"השנה הטובה בחיי"



הוא עשה עלייה מדהימה. הוא הפתיע רבים וגם את עצמו ביכולת בלאומית. הוא הגשים חלום וענד את סרט הקפטן. עכשיו גם הפך לאבא * גבי מסכם שנה היסטורית ומדבר על הכל

ארז זנו
צילום: חסדאי כהן

איזו שנה מדהימה עברה על גבי אדרי. העלייה עם מכבי יבנה ללאומית פשוט הפכה אותו לשחקן יותר טוב, והרי אדרי הוא לא אחד הכוכבים הגדולים של הקבוצה. הוא לא וירטואוז. אבל כמה נשמה יש לשחקן הזה. הלחימה על המגרש חיפתה על דברים אחרים. 

בכל פעם שיוסי זוזוט היה צריך אותו, אדרי היה שם בשבילו. אם זה בתור בלם, אם בתור קשר אחורי וכמובן בתור מגן ימני, תפקיד שהוא מבצע רוב הזמן. מעבר לכך, חבריו של אדרי מעידים עליו כאחד שמאחד את חדר ההלבשה. היה זה רק טבעי שהבחור בן ה-29 קיבל העונה גם את סרט הקפטן לאחר פציעתו של ג'ניה קפלן.

אם מישהו מחפש עד כמה התבגר העונה אדרי אז לפני כחודש נולדה עמנואל, בתו של השחקן ושל אושר אשתו. התינוקת הקטנה אמנם גורמת לאדרי להתעורר בלילה, אבל מספיק להציץ בסטטוסים של הבחור על מנת להבין באיזה אושר (תרתי משמע) הוא נמצא.

עכשיו, קצת אחרי סיום העונה, קצת אחרי הלידה ורגע לפני החזרה לאימונים, מתפנה אדרי לדבר על הכל.

גבי לפני הכל, מגיע לך המון מזל טוב. נולדה לך בת, עמנואל. איך ההרגשה?

"תודה תודה, האמת הרגשה עילאית. אתה יודע שאי אפשר לתאר אותה במילים. זה חיבור מדהים. אי אפשר לקבל מתנה יותר טובה מזאת, תודה לבורא עולם יום יום". אבא גבי ועמנואל הקטנה

בימים האחרונים אתה נראה בעננים מהלידה. מתי תנחת?

"אין ספק, האושר הוא גדול ויש תחושה שאתה על גג העולם, אבל מי כמוך יודע שכבר אחרי לילה אחד ללא שינה אתה נוחת נחיתת חירום".

בעוד פחות מחודש חוזרים לאימונים, מתגעגע?

"אי אפשר שלא להתגעגע, אבל ללא ספק אנחנו חייבים את המנוחה הזאת. אני כבר בגיל שבשביל לשמור על הגוף הוא חייב גם את המנוחה. עכשיו אני מתחיל לחזור בהדרגה לאימונים בחדר כושר ומתכוון להגיע לעונה הבאה הכי טוב שיש".

באיזה תחושה אתה מגיע לתחילת האימונים?

"כמו בכל שנה תחושה טובה, כי מכבי יבנה היא הבית שלי. תמיד אני חוזר לאימונים בגישה שאני צריך להוכיח שהמקום שלי הוא באמת פה בקבוצה. שום דבר בחיים הוא לא מובן מאליו, ותמיד צריך להוכיח לצוות האימון, בכל אימון ובכל משחק, שהם עשו בחירה טובה שבחרו בי".

נקודת האפס

לא פחות מארבעה מגנים ימניים שיחקו במכבי יבנה במהלך העונה. אדיר קרן שיחק רק בחלק מהזמן כיוון שנפצע; עידן ציון הגיע באמצע העונה ולא היה יציב, וגם הוא נפצע; על אלירן ג'ורג' אני לא באמת מתכוון להרחיב; ורק אדרי היה יציב לכל אורך הדרך, בעיקר בזכות העקשנות שלו והרצון להצליח. אז מה יהיה בעונה הבאה? האם הוא יקבל את המושכות באגף ימין כבר מן פתיחת העונה? זה כבר סיפור אחר.

את העונה שחלפה סיימת בהרכב כמגן ימני, איך אתה רואה את תחילת העונה הבאה?

"העונה נגמרה, ארז. גם כשעליתי ליגה עם הקבוצה בשנה שעברה התחלנו מאפס. כשעונה מתחילה, כולם מזנקים מאותה נקודת פתיחה ולכולם סיכויים שווים. מי שיוכיח את עצמו ישחק, וזה לא משנה איך קוראים לו או איך שיחק בעונה קודמת". האחים אוראל וגבי. מפרגנים אחד לשני

הייתה לך עונה אישית מאוד מוצלחת יחסית, ואם תרשה לי אפילו מפתיעה מבחינת היכולת והלחימה. גם אתה הרגשת את זה? 

"האמת, הפתעתי את עצמי. בעצם את כולם חוץ משני אנשים, אשתי אושר שתמיד מאמינה בי ותמיד אומרת לי שאני לא נופל מאף אחד, וכמובן יוסי זוזוט. כשישבנו בתחילת השנה הוא כל כך האמין בי, שאם להיות אמיתי נלחצתי כי חשבתי שהוא מצפה ממני ליותר מדי, אבל כמו תמיד הוא ידע מה הוא אומר. כל מטר שרצתי באימון ובמשחק זה היה בשביל להוקיר לו תודה על שהאמין בי. אני שמח שהחזרתי לו קצת כי הוא באמת נותן לי המון".

מה השתנה אצלך מבחינת היחס לכדורגל מאז העלייה ללאומית?

"תראה, מי שמכיר אותי יודע שלא השתנה הרבה. תמיד נתתי 100 אחוז ותמיד הייתי מחויב למועדון. העובדה שהמועדון עשה קפיצה בכל הנוגע למקצוענות ובנוסף רמת השחקנים עלתה, השפיעה גם על היכולת שלי".

יצאנו מחוזקים

לאחר עזיבתו של אורי קרגולה, החליט המאמן יוסי זוזוט להעניק, באופן די טבעי, את סרט הקפטן לג'ניה קפלן, בלם הקבוצה וחברו הטוב של אדרי.

פציעתו הנוראית והאכזרית של קפלן הותירה את המאמן בדילמה לכאורה - מי יענוד את הסרט על זרועו. "לא הייתה לי שום דילמה", אמר בזמנו זוזוט, "גבי אדרי הוא שחקן ואדם ראוי לענוד את סרט הקפטן ללא עוררין". ג'ניה קפלן. כאב לי שהוא נפצע

ואדרי אכן קיבל נדוניה מקפלן בדמותו של הסרט. האחריות על המגרש ולא פחות מחוצה לו, הראו כי זוזוט עשה בחירה נכונה והמגן היבנאי מבטן ומלידה חיבר בין שחקני הרכש הרבים לבין הקבוצה המקומית, השחקנים והקהל.

אדרי, כיאה לצניעותו, מאוד נרגש מסרט הקפטן, אך גם יודע שמדובר כמשכון שקיבל מקפלן ואף מחכה בקוצר רוח לחזרתו למגרשים.

גבי, מאז הפציעה של ג'ניה קיבלת את סרט הקפטן. איך התחושה?

"קודם כל להיות הקפטן של מכבי יבנה זה מרגש מאוד. כבר אמרתי, שום דבר לא מובן מאליו. הרגשתי שיש עליי אחריות גדולה כקפטן. בכל זאת עברנו תקופה לא קלה באמצע העונה, אבל יצאנו מחוזקים.

"בכל מקרה אני מוכן לוותר על הסרט ועל ההתרגשות רק שג'ניה יהיה בריא. כאב לי עליו מאוד, עברנו הרבה שנים ביחד. מהילדים ועד לבוגרים. כאב לי שהוא נפצע בצורה קשה כזאת, אבל הוא בחור חזק. בע"ה בשנה הבאה הוא יחזור חזק יותר. הוא הקפטן שלנו!".

אתה נחשב לאחד השחקנים הקרובים לאוהדים, גם ברמה האישית וגם התקשורתית. איך מקרבים עוד יותר את הקבוצה לקהילה?

"הקהל מאוד חשוב לי כי מכבי יבנה זאת לא ברצלונה ולא מכבי תל אביב. רגעי האושר שיש לאוהדים שלנו ספורים, וכשאני רואה אותם הולכים מאוכזבים נקרע לי הלב. קבוצה בלי קהל אין לה זכות קיום. חשוב לי מאוד שנהיה קרובים אליהם. אני אומר כבר עכשיו, צריך לפתוח את העונה עם מפגש בין האוהדים לשחקנים. לקרב בינינו עד כמה שאפשר". אדרי וזוזוט. בשנה הבאה יחזרו לאצטדיון העירוני

מדברים על חזרה בתחילת הסיבוב השני לאצטדיון העירוני. עד כמה זה ישפיע על הקבוצה ועל הקהל? 

"ואוו. זה באמת מרגש אותי, רק לחשוב על משחק ביבנה עכשיו. זה יעזור לנו מאוד כקבוצה ואני בטוח שהקהל יבוא בהמוניו. כמובן שאנו השחקנים נצטרך לתת לו סיבה טובה לבוא לראות אותנו".

אוראל שחקן גדול

כיאה לקבוצה ששיחקו בה מיומה הראשון הרבה מאוד אחים, גם משפחת אדרי מיוצגת במכבי יבנה על ידי שניים: גבי ואחיו אוראל אדרי. בדיוק כמו גבי, גם אחיו הצעיר והכישרוני הראה את יכולותיו על המגרש עם עשרה שערי ליגה ווירטואוזיות מרשימה. מדובר בשני שחקנים שונים לחלוטין, אבל הפרגון של האח הגדול מעורר השראה.

זאת אמנם לא עונה ראשונה שלכם ביחד, אבל איך זה לשחק עם אחיך יחד בלאומית?

"אין ספק שזה כיף גדול. אוראל שחקן גדול והוא היה השנה מאוד מחויב. לא הרבה יודעים, אבל הוא הוציא השנה הרבה מכספו האישי כדי להתגבר על פציעה שהטרידה אותו במשך חודשיים ועלה לשחק עם זריקות. הוא ללא ספק עשה קפיצת מדרגה בגישה שלו למשחק. יכולת גדולה תמיד הייתה לו". 

מה דעתך על סוגיית השחקנים הצעירים? יבנאים? רכש?

"תראה, הכי קל לי להגיד עכשיו יבנאים וצעירים אבל זה יהיה שקר. אני רוצה להגיד משהו, אף פעם לא נתנו לי לשחק כי אני גר ביבנה. רק היכולת צריכה לדבר. אני אוהב מאוד את החבר'ה היבנאים והם חשובים לי מאוד, אבל הם יודעים שמי שלא יעשה קפיצת מדרגה לא ישחק. אני אישית מעדיף להיות בליגה הלאומית עם 15 שחקני רכש מאשר להיות בליגה א' עם 15 יבנאים. זאת האמת. אני רוצה לאחל מפה לכולם שהעונה שתבוא עלינו תהיה עונה טובה לפחות כמו הקודמת, שתהיה עונה של בריאות, הצלחה ושמחה. אמן".

 

גבי אדרי במספרים

 

עונה                ליגה                מש'     שערים

 

2006/07           ליגה א'            11        1

2007/08           ליגה א'            26        -

2008/09           ליגה א'          26        1

2009/10           ליגה א'            29        1

2010/11           ליגה א'            31        -

2011/12           ליגה א'            31        -

2012/13           לאומית           33        2

 


 
$(function(){setImageBanner('dc9b98c1-a04d-41bd-884a-1dcc5b4ad2e8','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('8ce1d599-0f54-4f43-998f-bc8dc169ac77','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה