דעה אישית ארז זנו: שיווק, ספונסר, חסות



הנהלת מכבי יבנה חייבת להתחיל את מכירת המנויים, הבאת ספונסר ובעיקר לנסות לסבסד את עצמה ופחות לסמוך על הטוטו * תראו את הפועל מרמורק למשל

עולם הכדורגל הישראלי בכלל והליגה הלאומית בפרט נמצאים בימים אלו בסערת רוחות גדולה. אם הייתי מגזים הייתי אומר אפילו צונאמי.

אחרי הרבה מאוד שנים של שיתוף פעולה פורה בין ההתאחדות לכדורגל לבין מועצת ההימורים, נפתחה תיבת פנדורה ענקית וארסית עקב ועדת זליכה, שתפקידה היה לשפר את מוסדות הכדורגל בארץ. עקב כך, נראה כי תהיה בעיה העונה עם העברה תקציבית מסודרת לקבוצות, וככל הנראה תהיה ירידה בכספים שיקבלו קבוצות הכדורגל בליגת העל ובליגה הלאומית.

אין עדיין תשובה סופית לגבי הסכום המדויק שתקבל כל קבוצה. כבר עתה ניתן להבין, לא כדאי להסתמך על אף גורם. אי לכך ובהתאם לזאת, הגיע הזמן שגם ביבנה יפנימו את העניין ויתחילו לגייס כספים באופן עצמאי.

לא אדון שוב אם צריך או לא צריך לקחת מישהו חיצוני שיעשה זאת (ברור שצריך!), אבל מי שזה לא יהיה הגיע הזמן שיתחיל כבר לעשות. אנחנו נמצאים כחודש לפתיחת הליגה, ולפי מיטב ידיעתי אין שום התקדמות ברמה השיווקית של הקבוצה.

נכון שהנהלת הקבוצה כמעט חתמה עם הקבלן צרפתי לגבי לקיחת חסות לכל אורך העונה, ובתמורה יעמיד את התקציב להבאתו של דוד רביבו, אבל מספר סעיפים וכניסתו של האח הגדול חיים לבית"ר ירושלים טרפדו את המהלך. בכל אופן, ביבנה פשוט חייבים להמשיך ולחפש ספונסרים לקבוצה. קשה מאוד להסתמך על הכספים מהטוטו, ובאמצעות תקצוב מהעירייה ותוספות נאות של ספונסרים ניתן יהיה להעמיד קבוצה עוד יותר איכותית מצד אחד, או להפחית את הוצאות העירייה (שגם ככה גדולות עקב שיפוץ האצטדיון) מצד שני.

מעבר לספונסר הראשי, ביבנה יעשו טוב אם יצליחו להביא מספר נותני חסות "קטנים" יחסית, בעלות של כמה עשרות אלפי שקלים לעונה, שיסכימו לשלם עבור מיקום במדי הקבוצה, שלטים באצטדיון, הענקת מקום על גבי כרטיסי הכניסה והמנויים או אפילו חולצות לאוהדים. לא חסר היכן ניתן לשלב בעלי עסקים מקומיים. גם יהיה מדובר בהכנסה נעימה לקופת הקבוצה וגם חיבור ושילוב הקהילה המקומית, שכבר הוכיחה את נאמנותה למכבי יבנה.

דבר נוסף ולא פחות חשוב הוא עניין המנויים. אצל שכנתנו הצנועה והתימנייה הפועל מרמורק מכרו כבר למעלה מ-150 מנויים במחיר גבוה של 400 שקלים. ומדובר בליגה א' אחרי עונה לא טובה של המועדון. כל זה נובע מקהילה מאוד מגובשת שאוהבת את הקבוצה שלה.

גם ביבנה יש קהילה לא קטנה שמאוד אוהבת את קבוצתה ומאוד מעוניינת ברכישת מנויים, אבל זה חייב להיעשות עם השיווק הנכון, בזמן הנכון (כמה שיותר מהר) ובעיקר במחיר הנכון.

רכישת 50 המנויים בעונה שעברה היא לעג לרש מבחינת אוהדי יבנה, ששווים להערכתי מינימום פי עשרה מהכמות שנרכשה. הרי רק למשחקי האימון המוקדמים מגיעים כמאה אוהדים. מעבר לכך שמדובר בהכנסה נאה ובמזומן להנהלת הקבוצה, מדובר גם בהבטחת מקומות ישיבה לעונה הבאה והבעת אמון גדולה בקבוצה. 

 

 

 

 
$(function(){setImageBanner('6dd0a5c5-322d-4322-9c75-ee061e45b424','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('94eef4ba-4713-429d-b803-a1deeb60bb45','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה