החלוץ נבו מזרחי נחת לראשונה בקריירה שלו במכבי יבנה ואיתו הר של ציפיות * ראיון מיוחד על הציפיות, המטרות, החברים, האוהדים וגם הפועל עכו

ארז זנו
צילום: חסדאי כהן

כולם מכירים את האמרה שאומרת שכל עכבה לטובה. אז במכבי יבנה יישמו אותה כהלכה בעונה שעברה, כאשר החלוץ נבו מזרחי הלך לבני לוד והעביר שם את העונה החולפת.

התעניינותם של אנשי יבנה בחלוץ לא ירדה גם העונה, והפעם מדובר בסיטואציה שונה לחלוטין כאשר הפעם החלוץ תלוי אך ורק בעצמו ולא קשור לאשדוד, שהייתה בעלת כרטיסו אשתקד והכריחה אותו ללכת לקבוצה של אבו סובחי. אז ביבנה חיכו עונה שלמה, אבל במהלך הקיץ לא התמהמהו יותר מדי והחלוץ נחת ביבנה כרכש ראשון ואיתו כמובן גם הציפיות. 

מזרחי, למי שתוהה, הוא יבנאי לכל דבר, אבל העונה הקרובה תהיה הראשונה שלו בקבוצה המקומית, לאחר שנדד בהפועל מרמורק, נס ציונה, בית"ר ת"א, בני לוד וכמובן מ.ס אשדוד מליגת העל.

מזרחי אמור לאייש את החוד ההתקפי של יוסי זוזוט. "אני אוהב שמצפים ממני, זה מאתגר אותי", אמר מזרחי לאחר שנשאל האם הוא מרגיש את הציפיות שיש ממנו מבחינת יבנה.

נבו, שיהיה בן 26 בשבוע הבא, קיבל לפני ימים אחדים בקשה מהפועל עכו מליגת העל לבוא ולהתאמן ואולי לחתום, אבל לאחר שני אימונים החליט מזרחי כי הוא לא מעוניין לשחק בגבעת נפוליאון אלא להיות חלק ממכבי יבנה.

עכשיו, רגע לפני יציאה למחנה האימונים בחו"ל, מדבר החלוץ על כל התחושות הראשונות שלו בקבוצה, על הציפיות, המטרות, ליגת העל,  החברים האישיים מהקבוצה וגם על הקהל המקומי.

קודם כל נבו ברוך הבא למכבי יבנה. לראשונה בקריירת הבוגרים שלך אתה תלבש את מדי הקבוצה. איך ההרגשה?

 "זו באמת עונה ראשונה, אני מתרגש ואני מצפה שנעבור אותה כמו שצריך. אני מקווה שתהיה לנו הצלחה קבוצתית לפי הציפיות ולאחר מכן גם הצלחה אישית". מזרחי מול הכח, שישי שעבר

לאחרונה התאמנת בהפועל עכו ויצרת חרושת שמועות סביב הגעתך ליבנה. מה הסיפור המדויק?

"פנה אליי נציג מהפועל עכו ואמר לי שהם מעוניינים בשירותיי ושאראה את התנאים שהם מציעים לי ואת המתקן, ובכל מקרה שאבוא לדבר. ביקשתי אישור מיבנה לצאת לצפון לראות בכלל על מה הם מדברים, ולאחר שיחה עם עכו הסברתי להם שאם הם רוצים משהו שיפנו למכבי יבנה כי הם האבא והאמא שלי ואני שייך להם, ואין לי שום צד בעניין. ככה הבהרתי, כי אני נחוש להיות בעונה הקרובה במכבי יבנה ואני מאוד שמח על ההחלטה הזאת כי מההתחלה רציתי להיות פה".

אז אפשר להגיד שאת העונה הקרובה תעביר במכבי יבנה סופית?

"בהחלט כן".

גם בעונה שעברה רצו אותך ביבנה. מה השתנה מאז?

"בעונה הקודמת הייתה איזה שהיא בעיה שלא יכולתי להיות משוחרר ליבנה, ולכן שיחקתי בלוד. אבל ברשותך אני מעדיף להסתכל קדימה לעבר העתיד המשותף שלי ביבנה. אני מאוד רוצה לעשות פה עונה טובה ביחד עם הקבוצה ומתרכז לקראת הפתיחה כי זה מה שחשוב". מזרחי. רוצה פלייאוף עליון

בוא נדבר על מכבי יבנה. אתה מכיר פה לא מעט שחקנים וחלקם אפילו חברים טובים שלך. צפויה לך התאקלמות קלה יחסית, לא?

"כן, קודם כל כפי שציינת כבר בעונה שעברה רצו אותי פה. אלה אנשים שאני מכיר טוב מאוד ויש לי פה חברים עוד מהילדות, אני מכיר אותם כל כך הרבה שנים. גם יוסי מכיר אותי ואני שמח להיות פה. קיבלו אותי פה בחיבוק גדול והלוואי הלוואי שאני אחזיר לכולם על המגרש כי מגיע להם". 

אתה יודע, אומרים שאתה בכלל לא רכש, אתה חלק מהמקום, יבנאי לכל דבר.

"האמת שגם אני מרגיש ככה. יבנה  ידועה כמקום כמו משפחה ואני שמח מאוד להיות פה. זה מקום חם מאוד וקל להתחבר מהר מאוד לאנשים".

בורא עולם יחליט

קבעתי עם נבו לקיים את הראיון מיד בתום האימון הראשון, אבל יצא שחיכיתי לו הרבה מעבר לכך. למרות שמדובר רק בהכנות לתחילת העונה, מזרחי המשיך לעשות אימון אישי לעצמו ובמשך למעלה מרבע שעה עבד על שרירי הבטן וחיזוק הרגליים. רואים שמדובר במקצוען אמיתי שיודע שהוא צריך לנפק קבלות על המגרש ועובד קשה, גם אם עוד לא התחילו האימונים האינטנסיביים. באמצע השבוע, מול קטמון, נגח כדור אדיר למשקוף.

נבו, מה הציפיות שלך ? ברמה הקבוצתית וברמה האישית.

"אני חושב קודם כל שברמה הקבוצתית אם אנחנו נגיע לפלייאוף העליון אז זה יהיה הישג נחמד מאוד עבור מכבי יבנה, כי בשנה שעברה היא הייתה קרובה מאוד להגיע לשם וברגע האחרון לא הגיעה. ברמה האישית, אני מעדיף לא לדבר על עצמי ברמה של כמות שערים ודברים כאלה. יש בורא עולם, הוא מחליט מה יהיה. מה שכן אני יודע שאני הולך לעבוד קשה".

אז אפשר להגיד שפלייאוף עליון זאת מטרה מוצהרת?

"תראה, עוד לא דיברנו על מטרות מוצהרות. המטרה הראשונה היא כמובן הפועל עפולה אותה נפגוש במחזור הראשון, אבל אני יכול להגיד לך כך: כשאני מסתכל על המטרה, אני חושב שאנחנו מסוגלים לעשות את זה ונלך על זה בכל הכוח. מבחינתנו לא להיות בפלייאוף העליון זה כישלון". נבו מזרחי מרעיד רשתות באשדוד. גם ביבנה רוצים לראות גולים

על סמך מה אתה אומר את זה? על פי חומר השחקנים הקיים בקבוצה?

"אני לא חושב שסגל הקבוצה סגור, כי אנחנו נמצאים רק בחודש יולי, אבל אני בהחלט רואה שיש פה שלד מצוין לקבוצה. אני יודע שיש פה מאמן שיודע מה הוא עושה וכבר עם ניסיון וידע לבחור את השחקנים הנכונים למקומות הנכונים. מכבי יבנה ראויה להגיע למקומות טובים".

את העונה שעברה התחלת בליגת העל במדי מ.ס אשדוד. אתה רואה את עצמך חוזר לשם?

"קודם כל אני חושב על ההצלחה הקבוצתית ורק דרכה אפשר להצליח ברמה האישית. אם במידה ואכן תהיה הצלחה, אני בהחלט שואף להתקדם קדימה ותמיד כיוונתי למעלה. מכבי יבנה כרגע נמצאת בראש סדר העדיפות שלי. בקשר לליגת העל, אני כן חושב שאני ראוי לשחק שם והזמן יעשה את שלו".

אתה השחקן הראשון שחתם בקבוצה. אתה מרגיש את הציפיות ממך במועדון?

"כן, אני שם לב שתולים בי ציפיות ואני אגיד לך את האמת, זה עושה לי טוב. אני לא נלחץ מציפיות. אני אוהב אתגרים. זה עושה לי הרגשה טובה ואני יודע שאני צריך להגיע מוכן לעונה, אין לי ברירה".

אני מניח שאתה מכיר את הקהל המקומי.

"ברור. אני הייתי בכמה משחקים של מכבי יבנה בעונה שעברה ואני מכיר פה הרבה מאוד אנשים. תשמע, הייתי באימוני פתיחה של קבוצות בליגת העל וראיתי את אימון הפתיחה של מכבי יבנה, ופשוט הייתה לי צמרמורת. התרגשתי בטירוף. מדהים לראות כמה אהבה ורצון להצלחה יש בעיר הזאת".

נבו מזרחי: כל השערים

 

עונה                  ליגה      גביע      גביע      קבוצה

                                    מדינה   טוטו

 

2012/13                        6          1          1          בני לוד

2011/12                        8          1          -           בית"ר ת"א/רמלה

2010/11                        3          -           -           מ.ס. אשדוד

2009/10                        2          -           -           מ.ס. אשדוד

2008/09                        4          2          1          הפועל מרמורק

2007/08                        4          -           -           הפועל מרמורק 

2006/07                        3          -           -           סקציה נס ציונה


 
$(function(){setImageBanner('caa0983e-cbf4-4756-8097-789c3fa67810','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('3bd15b12-4cb3-4e4e-a29d-834d056ca2a6','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה