סלם: "אני שמח שנשארתי ביבנה"



מכבי נתניה ויתרה עליו אבל השוער גיא סלם לא התאכזב * "אני שמח מאוד שנשארתי ביבנה אם למישהו היה ספק בכלל", הוא אומר בראיון אופטימי

ארז זנו
צילומים: חסדאי כהן

אחרי חצי עונה שבה ישב על הספסל של מכבי נתניה, הגיע גיא סלם למכבי יבנה בינואר האחרון ושינה פניה מבחינת כמות ספיגת השערים. מעבר לכך, נראה היה כי עבור סלם המעבר חזרה למכבי יבנה עשה לו רק טוב וחדוות המשחק חזרה אליו, כשחיוך לא מש לכל אורך השהות ביבנה. אי לכך ובהתאם לזאת, היה זה ברור כי השוער והקבוצה ימצאו את שביל הזהב להמשיך את ההתקשרות. 

סלם, שכרטיסו שייך למכבי נתניה, שירדה ללאומית, קיבל שחרור מקבוצת היהלומים ובכך נסללה דרכו המהירה בחזרה למשרדו של היו"ר חיים אזולאי, וחתימת חוזה מהירה ביותר על ידי שני הצדדים. בכך נקבע כי אוהדי יבנה ימשיכו לשמוע את שאגותיו של השוער במהלך המשחקים גם בעונה הקרובה.

אין ספק שהשידוך הזה מתאים לשני הצדדים שלא מתביישים להודות בכך. "גיא יהיה השוער של יבנה גם בעונה הבאה. אני מבטיח לך". את המשפט הזה אמר המאמן יוסי זוזוט שבוע בלבד לאחר תום העונה שעברה, וכנראה שהוא ידע על מה הוא מדבר. גם סלם עצמו לא מתכחש לזה. "היה לי ברור שאהיה פה. בכלל לא חשבתי על נתניה אפילו לרגע. פה זה הבית שלי", אמר סלם במהלך הפגרה.

עכשיו, קצת אחרי מחנה האימונים והפגרה הארוכה (לטעמו) ופסע לפני פתיחת העונה, בקרוב יש לקוות, נראה שהשוער (שיחגוג 29 בשבוע הבא) רק מחכה לחזור וללבוש את האפודה ולעמוד בין הקורות.

גיא, קודם כל, איך עברה עליך הפגרה?

"הפגרה האמת הייתה ארוכה מאוד לטעמי. אני בנאדם שאוהב מאוד את העבודה שלו. אני אוהב להתאמן, לכן היה לי קצת ארוך, אבל ניצלתי את החופש בצורה הטובה ביותר כדי לנקות את הראש ולחזור רעב".

במהלך הקיץ קיימתם מחנה אימונים בבולגריה. מה המסקנות שלך ממנו?

"המחנה היה מוצלח מאוד מבחינה חברתית ומקצועית. אני מרגיש שכל השחקנים למדו להכיר אחד את השני קצת יותר טוב ואני מאמין שזה יעזור לנו בהמשך הדרך". 

הגעת באמצע העונה שעברה. העונה אתה מתחיל ביבנה כבר במחזור הראשון. יש לכך השפעה?

"אני חושב שיש לזה השפעה ולטובה. ככה אני מתרגל יותר טוב את התיאום עם חבריי לקבוצה. ההרגשה היא בהחלט יותר טובה להתחיל עונה ביחד".

 משא ומתן קל

את התקופה במכבי נתניה יעדיף סלם לשכוח. המאמן טל בנין לא בנה עליו והוא הביא שוער זר. למרות תקופה לא טובה חזר השוער עם נדוניה לא פחות חשובה ליבנה, עם החברה מירב, שמאז שהם ביחד מגיעה כמעט לכל משחק. "כנראה לשם כך עברתי לנתניה, למצוא בת זוג", אמר בחיוך השוער.

אתה עדיין שייך למכבי נתניה שהעדיפה שוער אחר. התאכזבת?

"האמת שממש לא התאכזבתי, כי ידעתי מה הולך לקרות ולא ציפיתי לכלום. ידעתי בתוך תוכי שאני רוצה להישאר במכבי יבנה. רציתי להישאר גם כי רציתי להמשיך את הדרך הטובה שהתחלתי עם הקבוצה באמצע העונה שעברה, ובנוסף היה חיבור ממש טוב. אני שמח מאוד שנשארתי ביבנה אם למישהו היה ספק בכלל".

המשא ומתן בינך לבין הנהלת יבנה היה קצר יחסית. זה היה טבעי מבחינתך להמשיך עונה נוספת?

"לא רק שהמשא ומתן היה קצר הוא גם היה קל. ככה זה כששני הצדדים רוצים להמשיך את ההתקשרות. זה בהחלט היה טבעי מבחינתי להמשיך לעוד עונה על מנת להמשיך את התהליך המשותף והמצוין שאני והקבוצה עברנו ביחד מאמצע העונה שעברה".

רוב הסגל ממשיך לעונה נוספת. היציבות הזאת אמורה לחזק אתכם לקראת העונה הבאה?

"יציבות היא אחד הדברים החשובים ביותר שצריך להיות לקבוצת כדורגל. הישארות רוב הסגל אמורה לחזק אותנו ולתת לנו ערך מוסף מול שאר הקבוצות בליגה, בטח בתחילתה. בע"ה אני מאמין שתהיה לנו עונה טובה".

מדברים במספרים

בניגוד לקבוצות אחרות שהחליפו סגל וחלקן היו תחת משבר כספי, מכבי יבנה התנהלה נכון והשאירה את רוב הסגל שלה, בתוספת חיזוקים נקודתיים. גם השוער מבין זאת ולא חושש לצאת בהצהרות. בעצם הצהרה שהרבה מאוד אוהדי יבנה ישמחו לשמוע. אופטימי? מציאותי? סלם מכוון גבוה. עוצר פנדל של הכח ר''ג בעונה שעברה

מה המטרות שלכם לעונה הקרובה ?

"אני אגיד את זה חד וחלק. לאור הסגל שאני רואה שיש לנו המטרה היא פלייאוף עליון".

יש סיכוי שאת הסיבוב השני תעבירו באצטדיון ביבנה. עד כמה זה אמור להשפיע?

"אני מאוד מקווה. כמו כולם גם אני שומע שהתהליך עומד להתחיל וכולנו מחכים לזה בקוצר רוח. אין כמו לשחק בבית ביבנה".

 שאלה אחרונה. מה הכמות השערים שתספק אותך אם תספוג במהלך העונה?

"הייתי רוצה לספוג כמה שפחות על מנת שזה יבוא לידי ביטוי גם ברמת הקבוצה כדי שנוכל להיות למעלה. אם אני צריך לדבר במספרים אז אני אשמח אם אספוג העונה פחות מ-25 שערים, זה יספק אותי מאוד, אבל כמובן שטובת הקבוצה היא מעל הכל, כל השאר זה שטויות".


 
$(function(){setImageBanner('331b15de-bd35-44ad-97c5-f6b8153db35c','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('7a060eda-8955-4e0f-9e00-13705efe7031','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה