כדורגל לא בשבת



ארז זנו מגיש: 10 סיבות מדוע להעביר את משחקי הכדורגל לימי חול

לאחרונה הגישה בית"ר ירושלים בקשה שלא לשחק בשבת על מנת לרצות את שלל אוהדיה המסורתיים, ונענתה בחיוב על ידי ההתאחדות לכדורגל והטלוויזיה. בשנים האחרונות ניסו מספר פעמים גורמים שהתעניינו בקבוצה לאשר שמשחקי קבוצותיהם לא יתקיימו בשבת, ונענו בשלילה. עכשיו, אחרי הפנייה של בית"ר ירושלים, הסוגיה נפתחת שוב וזה הזמן לתת עשר סיבות מדוע עדיף להזיז את משחקי השבת.

1. טלוויזיה. מי שקובע את סדר המשחקים אלו הטלוויזיה ומוסדות הטוטו. הם משלמים הרבה כסף עבור ההחלטה והשידור. מדובר בעשרות מיליונים אם לא מאות וזה קריטי עבורם. אבל, האם השידור בשבת שווה רייטינג יותר מיום חול? ממש לא בטוח. בשבת הרייטינג צונח בלא מעט אחוזים שאובד על המגזר הדתי, ויש לא מעט אוהדי כדורגל דתיים. רואים את זה בליגות הנמוכות לא מעט.

2. טוטו. השיקול של הטוטו הוא ההכנסות של המשחקים מהימורים עליהם. המשחקים שחלים ביום שבת מונעים מכלל המהמרים להמר על משחקים בשבת (חוץ מהאינטרנט כמובן), שכן החנויות סגורות ולכן לא ניתן להמר על משחקים לפני צאת השבת ופתיחת החנויות. הטוטו מאבד לא מעט כסף על כך. בנוסף, ביום שבת משוחקים עשרות משחקים מאירופה, ולכן למהמרים יש על מה להמר על משחקי השבת, גם ללא משחקי ליגת העל.

3. קהל. פשוט מאוד. כל משחק בשבת מאבד את כל האוכלוסייה הדתית. חבל מאוד עבורם ושוב, אם הולכים לעניין הכלכלי, אז גם מדובר באובדן הכנסה. יש לא מעט קהל דתי שאוהב כדורגל וחבל לאבד אותו. מעבר לכך, אני חושב שגם לו מגיע ליהנות מהכדורגל המקומי כמו לכל אחד אחר.

4. נוחות. מצחיק להגיד, אבל דווקא ביום חול יש יותר זמן לכדורגל. בשבת בדרך כלל מעדיפים להיות עם המשפחה. ביום חול, לקבוע עם הילדים או עם חברים בשעות הערב לצפות במשחק כדורגל נשמע לגיטימי לחלוטין. זה אותו הדבר כמו ללכת להצגה או לסרט, ואחרי יום עבודה אין יותר טוב מאשר לצפות בקבוצה שלך.

5. שחקנים. תופתעו לשמוע, אבל לא מעט שחקנים הסכימו לחתום על עצומה שביקשה להעביר את משחקי השבת. עשרות שחקנים אמרו בריש גלי וגם בין ארבעת קירות כי הם מעדיפים שלא לשחק בשבת. השחקנים טוענים שגם להם מגיע לא לעבוד בשבת. כפי שאף אחד מאיתנו לא מעוניין בכך, גם הם מעדיפים שלא לעבוד ביום הזה. מעבר לכך, אומרים השחקנים כי גם להם מגיע ליהנות מסוף שבוע ולבלות, וכי המשחק גורר אחריו מספר חסמים שמונעים מהם לבלות או להישאר ערים עד מאוחר.

6. בעלי הון. לב לבייב היה על סף קניית הפועל תל אביב אך ביקש אישור שלא לשחק בשבת. לאחר שלא נענה, הרכישה ירדה מהפרק. מי יודע כמה כסף היה מזרים לבייב לכדורגל ומי יודע כמה אנשי עסקים אחרים הוא היה מושך אליו. כנראה שלא נדע. אולי בעתיד. 

7. ספונסרים ונותני חסות. בדיוק כמו לבייב, ישנם בעלי עסקים שהיו רוצים להיות נותני חסות של קבוצות, אבל השבת מורידה אותם מהעניין. יכול להיות שיש מספר גופים בעלי מסורת שרוצים להיות משויכים לכדורגל, אך נמנעים לעשות זאת מהשייכות לשבת. כנ"ל גם לגבי עסקים שרוצים לפרסם בטלוויזיה, אך נמנעים לעשות זאת.

8. כפייה חילונית. תמיד מדברים על כפייה דתית, אבל דווקא פה מדובר במעשה חד צדדי שמדיר אוכלוסייה שלמה מהספורט הפופולארי בארץ ובעולם. אם בכדורסל אפשר למה בכדורגל לא? עצם קיום המשחקים בשבת מדיר באופן מוחלט את האוכלוסייה הדתית. מדובר במעשה אגרסיבי ונטול כל חוש צדק.

9. בני הנוער. הסעיף החשוב ביותר. גם אם יש ילד צעיר בן 8 או 9 והוא בעל כישרון אדיר והוא דתי, הוא לא יוכל להתקדם. כל משחקי הילדים משוחקים בשבת. כל בני הנוער הדתיים מרוחקים מהכדורגל באופן מקצועי וזה איבוד ענקי של כישרון מבוזבז. גם להם, לבני הנוער הדתיים, מגיע לקחת חלק בכדורגל תחרותי. גם להם מגיע להיות כדורגלנים לא פחות מכל אחד אחר. הם יכניסו יותר כסף לאגודות הספורט וכמה חבל שהם מנועים מלהצטרף לאגודות הכדורגל השונות. מי יודע, אולי בניון הבא או מליקסון הבא הם חובשי כיפה צעירים.

10. מאמץ. הרי גם ככה רוב המשחקים מתקיימים מחוץ לשבת. אם זה בימי שישי בליגה הלאומית או אם במוצ"ש וימי ראשון-שני. דווקא החלק המועט של המשחקים שמתקיימים בשבת משפיעים ומשליכים על כל הסיבות הנ"ל. עם קצת מאמץ, מחשבה ורצון טוב אפשר יהיה להזיז את יתר משחקי השבת לימי חול. אשרי המאמין.


 
$(function(){setImageBanner('c8fb9450-8ee2-4ea4-8ae7-f142cd35f1d4','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('f24ebb9d-c0ea-4bb3-846c-4ea0d4b75997','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה