גולן מספר ששני ילדיו מאוד מוזיקליים ומאוד אוהבים מוזיקה, על השאלה האם היה מעודד אותם להיכנס לתחום המוזיקה, הוא עונה בגישה אבהית: "אני אעודד אותם ללכת בעקבות ליבם. חשוב לאהוב את עבודתנו, הרי היא חלק כל-כך מרכזי בחיינו".

בימים אלה יש שמועות על פרידה בינו לבין הדוגמנית רוסלנה רודינה, בת זוגו מזה תשעה חודשים לאחר שבשבוע האחרון רוסלנה ארזה את חפציה ועזבה את דירתו של גולן במגדלי יו בתל-אביב. שניהם נמנעים מלהגיב בנושא, והפרופיל בפייסבוק של שניהם עדיין מראה על מערכת יחסים.

גולן נולד, גדל והתחנך בשכונת כפר מרמורק ברחובות. בגיל 4 הוריו התגרשו והוא עבר לגור יחד עם אמו אצל הסבא והסבתא מצד אמא. "הייתה לי ילדות שמחה ומאושרת, ילדות מלאה. רחובות תמיד תהיה בליבי, גרתי שם כל חיי, אני מאוד אוהב אותה". על השאלה האם יש בכוונתו לשוב ולהתגורר כאן, הוא לא שולל על הסף, "אולי ביום מן הימים אחזור לגור כאן. ילדיי ואמי עדיין ברחובות ואני מבקרם המון. כרגע טוב לי בתל-אביב, אבל הכל פתוח".

אתה מרוצה מזה שילדיך גדלים פה?

"מאוד. רחובות עיר מדהימה עם חינוך מהשורה הראשונה. הילדים גם גדלים בקרבת כל המשפחה ומקבלים חום ואהבה". מגיל צעיר, גולן התפאר באהבתו לכדורגל ובמשך שנים רבות היה שחקן בקבוצה הרחובותית "הפועל מרמורק". האהבה למוזיקה הדהדה בו, "הייתי בצומת דרכים בחיי בה הרגשתי שנחוצה לי התמקדות ובחרתי במוזיקה, לשם הוביל אותי הלב. לכדורגל עדיין יש מקום גדול בחיי, ולאחרונה אף התחלתי לשחק בקבוצת בית"ר כפר סבא". במבט לאחור אין ספק שהלב כיוון אותו למקום הנכון.

היום, גולן הוא בין האמנים הכי מרוויחים בישראל, בזכות ולא בחסד. אייל גולן לא קיבל את ההצלחה על מגש של כסף, בתחילת דרכו הוא אף ספג לא מעט כישלונות. הסינגל הראשון שהקליט "דוניה – פני מלאך" יצא לרדיו, אבל לא הצליח. בגיל 19 הוא התחיל לאסוף חומרים לאלבום בכורה, ורק כעבור חמש שנים הוציא את האלבום "לחישה בלילה", אלבום שהפיק גולן במימון עצמי ובעזרת הנהלת קבוצת הכדורגל "הפועל מרמורק", שם שיחק. למרות כל העבודה הקשה והציפייה של אלבום בכורה, האלבום נחל כישלון במכירות, על אף הביקורות הטובות שקיבל בתקשורת. גולן לא התייאש ושנה לאחר מכן הוציא אלבום נוסף של הופעה חיה, שבעצם הוקלט באולפן, וכלל מחרוזות של שירי אמנים מוכרים. האלבום הצליח מעל הצפוי ומאז התהילה החלה להיראות באופק, בעיקר בעקבות שיתוף הפעולה שנוצר עם להקת אתניקס. האלבומים שלו נמכרו מעל ל-300 אלף עותקים, כל אחד מהם, מכירות ששברו שיא במוזיקה הישראלית. 

אחרי שלושה אלבומים בשיתוף עם להקת אתניקס, אייל גולן מחליט לצאת לדרך עצמאית, והאלבום "צליל מיתר" זוכה להצלחה גדולה. שנה לאחר מכן, חלה תפנית מוזיקלית אצל גולן, הוא פונה לשיתוף פעולה עם אמנים שפחות מזוהים עם המוזיקה המזרחית, אלא יותר בכיוון מוזיקת פופ-רוק, מה שמעניק לו צנרת רחבה יותר להעביר את המוזיקה שלו לקהל גדול ומגוון יותר. דבר שעוזר לו להגיע לבמות הגדולות, מהיכלי תרבות ועד לאמפי פארק בקיסריה.

איזו הופעה מכל הרפרטואר שלך, היא בלתי נשכחת עבורך?

"ההופעה שנה שעברה בכיכר רבין, בעצרת המיליון. לעמוד ולחזק את ידם של כל-כך הרבה אנשים, זה היה רגע מדהים שלא אשכח המון זמן". באלבום האחרון, "נגעת לי בלב", גולן נכנס לנתיב חדש בקריירה. מעבר להיותו זמר מבצע, הוא התחיל ליצור. את השיר "לבדי", הוא הלחין למילים של יוסי גיספן, "שובי ילדונת" כתב ללחן של רביב בן מנחם והשיר "כשאת איתו" כתב ללחן יווני.

נישת ה"יוצר", זה משהו שנראה ממך יותר?

"אני מאוד מקווה. אני נהנה לכתוב ולהלחין, ומקווה לעשות זאת יותר". 

נתיב נוסף שגולן הגשים בקריירה הענפה שלו, הוא הנחיית תוכנית טלוויזיה משלו. התוכנית "אייל גולן קורא לך" עלתה לשידור ביום רביעי האחרון, בעונה שלישית וחדשה שמשודרת בערוץ 24. מדובר בתחרות שירה בה גולן יוצא בחיפוש אחר זמר או זמרת מהז'אנר המזרחי, להם הוא יפיק אלבום בכורה. לעונה החדשה מצטרפים לשולחן השופטים דודו אהרון וגל אוחובסקי, שנכנסים למשבצת של חיים רביבו שהיה שופט בעונה הקודמת.

מה מצפה לנו העונה?

"המון הפתעות, ריגושים ובעיקר מוזיקה טובה. אני מאוד מתרגש ובטוח שכולנו נהנה מעונה נוספת ומגוונת".

איך גל אוחובסקי משתלב כשופט בתחרות זמר מזרחי?

"גל משתלב נפלא, הוא מביא עימו 20 שנות ניסיון עם דעות שונות ונקודות מבט שהיו חסרות לכולנו, לי במיוחד. אני מברך על הצטרפותו לתוכנית ובטוח שתרומתו תהיה גדולה".

- בעונה הנוכחית אתה מחפש תגלית חדשה, מה קורה עם הזוכים מהעונות הקודמות?

"מורן, מאור ונסרין עובדים במרץ על אלבום בכורה שייצא בקרוב, שלושתם מופיעים בכל הארץ ויוצרים את דרכם לעולם המוזיקה".

- בקריירה שלך עשית כמעט הכל, מה היעד הבא?

"לשמור על הקיים, המון בריאות והצלחה".

כשמסתכלים על המוזיקה המזרחית, ניתן להבחין שהבולטים ביותר צמחו מאזור רחובות. דודו אהרון שגדל בקרית עקרון, רגב הוד הרחובותי ומשה פרץ שאמנם במקור מטבריה, אך הצלחתו החלה כשגר בקרית עקרון. אייל גולן, המלך המזרחי, התחיל ממרמורק והיום השמיים הם הגבול בשבילו. מעניין מי יהיה הכוכב הבא, אולי אייל גולן קורא לו? 


 
$(function(){setImageBanner('deb9f107-49b0-4ffb-895f-3dd23e67ee15','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('e61c4dbd-e608-42ee-85fe-96ed725ea439','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה