"המטרה היא לתת לשחקנים יבנאים במה לשחק כדורגל"



עכשיו זה סופי: בית"ר יבנה קמה מחדש ותשחק בליגה ג' מחוז מרכז * רונן איטח יאמן, אסיף בן ישי יהיה עוזרו * את המועדון תאמץ סיטונאות מזוז ואפילו לוגו חדש כבר יש * במחזור הראשון תארח הקבוצה את מכבי רחובות * ראיון ראשון עם המייסדים אלירן אמויאל ואשר

ארז זנו

אחרי 8 שנים בהן חי בארה"ב, הקיץ אלירן אמויאל חזר לארץ והשתתף בטורניר הקטרגל המסורתי לזכרו של סרן משה בן אבו ז"ל. אמויאל, בן 30, ששיחק בעבר בכל קבוצות הילדים והנוער של מכבי יבנה ואף בבוגרים, נשאר אוהד כדורגל מסור של העיר, ותהה מה עולה בגורלם של הצעירים אשר אינם מתאימים לשחק בלאומית. אימון ראשון בקצל'ה

מפה לשם, אחרי שהבין את המצב, יזם יחד עם אנשים נוספים את הקמתה מחדש של בית"ר יבנה, ששיחקה בשנות השבעים והשמונים עד פירוקה בשנת 1997 בליגות ג'-ב', ואף זכתה פעם בגביע המדינה לליגות ג'. "ברגע שהבנתי שאין לצעירים המקומיים היכן להשתלב, ידעתי שצריך לעשות משהו בנידון", מסביר אמויאל.

אמויאל, בחור רציני מאוד, החל להתעמק בפרוצדורות הכרוכות בהקמת הקבוצה, צירף אליו את אשר שטרית, בעל מוסך בעיר, שכבר זמן מה חשב על הרעיון, והשניים הרימו את הפרויקט המבורך הזה. אמויאל הפך למזכיר הקבוצה ושטרית למנהלה. שניהם גם רשומים כשחקנים.

בקיץ האחרון עבדו אמויאל ושטרית ימים כלילות על מנת להרים את הפרויקט. דבר ראשון נקבעה פגישה עם ראש העירייה צבי גוב ארי על מנת לקבל את ברכתו ואת עזרתו להקמת מועדון הכדורגל מחדש. לדבריהם, גוב ארי התלהב מהרעיון ואישר לבית"ר יבנה להתאמן ולשחק במגרש של קצל'ה (ביציאה לרחובות).

משם המשיכו השניים לפגישות עם אנשי ההתאחדות לכדורגל על מנת לרשום את הקבוצה לליגה. בית"ר יבנה נרשמה לליגה ג' ותשחק במחוז מרכז לצד קבוצות כמו הפועל גדרה, הפועל רמלה ומכבי רחובות. רונן איטח. מאמן הקבוצה

גם עם אבנר קופל, האחראי על קבוצות בית"ר בארץ, נפגשו השניים. וכך לאחר אינספור פגישות ומאמצים מועדון כדורגל בית"ר יבנה (שמה הרשמי של הקבוצה) קמה לתחייה מחודשת, לא לפני שזכו אנשי המועדון לברכות מקיר לקיר מכל התושבים, לרבות אוהדים ואנשי מכבי יבנה שבירכו על היוזמה.

סיטונאות מזוז צפויה להיות הספונסרית הראשית של הקבוצה (אמויאל ושטרית: "תרשום שאנחנו מאוד מוקירים להם תודה על זה"). שולי מזוז מאוד התלהב מהרעיון והחליט להיות המאמץ הראשי של המועדון הצנוע. עצם העובדה כי כבר בזמן קצר הצליחו אמויאל ושטרית להשיג ספונסר מראה על רצינותו של המיזם. בבית"ר יבנה מקווים למצוא נותני חסות נוספים שיסייעו בהוצאות השוטפות של המועדון כגון רישום הקבוצה בהתאחדות, תקציב לציוד, הסעות, ביטוחים רפואיים ועוד.

בינתיים הספיקו אנשי הקבוצה להרים דף פייסבוק שם ידווחו על פעילות המועדון באופן שוטף, ותאמינו או לא גם לוגו חדש יש לקבוצה שעוצב על ידי שחקן העבר אושרי מויאל, עוד תומך נלהב של הרעיון.

בית לשחקני הבית

"הדבר החשוב לי ביותר הוא ניהול תקין", אומר אמויאל בראיון ראשון, "רק בזכות ניהול תקין המועדון יוכל לשרוד לאורך זמן וזאת המטרה העיקרית שלנו. אנחנו אנשים מאוד מסודרים ואת כל הרישומים של השחקנים ושל בעלי התפקידים נעשה בצורה רצינית, אחראית ומסודרת". אלירן אמויאל

תהיו מוכנים לפתיחת הליגה?

"לכל אורך הקיץ עבדנו מאוד קשה על מנת שנוכל להעמיד את המועדון על הרגליים. עבדנו על לא מעט עניינים שבכלל לא קשורים לכדורגל. הרבה בירוקרטיה. אבל כשאני רואה את האהבה שאנחנו מקבלים מהרבה מאוד אנשים זה מאוד משמח אותי וגורם לי להבין שעשינו נכון כשהחלטנו לפתוח את הקבוצה כבר בעונה הקרובה".

מהן באמת המטרות מלבד ניהול תקין?

"לתת לשחקנים היבנאים במה לשחק כדורגל. מכבי יבנה משחקת בלאומית ולא כולם מתאימים לשם. בית"ר יבנה תהיה מורכבת בעיקר משחקנים יבנאיים. ראיתי באימוני הפתיחה הרבה מאוד שחקנים מקומיים וזה פשוט מחמם את הלב".

צפויה להיות מחלקת נוער?

"לא בשנתיים הקרובות. קודם אנחנו רוצים לעמוד בכוחות עצמנו על הרגליים ולאחר מכן נראה איך מתקדמים. מספיק לראות מי המאמן כדי להבין שאנחנו רציניים". אשר שטרית

את בית"ר יבנה יאמן רונן איטח, שחקן עבר ומאמן עבר במכבי יבנה, שאימן שנים רבות גם במחלקת הנוער ואין שום עוררין לגבי יכולתו המקצועית הגבוהה.

איטח צפוי להסתייע בכוכב עבר נוסף, אסיף בן ישי, שצפוי להיות עוזרו על הקווים. איטח ובן ישי, כמו גם כל השחקנים, עושים זאת בהתנדבות מלאה.

בסוף השבוע הקרוב ייכנסו קבוצות ליגה ג' למעגל משחקי גביע המדינה, ובית"ר יבנה כבר עלתה לסיבוב הבא באופן אוטומטי מבלי לשחק.

את הליגה תפתח בית"ר יבנה במשחק בית מול השכנה מכבי רחובות. בקבוצה מצפים לאוהדים רבים, וייתכן אף שגוב ארי יהיה אורח הכבוד של המועדון המתחדש.


 
$(function(){setImageBanner('0d29214f-81af-47ce-9236-9c990c587cd1','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('23d92fb6-4c3b-478c-baa6-60c471df0764','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה