הוא בילה שלוש שנים במכבי יבנה והיה שותף מרכזי לעלייה ההיסטורית * את הליגה הלאומית החמיץ בשל פציעה קשה * כעת הוא עוזב לקריית מלאכי מליגה א' * אדיר קרן, "קרוואני" בפי השחקנים, בראיון פרידה

ארז זנו
צילומים: חסדאי כהן

אם צריך להמחיש עד כמה אדיר קרן הפך להיות יבנאי, חלק מהמקום, אז בעצם אפשר רק לציין את הכינוי שדבק בו "קרוואני" על ידי גבי אדרי לפני כשנתיים.

"קרוואני" שיחק ביבנה בשלוש השנים האחרונות בצד ימין של ההגנה, והיה אחד הבולטים בה בזכות ההגנה הקשוחה והגיחות בהתקפה. בשנתיים הראשונות היה קרן מניה בטוחה, שחקן הרכב לכל דבר, אחד שבונים עליו שיעשה גם הגנה ולא פחות מכך גם התקפה.

אפשר להזכיר את השער החשוב שלו נגד כפר יונה במחזור האחרון בליגה א', שחולל מפנה במשחק המתוח וסייע ליבנה עד מאוד לעלות לפלייאוף, ומשם הדרך ללאומית ידועה היטב.

אלא מה, קרן סחב איתו פציעה טורדנית בשרירי הבטן, ובמקום לנוח ולטפל בה הוא המשיך לשחק והחמיר את המצב, עד שכבר לא יכול היה לעלות על המגרש ללא כאבים עזים. אז קרן מצא עצמו בחוץ, בטיפולים אינטנסיביים,  ובינתיים גבי אדרי, שתפס את מקומו באופן זמני, העביר עונה טובה מאוד בלאומית כמגן ימני, ונשאר שם עד תום העונה.

ביבנה שיחקו העונה לא פחות מארבעה מגנים ימניים (גם אלירן ג'ורג' ועידן ציון איישו את העמדה מדי פעם), וביבנה החליטו העונה לדלל את הסגל ובהחלטה כואבת אך מובנת של ההנהלה ושל המאמן הוחלט לשחרר את קרן.

המגן המצוין והמחלים דווקא מבין היטב את הצעד של הקבוצה, ולא נפגע לרגע מההחלטה. "ככה זה בכדורגל", הוא פוסק. "זה דינמי. ברגע שאתה לא משחק תופסים את מקומך", המשיך ואמר המגן בכנות במענה לשאלה האם נפגע.

עכשיו קרוואני פותח דף חדש בעירוני קריית מלאכי מליגה א', ומקווה גם איתה לעשות היסטוריה ולעלות ללאומית. אדיר קרן. אולי יעלה את קריית מלאכי ללאומית

קודם כל אדיר, אתה נמצא בקבוצה חדשה, קריית מלאכי מליגה א'. איך ההרגשה לשחק במקום חדש?

"ההרגשה טובה. הם הביאו את אוהד בוזגלו שהוא מאמן מצוין ונחשב מאוד בליגה הזאת. זה מאמן שנותן לך להרגיש כמו בבית, וההתחלה עד עכשיו טובה מאוד מבחינתי".

היו לך הצעות מרוב קבוצות ליגה א' דרום. מדוע בחרת דווקא בקריית מלאכי?

"באמת שהיו לי לא מעט הצעות מליגה א', זאת ליגה שאני מכיר טוב והלך לי בה טוב מאוד. אז יש כמה קבוצות שרצו אותי בלא פחות כסף, אבל המעבר שלי לקריית מלאכי נעוץ בעיקר במאמן אוהד בוזגלו".

איך התרשמת ממנו?

"ההתרשמות שלי ממנו היא חיובית ביותר. חוץ מזה, קריית מלאכי היא מקום מאוד חמים ועם כוונות טובות להצליח וזה היה מאוד חשוב עבורי. כמו שעשינו היסטוריה במכבי יבנה כך ניתן לשחזר זאת במלאכי".

שרירים תפוסים 

במשך כמעט עונה שלמה ראית את משחקי יבנה מהיציע. ספר קצת על התחושה.

"אני רגיל להיות שחקן מאוד מרכזי בכל קבוצה שהייתי בה ובטח במכבי יבנה. לצערי היו כמה סיבות שגרמו לי לשבת ביציע. אני יכול להגיד לך שזה אחד הדברים הכי לא נעימים שיכולים לקרות לשחקן כדורגל. אני מרגיש שכל העונה השתבשה לי, וזה לא כיף לראות את החברים שלך רצים על המגרש ואתה בבגדים רגילים יושב ביציע".

עכשיו אתה חוזר לשחק כדורגל אחרי שנה שהיית תחת פציעה טורדנית. באיזה מצב אתה כרגע?

"באמת שזו הייתה פציעה מעצבנת, אבל עכשיו אני מאחוריה וכבר מתחיל לחשוב על העונה הקרובה".

אתה מרגיש בריא?

"זה נכון שעדיין יש לי שרירים תפוסים, אבל זה ממש בקטנה. זה יעבור לי עד תחילת העונה. מה שחשוב לי כרגע זה להתאמן כמו שצריך ולהכין את עצמי כראוי לפתיחת העונה. זה מה שחשוב באמת".

קרן (במרכז התמונה) מול קריית מלאכי בליגה א'

נפרדנו כידידים

בתור שחקן רכש, אדיר קרן השתלב מהר מאוד במכבי יבנה. יש לו פה הרבה מאוד חברים, הוא רשם עם הקבוצה עלייה מוצלחת ובסך הכל אפשר לתאר את התקופה כמקפצה לקריירה שלו. מעבר לכך, מסתבר שלמגן הימני יש תובנות נוספות לגבי הקבוצה מעבר לעניין המקצועי

אתה עוזב את מכבי יבנה אחרי שלוש שנים. איך אתה יכול לתאר את התקופה הזאת?

"מבחינתי מכבי יבנה זה הרבה יותר ממועדון. זה בית ומשפחה אחת גדולה. קשה לי לתאר במילים את כל התקופה שהעברתי בקבוצה הזאת. זכיתי להכיר פה הרבה מאוד חברים ועברנו תקופות יפות ביחד. אני תמיד אזכור את התקופה הזאת במקום הזה כמשהו חיובי בקריירה שלי".

יו"ר מכבי יבנה, חיים אזולאי, אמר עליך שאתה נכס לכל קבוצה. ידעת שלא תמשיך ביבנה העונה או שזה בא לך בהפתעה? 

"מבחינתי הרגשתי שזה צפוי. אני לא ילד קטן, אני מבין שהכדורגל הוא דינמי. ברגע שאתה בחוץ מישהו אחר תופס את המקום שלך, ואם הוא עושה זאת על הצד הטוב ביותר אז זה הגיוני שהוא גם יישאר שם. אני לא אחזיק את עצמי בכח ולא אכפה את עצמי על אף אחד. בהחלט נפרדנו כידידים".

דווקא כאחד שהיה מבכירי השחקנים בעליית הקבוצה, אתה מרגיש מאוכזב שלא זכית לשחק מספיק בלאומית? 

"אני ממש לא מרגיש מאוכזב. להיפך, הייתי פצוע ואולי זה מה שפגע בי. הפציעה הזאת היא ביש מזל אחד גדול. חבל לי שלא שיחקתי וצפוי שאתאכזב, אבל חשוב לי מאוד שהתגברתי על הפציעה המעצבנת הזאת ועכשיו אני מגיע כמו חדש לעונה הקרובה".

 אתה רואה את עצמך עוד משחק בלאומית בעתיד? זאת עדיין שאיפה?

"תמיד יש רצון לשחק בלאומית. זאת ליגה טובה, ליגה תחרותית ואני מאמין שיש ביכולתי לחזור לליגה הזאת. ימים יגידו".

מה הרגע שתזכור מהתקופה ביבנה?

"אין ספק שאת המשחק בתענכים מול אסי גלבוע. זה משחק שכל שחקן מחכה לו בקריירה. היה שם הכל. התקשורת. האווירה במגרש. ההתרגשות, אבל מעל הכל הקהל של יבנה שלא הפסיק לרגש בכל רגע ורגע במגרש. תפאורה מטורפת. שריקת הסיום גרמה להתפרצות רגשות של תקופה מאוד ארוכה. אני אנצור את הרגע הזה איתי לתמיד".

 יש לך כמובן הרבה חברים במכבי יבנה. מה אתה חושב על הקבוצה שנבנתה העונה?

"מעבר לעניין המקצועי שאני חושב שהוא טוב מאוד, יש ביבנה מרקם חברתי מגובש מאוד וחזק שהולך הרבה זמן ביחד, ולפי דעתי זה מה שמוביל קבוצות להצלחה. לכן יש למכבי יבנה עתיד טוב בליגה הלאומית ובכדורגל הישראלי. יציבות של מועדון היא מעל כל שחקן כזה או אחר, וזה הכח הגדול של מכבי יבנה".


 
$(function(){setImageBanner('2bbe604e-04c9-4240-ad0d-a3886a5b999d','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('a5aae07b-9b0e-49d0-bbed-5e71c6bae802','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה