"יבנה זה מקום חם. הייתי רוצה להישאר פה עד סוף העונה"



גאיטון וראן הספיק כבר לשחק בליגה הראשונה בצרפת. עכשיו החלוץ הישראלי- צרפתי בן ה 23 משחק במכבי יבנה ובינתיים יש לו רק דברים טובים להגיד על המועדון
כתב- ארז זנו
צילום- חסדאי כהן

אם הייתם שואלים את גאיטון וראן לפני חמש שנים היכן הוא יהיה בנקודת הזמן הנוכחית אז התשובה האחרונה שלו כנראה הייתה "מכבי יבנה". אבל כמו שלמדנו בחיים, מחשבות לחוד ומציאות לחוד. וראן בן ה23 בסך הכל, שיחק בשנים האחרונות בליגה הצרפתית הראשונה במדי באסטיה. וראן ציפה לעשות את קפיצת המדרגה המיוחלת אבל מאמנו חשב אחרת ונתן לו לשחק רק 10 משחקים. החלוץ הצעיר והנמרץ, שמשפחתו גרה בישראל, באשדוד, החליט לעבור למקום בו יקבל יותר דקות משחק. לאחר התלבטויות החליט וראן כי הוא יתפוס שתי ציפורים ביד והחליט לעבור לשחק במ.ס אשדוד וגם יחבור למשפחתו. בפברואר האחרון אכן הגיע וראן לעיר הנמל ולאחר ששיחק בה 9 משחקים (לא השלים אף פעם 90 דקות מלאות) כבש שער אחד, בבכורה שלו מול מכבי פ"ת. בנוסף לכדורגל, החל וראן לעבוד על קבלת האזרחות הישראלית שלו אבל בירוקרטיה כמו בירוקרטיה, היא לוקחת זמן והחלוץ הצעיר טרם קיבל את מבוקשו. את העונה הנוכחית החל החלוץ ללא קבוצה ומכבי יבנה ששיוועה לסקורר, קיבלה עליו המלצות מאינספור אשדודים. עקב הסיטואציה, הסכים וראן לחתום על חוזה נמוך במיוחד ממה שהוא היה רגיל, בתמורה שתהיה לו אפשרות יציאה בינואר. כעת הוא ביבנה, מנסה להצעיד אותה קדימה עם המספר המחייב 23 על הגב, ועל פי הרושם הראשוני שלו דווקא טוב לו פה מאוד בקבוצה. על העתיד הוא מסרב להתנבא.

 

- גאיטון, אתה צרפתי- ישראלי אך עדיין משחק כזר לכל דבר. איפה העניינים עומדים? 

" נכון. הייתי גר בצרפת וגם שיחקתי שם. אבל כל המשפחה שלי נמצאת כעת בישראל, באשדוד. הגשתי את כל המסמכים שלי למשרד הפנים אבל מסתבר שדברים כאלה לוקחים הרבה זמן. אני מאמין שבשבועות הקרובים אני אקבל את האזרחות הישראלית שלי"

 

- החוזה שלך הוא עד חודש ינואר. מה אתה חושב שיקרה אחר כך?

 

" החוזה שלי הוא עד יוני אבל יש לי בינואר אפשרות לצאת החוזה ולעבור לקבוצה אחרת. לא שיחקתי מספר חודשים ועכשיו אני חוזר לעצמי מבחינת כדורגל. אני מתאקלם פה וטוב לי ביבנה"

 

- מה אתה היית רוצה שיקרה בינואר?

" הייתי רוצה להישאר פה עד סוף העונה. יש לנו פה קבוצה טובה. אני מאמין שאנחנו יכולים להתקרב יותר לצמרת וחושב שגם בחצי השני של העונה, אחרי ינואר, ניתן יהיה לעשות פה דברים טובים"

 

- שיחקת בבסטיה בצרפת. בליגה חזקה מאוד. מה לעזאזל אתה עושה פה?

 

"זאת ליגה באמת חזקה ובסטיה קבוצה טובה מאוד אבל שיחקתי שם רק 10 משחקים וזה היה מעט בשבילי, למרות הרצון לשחק בליגה הזאת. מכיוון שהמשפחה שלי גרה באשדוד אז החלטתי לבוא ארצה ובאמת שיחקתי בעונה שעברה במ.ס אשדוד ועכשיו אני פה וטוב לי, זה הכי חשוב"

 

למרות שהגיע אחרי תחילת העונה ולא לקח חלק במחנה האימונים, נראה כי וראן משתלב יפה מאוד בקבוצה. הוא מתקשר בעזרת חצי עברית שיש לו או באנגלית. אם גם זה לא עוזר אז הוא פונה לסרג' איילי שיתרגם לשאר החברים בצרפתית. את דוד רביבו הוא מכיר מאשדוד ועם טימור הוא שיחק ביחד מספר חודשים. בקיצור, את תירוץ זמן ההתאקלמות אפשר להשאיר מחוץ למשוואה.

- יש לך העונה ביבנה את טימור אביטן, דוד רביבו, שחקנים שאתה מכיר מאשדוד. זה עזר לך בהתאקלמות בקבוצה חדשה?

 

" כן, זה עזר לי מאוד. אני באמת מכיר את השחקנים האלה והם עזרו לי בהתחלה. בכלל, יבנה זה מועדון שהוא כמו משפחה אז היה לי קל מאוד ההתאקלמות"

 

- אתה פה כבר קצת יותר מחודש. מה אתה חושב על המקום, על המועדון?

 

"זה מקום מאוד חם. יש פה אנשים מאוד טובים שאוהבים ורוצים לעזור למקום הזה להתפתח ולגדול. עצם העובדה שיבנה קרובה לאשדוד מאוד עוזרת לי וכרגע אני מאושר להיות פה"

 

- בוא נדבר קצת כדורגל. מה אתה חושב על הקבוצה? לאן אתם מסוגלים להגיע?

 

" אני חושב שזאת עדיין ההתחלה, קשה מאוד לדבר במונחים של מטרות עלייה או דברים כאלה. מה שכן, יש פה קבוצה טובה מאוד, שלא נופלת מאף יריבה שנתקלנו בה עד עכשיו"

 

 

 


 
$(function(){setImageBanner('b779b628-cff2-4122-a200-3891990b6679','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('70c6ff39-3c0b-4f1b-8dfd-0dc85c53bd41','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה