"אני בונה את תפקידי כשליח ציבור"

$(function(){setImageBanner('e346ede0-de19-4b93-af8f-27a6a83f502e','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

אחרי שניצח את רחמים דוידי בקרב על ראשות ש"ס, פאלי כהן מתכונן למערכת בחירות נוספת * ראיון בלעדי עם סגן ראש העיר הכמעט נצחי, שמצד אחד מקפיד לשמור על סטטוס-קוו בין דתיים לחילונים בעיר ומצד שני מקדם בעקביות את שירותי הדת שמציעה יבנה לתושבים

שלום נגר
צילומים: דוד מטודי

25 שנה שוחה פאלי כהן בביצה הפוליטית של יבנה, סגן ראש עיר כמעט נצחי. מה שמייצג את פאלי יותר מכל הוא בית הכנסת "מטה משה", שהפך בשנים האחרונות למרכז רוחני לאוכלוסייה גדולה ובמיוחד לצעירים מיבנה, שפוקדים את המקום ומתקרבים לדת יותר מתמיד. 

הוא בן 49, נשוי לאיריס ואב לארבעה ילדים: אוריאל (חייל), אליאור, ספיר ואביה. הטלפון של פאלי לא מפסיק לצלצל, והאיש עונה לכל טלפון כמעט כל שעות היממה. ההישג הגדול שלו הוא שמירת הסטטוס-קוו בעיר ויצירת חיים משותפים בין דתיים וחילונים, שיכול לשמש דוגמא לכל עיר במדינת ישראל.

מה שהתחיל עם צמיחתה של ש"ס במישור הלאומי הוביל את פאלי לארבעה מנדטים במועצת העירייה, כוח לא מבוטל שמאפשר לו לשמש כסגן ראש עיר וממלא מקום.

האיש מפוקס על תחום הדת והרווחה ביבנה ללא כחל וסרק, אבל הפעילות שלו היא מול כל תושבי העיר, גם לאוכלוסייה שאינה דתית. למעט שירותי הדת, משקיע פאלי את זמנו בדאגה לרווחת התושבים, החל בארגון אירועים למשפחות נזקקות וכלה בחלוקת חבילות מזון במשך כל השנה ובעיקר בחגים.

השותפות של פאלי עם ראש העירייה צבי גוב ארי יציבה וארוכת שנים, ולמרות ניסיונות של גורמים פוליטיים לתקוע טריז בין השניים, הדבר לא צלח ושיתוף הפעולה יימשך מן הסתם גם בעתיד.

בחודשים האחרונים התנהל מאבק סמוי סביב הבחירות הקרובות על המנהיגות של ש"ס ביבנה. רחמים דוידי, ששימש בעבר יו"ר המועצה הדתית וידוע כמקורב לאריה דרעי שחזר לראשות ש"ס, ניסה להשתלט על ראשות רשימת ש"ס ביבנה, אך כל ניסיונותיו כשלו. בסופו של דבר בחר אריה דרעי להטיל בידיו של פאלי את המנדט להוליך את ש"ס ביבנה גם בבחירות הקרבות.  בש''ס נשמעים לרב עובדיה יוסף

רחמים דוידי בחר לפרוש, וכנראה יקים רשימה עצמאית וזאת בניגוד לברכתו של המרן עובדיה יוסף.

פאלי, למה לא הצלחתם להתחבר?

"לצערי רחמים דוידי לא קיבל את דין התנועה והשיקולים שלו עמו. בש"ס נהוג לפעול על פי החלטת התנועה וקביעת מרן עובדיה יוסף, ואלה הסטנדרטים שלנו. ואני מצר על כך".

האם לדעתך הדבר יפצל את המחנה הדתי ביבנה?

"מצביעי ש"ס נשמעים להוראת מרן הרב עובדיה יוסף, ואין לדעתי מצב שפעולתו של רחמים דוידי תשפיע על מצביעי ש"ס המסורתיים. התוצאות של הבחירות האחרונות לכנסת מוכיחות זאת מעל ומעבר לכל ספק. להזכיר לך, שלש"ס ביבנה מצביעים גם אנשים שאינם מצביעי ש"ס. בבחירות האחרונות לעירייה הצביעו 3,200 איש ולכנסת 2,900 מצביעים, כך שהתוצאות מראות על יציבות ואפילו התחזקות".

לאן חותר רחמים דוידי לדעתך?

"רחמים דוידי מוזמן תמיד להצטרף לתנועת ש"ס ביבנה. יש עוד תחומים רבים בהם הוא יכול לתרום אילו רק היה בוחר לעשות זאת".

דואג לכולם

מהן התכניות שלך לחמש שנים הבאות?

"פיתוח פעילות תורנית לשעות הפנאי לציבור הדתי כולל חוגים, הצגות, והבאת אמנים מפורסמים מהמגזר הדתי. הקמת מועדון לאישה הדתית ביבנה ובקרוב תונח אבן פינה לפרויקט. הקמת מקווה חדש לנשים ברחוב שבזי, והמקווה הישן ברחוב חבלבל ישופץ ויהפוך למקווה לגברים בלבד. הקמת מעונות יום לציבור הדתי. הנושא עבר אישורי בנייה ונמצא במכרז, ויהיו מוכנים לפתיחת שנת הלימודים הבאה. יוקם 'בית הוראה' שייתן מענה לציבור בגישור בין זוגות ובייעוץ חינוכי". חיים משותפים בין דתיים לחילוניים

לא התחלת בפעילות פוליטית עדיין ונותרו חודשיים עד הבחירות. מה קורה?

"אני לא פועל למען הציבור שלי לפני בחירות אלא עסוק חמש שנים בפעילות לציבור כי זה התפקיד שלי, ולא לזרות חול בעיניים לאנשים חודשיים לפני בחירות. אני דואג לכל שכבות האוכלוסייה ולא רק לציבור הדתי".

האם יש לך יומרות בעתיד להתמודד על ראשות העיר?

"ממש לא, אני בונה את תפקידי כשליח ציבור שמטרתו לא לנהל את העיר אלא לסייע לתושבים בפתרון בעיות שוטפות. יש לנו לא מעט תושבים שזקוקים לסיוע בכדי לנהל מערכת חיים בסיסית ללא מותרות".

למה אתה מתכוון?

"אני רואה חשיבות עליונה בסיוע לשכבות חלשות באוכלוסייה כגון פתרון בעיות בתחום הרווחה, סיוע לתושבים שמתקשים לשלם מיסים או לספק לילדיהם חינוך נאות. פיתוח העיר בתחום הנדל"ן ופרויקטים גדולים אחרים הם באחריותו של ראש העיר, ומניסיוני האישי במשך 15 שנה עושה ראש העיר עבודה נהדרת. אני סומך עליו בעיניים עצומות".

לאחרונה אנחנו עדים להתחזקות בקרב בני הנוער וחזרתם לדת. אתה חש זאת?

"כן, אני מרגיש זאת. מספר הפוקדים את בתי הכנסת מקרב הצעירים הולך וגדל, צריך רק להגיע לסליחות בימים האלה ולהבין שיש נהירה של צעירים שבעבר לא הגיעו לבתי הכנסת. מערכת החינוך ביבנה פועלת לחינוך, לערכים וחלק מהתרומה היא של התקרבות  לדת ועל כך אני מברך". פאלי ויו''ר המועצה הדתית יצחק מוסאי

מה טומן בחובו העתיד לרשימת ש"ס למועצת העיר, אף אחד לא יודע. האם הפיצול במחנה הדתי ישפיע? גם את זה אף אחד לא יודע. אבל מהביטחון שמקרין פאלי מתקבל הרושם שש"ס תשמור על כוחה ואפילו אף תתחזק. את תוצאות האמת סופרים רק ביום הבוחר. דבר אחד בטוח: לא יהיה משעמם הפעם בקרב על הקול הדתי ביבנה.

שלושה דברים שלא ידעתם על פאלי כהן:

1. פאלי נפצע בעת שירות מילואים ברפיח במהלך האינתיפאדה הראשונה. הרכב בו נסע הותקף על ידי מתפרעים שתקפו באבנים את הכוח, פאלי נפצע בעיניו ואושפז בבית החולים "ברזילי". 

2. במשך 30 שנה לימד  פאלי מאות ילדים לקראת בר המצווה בהתנדבות.

3. בתחילת דרכו, הציע רחמים דוידי לפאלי להצטרף אליו כמספר 2 ברשימת ש"ס הראשונה. פאלי הסכים לאחר התייעצות עם רבנים, וממש לפני הבחירות התברר שדוידי לא נרשם כחוק ופאלי הפך למספר אחת בש"ס. השאר שייך להיסטוריה.


 
$(function(){setImageBanner('30791b3f-7cb3-4fde-b3a5-fd161c22fdb5','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('b3fe28bc-ce8a-46a0-874a-38aa44ab8aca','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה