עובר למגרש הפוליטי

$(function(){setImageBanner('20281bf1-963e-4d33-aea1-bc016013a23c','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

לפני שנה הוא עלה ללאומית עם מכבי יבנה ופרש * לפני חודש הוא כיכב במדי נבחרת הוותיקים של ישראל והגיעה איתה עד לגמר * עכשיו הכדורגלן הנערץ אדיב שרעבי החליט להציל את הספורט הגוסס ברחובות

ארז זנו

את הקריירה המפוארת של שחקן הכדורגל אדיב שרעבי מכירים כל אוהדי הספורט ביבנה, רחובות והסביבה. השחקן המצטיין של שנת 93' במחלקת הנוער של מכבי ת"א עבר כמעט הכל בכדורגל. הוא שיחק בנבחרת האולימפית של ישראל, בליגת העל במדי מ.ס. אשדוד, בגביע אופ"א עם הפועל ר"ג, זכה בגביע הטוטו עם הפועל מרמורק, ובפינאלה של הקריירה הנפלאה העפיל לליגה הלאומית עם מכבי יבנה בעונה חלומית, שתיזכר לעד כעונה המשוגעת ביותר של ליגה א' דרום. 

לאחר פרישתו השקיע אדיב מרץ רב במקום עבודתו ביבנה, חברת ההרכבות האלקטרוניות "פלקסטרוניקס" והפך למנהל פרויקטים בחברה. בשעות אחר הצהריים החליף אדיב את מגרשי הכדורגל בפארק השעשועים השכונתי בעירו רחובות, שם הוא מבלה עם שני בניו מאור (7.5) ותמיר (5.5).

את הקשר עם הכדורגל הוא כמובן לא ניתק, והוא מקפיד לשחק בקבוצת הוותיקים של רחובות/עקרון שם גם משתף פעולה עם הזמר משה פרץ. אמנם עדיין לא זכה בתואר עם קבוצת הוותיקים, אבל יכולתו הגבוהה לא נעלמה מעיניהם של מנהלי נבחרת הוותיקים של ישראל אשר זימנו אותו למשחקי המכבייה ה-19 שהסתיימו זה עתה. אדיב כיכב במדי נבחרת ישראל, כבש שלושה שערים והיה בורג מרכזי בזכייתה במקום השני לאחר הפסד אכזרי בגמר לארגנטינה בתוצאה 3-2.

בשבוע האחרון הטיל עו"ד אלדד אהרוני, שמתמודד למועצת העיר רחובות, פצצה פוליטית כאשר הודיע על צירופו של אדיב שרעבי במקום גבוה ברשימתו "כן לרחובות".

שרעבי בן ה-36 דאג במשך שנותיו ככדורגלן לרכוש השכלה וסיים בהצטיינות לימודי הנדסת תעשייה וניהול, המשיך לתואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה ובימים אלו מסיים תואר שני בניהול תעשייתי באוניברסיטת בר אילן. הפרופיל האישי של שרעבי כספורטאי מעוטר וכאישיות מוערכת, גרמה לאהרוני לחזר אחריו תקופה ארוכה, וכאמור בשבוע שעבר הצליח לשכנעו לצרפו אליו.

אדיב, תכננת להיכנס למגרש הפוליטי בסוף הקריירה או שזה היה מהלך ספונטני?

"ראשית, אני לא אוהב את המילה פוליטיקה. אני מעדיף לראות את עצמי נכנס לעשייה ציבורית. כאחד שתמיד היה מחובר לקבוצות בהן שיחקתי וברובן הייתי גם קפטן, טבעי שנתפסתי בעיני אחרים כמנהיג. אני ראיתי את עצמי כמנהיג שקט שמשתדל תמיד לשמש דוגמא אישית במגרש".

אז תכננת על פוליטיקה?

"לא תכננתי להיכנס למגרש הציבורי בשלב הזה, אבל תמיד חלמתי שאהיה במקום שבו אוכל להשפיע לטובה ולתרום מניסיוני ומהידע שלי לטובת הכדורגל בפרט והספורט בכלל. ברגע שאלדד פנה אליי, הבנתי שיש לי הזדמנות נדירה להצטרף לעשייה ולא יכולתי לסרב לאדם ואישיות כמוהו".

מדוע העדפת לבחור בקריירה ציבורית ולא בקריירת אימון?

"אני שואף תמיד להיות במקום בו אני יכול להשפיע יותר וכמובן שרק לטובה. מאמן יכול להשפיע על הקבוצה שלו, מנהל מחלקת הנוער יכול להשפיע על כל מחלקת הנוער, יו"ר יכול להשפיע על כל המועדון ומחזיק תיק הספורט יכול להשפיע על כל הספורט בעיר שלו".

נבחרת למועצה. כיצד תביאו לפריחה של הספורט ברחובות?

"ראשית, אני חושב שמגיעה מילה טובה לראש העיר המכהן רחמים מלול, על כך שצמצם את מספר הנושאים שיש לטפל בהם. יחד עם זאת, אנחנו חושבים שיש עדיין מספר נושאים הטעונים שיפור ובראשם כמובן הנושא הכאוב של הספורט ברחובות. הספורט היום בגסיסה טוטאלית".

תסביר.

"לא יכול להיות שעיר בסדר גודל של רחובות עם למעלה מ-120,000 תושבים תהיה עיר עם מתקני ספורט של שנות השבעים. אין מגרש ספורט אחד ראוי בעיר הזאת, שלא לדבר על אצטדיון כדורגל עירוני. תקציב ראוי לספורט גם לא קיים. אני בתור משלם מיסים הייתי מצפה שהעירייה תשקיע בחזרה סכום ראוי מהכסף שלי לטובת הספורט, ואוכל לשלוח את ילדיי להתחנך בספורט ברחובות".

ומה קורה היום?

"במקום זאת, הנוער והילדים שלנו שיש להם יכולת, בורחים למחלקות הנוער של נס ציונה, ראשון לציון, מכבי תל אביב, ומשאירים אותנו עם הבינוניים. בשנות ה-80 היו אגודות הספורט ברחובות מקור לגאווה ונחת רוח לתושבים, והיום זה ממש לא דומה כתוצאה מהזנחה מתמשכת וחוסר השקעה". 

איך תשנה את זה?

"כאשר ניבחר, אני ואלדד נוביל מהלך שיחזק את מחלקות הנוער של האגודות בעיר ונגרום לראשי הקבוצות להשקיע במחלקות הנוער שלהן. הכול מתחיל ונגמר בנוער. כמו כן, אנחנו נעודד את היריבות הספורטיבית בין מכבי שעריים להפועל מרמורק, כי היא מפרה ועושה רק טוב למועדון ולקהל של שתי הקבוצות. העיר הזאת צמאה לכדורגל, וזה ממש תעודת עניות לעירייה שמרמורק מתקיימת רק בזכות יכולת הניהול של חנן עדני ושעריים מתקיימת הרבה בזכות אנשים בעלי זיקה למועדון ותורמים ומשקיעים שמזהים את פוטנציאל הקהל הגדול. כל זה אומר בעצם עד כמה העיר היא עיר של ספורט, למרות שמנסים לטשטש זאת".

בכדוריד איחדו בעבר את הקבוצות.

"על עירוני רחובות בכדוריד אני כבר לא מדבר. העירייה איחדה את הפועל ומכבי ובכך ריסקה את שני מועדוני הפאר הללו. גם על הכדורסל ויתרו מזמן בעירייה. בשורה התחתונה, כל עוד לא תהיה השקעה חכמה וארוכת טווח במתקנים ותשתיות, לא יהיו הישגים".

אתה מצפה לתמיכה משני צידי הגדר, גם מרמורק וגם שעריים?

"זה לא רק מרמורק ושעריים, אלא כל אוהדי הספורט בכלל והכדורגל בפרט. לראות את סרגיי ריכטר, אלוף העולם בירי, מייצג את רעננה בגלל חוסר תמיכה עירונית של רחובות זה פשוט מבייש אותי כתושב העיר. ולשאלתך, כל אוהד כדורגל מבין שכדי שתהיה מחלקת נוער גדולה, קבוצת בוגרים מסודרת ומעל הכל תשתיות ראויות, צריך בעיקר תקציבים. לשם אני שואף ומכוון. יש לי תואר בכלכלה ואני מאוד אוהב מספרים. הגיע הזמן שהמספרים האלו יהיו מכוונים גם לתחום הספורט בעיר רחובות. נוצרה אשליה שהעיר רחובות ויתרה על הספורט, אבל צריך להסתכל על 4,500 האוהדים של שעריים שהגיעו למשחק העלייה ועל האווירה ברחובות העיר כשיש דרבי כדי להבין עד כמה העיר שלנו צמאה לספורט איכותי".

אוהדי כדורגל דיברו איתך?

"אני יכול לגלות לך שכבר פנו אליי לא מעט אוהדים של שתי הקבוצות, שאמרו כי הם חיכו שמישהו יעלה על נס את נושא הספורט בעיר. אני יכול להבטיח דבר אחד מובהק. המילים 'ספורט, נוער, תשתיות' יופיעו לא מעט בישיבות המועצה שאשתתף בהן".


 
$(function(){setImageBanner('6699f826-7127-461a-89b9-443b1095b663','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('d0d21e99-dfbc-48d6-882c-dafe54e81ee2','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה