ראיון השבוע: מורן ג'אן "המטרה שלנו פלייאוף עליון"



בלם מכבי יבנה מורן ג'אן גייס את הקבוצה למען עמותת "אחת מתשע" וגילוי מוקדם של סרטן השד * בראיון מיוחד הוא מדבר על החיבור לעמותה, לימודיו וכמובן כדורגל

ארז זנו
צילומים: חסדאי כהן

אם יש מישהו שיזכור את המשחק מול הפועל עפולה (0-0) לעוד הרבה מאוד זמן הוא הבלם מורן ג'אן, ולא בגלל האדום שספג.

שחקנה של יבנה משלים בימים אלו תואר ראשון במנהל עסקים, וכחלק מתוכנית לימודיו בחר לעבודת הסמינריון שלו את הנושא המאוד לא צפוי: סרטן השד. ג'אן לא סתם בחר בנושא המדובר. במשפחתו מכירים היטב את המחלה, והבלם החליט להעלות על נס את הנושא. הבלם של יבנה חקר ובדק, והתוודע לעמותה בשם "אחת מתשע" הפועלת להעלאת המודעות למחלה וגילוי מוקדם, מסייעת לנשים חולות בסרטן השד ומעניקה תמיכה לנשים שהחלימו מהמחלה הקשה.

ג'אן החליט לסייע לעמותה, וכך בשיתופה ובשיתוף הנהלת הקבוצה סוכם ששחקני מכבי יבנה יעלו לחימום לפני המשחק מול עפולה בחולצות ורודות של העמותה. באופן זה מכבי יבנה הפכה רשמית לתומכת בביצוע בדיקה לגילוי מוקדם של סרטן השד, בזכותו של ג'אן. השבוע דיברנו איתו על לימודיו וכמובן על כדורגל. מורן ג'אן בפעולה

מורן, ספר קצת מה אתה לומד באוניברסיטה?

"אני לומד מנהל עסקים במסלול שיווק. זאת השנה השלישית והאחרונה של לימודיי ואחריה אני מסיים תואר ראשון".

איך הכדורגל מסתדר לך עם הלימודים?

"אני לומד פעמיים בשבוע, בימי ראשון ורביעי בשעות הערב, אז בדרך כלל זה לא מתנגש לי עם שעות האימונים".

ואם כן?

"במקרה כזה אני מפסיד שיעור ומשלים אותו ביום אחר, ככה שאני נותן את כל כולי למען הכדורגל".

מאמן מצליח

נראה לאחרונה שלא מעט כדורגלנים פונים במקביל גם ללימודים אקדמיים. איפה חל השינוי?

"זה נכון מאוד. הרבה כדורגלנים כיום משלבים לימודים עם כדורגל. כמו שכולם יודעים, כדורגל זה לא לנצח וצריך לחשוב על היום שאחרי. גם הסטיגמה על כדורגלנים שהם לא הכי 'חכמים' השתנתה, ואני יכול להגיד לך שיש הרבה שחקני כדורגל אינטליגנטים מאוד. אני מצטער שלא התחלתי עם הלימודים לפני כמה שנים, אולי היום כבר הייתי מסיים תואר שני".

בחרת לעשות סמינריון בנושא סרטן השד. תסביר.

"נכון, עשיתי עבודה על סרטן השד בשיתוף עם עמותת 'אחת מתשע'. זה נושא רגיש מאוד לכולם ובעמותה עושים עבודה נפלאה ומבורכת. אנשים צריכים להבין שחייבים ללכת להיבדק, כי גילוי מוקדם יכול להציל חיים. לא להזניח ולהגיד שלי זה לא יקרה. הסטטיסטיקה מדברת בעד עצמה: אחת מכל תשע נשים חולה בסרטן השד. לכן אם אני יכול לתרום במעט כדי להעלות את המודעות אצל אנשים אז זו זכות גדולה. כמו כן אצלי במשפחה היה מקרה כזה וזה קשר אותי לנושא". שחקני מכבי יבנה והחולצות הוורודות

אתה בן 28. במה תרצה לעסוק אחרי שתפרוש ממשחק פעיל?

"בגדול אני רואה את עצמי ממשיך בתחום הכדורגל, אולי בתפקיד ניהולי, אבל החלום שלי הוא להיות מאמן מצליח ברמות הגבוהות".

הסתגרתי בבית

בגיליון שעבר, במסגרת סיכום הסיבוב הראשון, כתבנו כאן שג'אן לא החמיץ אפילו דקה אחת בכל משחקי הסיבוב. עוד לפני כן דיברתי עם הבלם, וביקשתי שיאשר לי שהוא אכן שיחק בכל המשחקים ולא הפסיד דקת משחק אחת. ג'אן אישר את העניין ובאותה נשימה אמר: "רק שלא תנחס אותי".

כולנו כבר יודעים על האדום שספג הבלם מול עפולה בדקה ה-62. לצערי, המנחוס עבד.

מורן, בוא נדבר קצת כדורגל. קיבלת השבוע כרטיס אדום ואני מקווה שלא תאשים אותי...

(צוחק) "אמא שלי ישר האשימה אותך על זה שקיבלתי אדום. אבל ברצינות עכשיו, ממש התבאסתי על האדום כי לא הגיע לי בכלל הצהוב. הראשון היה הזוי, והצהוב השני היה גבולי מאוד, אבל בטח שלא צהוב שני. כנראה שהלחץ שהמאמן שלהם הפעיל על השופט מהדקה הראשונה השפיע עליו".

זה מתסכל?

"כן, השחקנים הראו אופי ושמרו על התיקו, אבל בגדול יצאנו מאוכזבים מהמשחק. במחצית הראשונה היינו צריכים להבקיע לפחות שניים או שלושה שערים ולהפוך את המשחק לקל עבורנו".

מרות הכל הקבוצה הצליחה לעמוד בגבורה עם תשעה שחקנים על המגרש (גם גולן חרמון הורחק). אתה מרגיש שינוי חיובי בתקופה האחרונה בקבוצה?

"כמובן שיש שיפור בתקופה האחרונה. אגירת הנקודות הוסיפה לנו ביטחון והתחלנו להיות הרבה יותר מחויבים למשחק ההגנה. פתחנו את העונה גרוע מאוד והייתה לנו תקופה של ארבעה הפסדים רצופים שספגנו בהם המון שערים. אני יכול להגיד לך שזה היה חודש קשה מאוד עבורי. הסתגרתי בבית ולא היה לי מצב רוח לשום דבר. כדורגל זה הדבר הכי חשוב לי בחיים אחרי המשפחה, וזה נורא משפיע עליי. בטח בתקופה כזאת ששום דבר לא הלך. ברוך ה' עכשיו אנחנו במקום אחר, אבל אסור להוריד לשנייה את הרגל מהגז, שלא נחזור לשם".

אנחנו אחרי פתיחת הסיבוב השני. איפה אתה שם את יבנה בתום העונה הסדירה?

"המטרה שלנו העונה היא להיות בפלייאוף העליון, ואני מקווה שנעמוד בה. אני חושב שאנחנו קבוצה טובה ששייכת לשם, אבל אנחנו חייבים להאמין בעצמנו. יוסי כל הזמן מנסה להחדיר בנו אמונה שאנחנו שייכים לצמרת, ואני מקווה ששם נסיים באמת".

העונה הקבוצה מאוד חלשה בהגנה. כאחד מעמודי התווך, איך אתה מסביר את זה?

"פתיחת העונה לא הייתה טובה מבחינת ספיגת שערים, אבל בתקופה האחרונה התייצבנו, גם בזכות שינויים טקטיים במגרש אבל בעיקר כי התחלנו כל הקבוצה להיות הרבה יותר מחויבים למשחק ההגנה".


 
$(function(){setImageBanner('9eae07d5-46e6-4418-908b-7003d597c62a','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('a2ab3edf-46e0-49c3-b873-6a846e0a5700','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה