במצולות ה י-ם



מכבי יבנה ספגה הפסד שני מפתיחת העונה כשנוצחה 1-0 על ידי הפועל ירושלים בטדי. כרגע שום דבר לא נראה טוב ומכבי טרם כבשה בליגה. ביום שני- משחק גביע הטוטו באשדוד מול מ.ס המקומית

כתב- ארז זנו
צילום- חסדאי כהן

משהו לא טוב קורה במכבי יבנה מתחילת העונה והמשחק מול הפועל ירושלים רק הציף את זה ואולי יהיה השעון מעורר של המערכת. כבר בגביע הטוטו זה לא היה נראה טוב אבל עכשיו זה הליגה ופה אין מקום לטעויות. אם ההפסד לעפולה התקבל עוד איכשהוא יחסית בטבעיות אזי המפגש מול הירושלמים היחסית חלשים אמור לעורר הרבה יותר רעש ותדהמה במועדון ואולי יגרום לשינוי כל שהוא. נכון שאנחנו נמצאים רק במחזור השני וברמת העיקרון אני נגד מהפכות ותמיד כדאי לתת זמן אבל זה פשוט לא נראה טוב. נכון, ליבנה יש לא מעט בעיות "לוגיסטיות" כמו אי העברת שחקנים בבקרה, מתקן אימונים בעייתי ולאחרונה אף נודע כי למערכת אין כסף לקנות אפילו פירות בסיסיים לשחקנים אבל זה לא תירוץ. גם החיסרון של ניבלדו בהגנה והפציעה של חלימי לא אמורים להוות תירוצים ליכולת של הקבוצה. מדובר במועדון יציב עם שחקנים שכל קבוצה בליגה הייתה רוצה כמו ניל אברבנל, דוד רביבו, ליאור ז'אן ועוד שלושה זרים שמקבלים יחסית משכורות מכובדות לליגה. ככה מכבי יבנה לא צריכה להיראות, בטח לא בפתיחת עונה, אחרי מחנה אימונים מסודר. על מה עבדו שם אם לא על החיבור בין השחקנים וזה עוד לפני שהגענו בכלל לחלק ההתקפי. עוד לפני שכל 30 האוהדים נכנסו למשחק בטדי, חלקם כבר ראה את השער המוקדם שכבש איתמר כהן המקומי שעלה את קבוצתו ל 1-0, שער שבדיעבד הספיק להם ל 3 נקודות יקרות מאוד. שאר 88 הדקות לא היו הרבה יותר טובות. יבנה לא הגיעה ליותר מדי מצבים ולא לאף הזדמנות ממשית אחת ברורה וטובה. הקבוצה פתחה עם ניל אברבנל בשער, עמית לוגסי מגן ימני, עומר משאלה, בהופעת בכורה, מגן שמאלי. שני הבלמים היו נדב מוניס וליאור ז'אן ובקישור תומר בן חיים, דניאל גרץ, ומשה סולימנוב. דיאן באביץ ורפי עמוס היו שחקני הכנף ומירו חלוץ מטרה. דוד רביבו (החליף את דניאל גרץ) בר אהרוני (באביץ) ומשה אבוחצירא (משאלה) עלו מהספסל אך לא הושיעו את הקבוצה מהפסד שני בשני משחקים.

 בסוף העונה שעברה שחררה יבנה את כל 5 חלוציה. ובצדק. אף אחד מהם לא פגע ואף אחד לא הותיר רושם, למרות הרצון של יבנה כן להמשיך עם טימור אביטן, אך אשדוד לא שחררה. במקום זה, צירפה הקבוצה את מירוסלב אנטונוב, עליו בונים במועדון שייתן כמות נכבדת של שערים ולידו נמצאים רפי עמוס, הזר דיאן באביץ ועל הספסל דודו אפללו. שינוי של 180 מעלות בסגל ההתקפי. אלא מה, אף אחד מהם לא נחשב לעילוי בניצול מצבים ולאף אחד מהם אין סטטיסטיקה של כובשי צרורות. גולר זה מקצוע. להכניס כדור לרשת, זה כל מה שצריך מחלוץ. ליבנה אין את זה כרגע. דוד רביבו הוא השחקן הכי יקר בקבוצה. זה לא משנה בכלל מי משלם לו משכורת. הוא גם אחד השחקנים הכי יקרים בליגה. אם אין לו מקום ב 11 של יבנה אז משהו פה לא נכון. שחקן עם שכר כזה בליגה הלאומית אמור להיות מוביל, כוכב, שובר שוויון. כרגע לא כך המצב. אם מסתכלים על הקישור, רואים מספר שחקנים טובים, אפילו אינפלציה במרכז השדה, אבל לכולם מחנה משותף אחד. אף אחד מהם לא כובש שערים. אף אחד מהקשרים אין לו את הערך מוסף להיכנס לרחבה ולכבוש, לתת את הבעיטה מחוץ לרחבה. נכון שיש את הכישרון, אבל אין את הביצוע. שחקן קישור שייתן לך את ה 7-8 שערים בעונה. טל איילה כזה, אופיר חמו כזה. יוסי אופיר של העונה שעברה היה כזה. להסתמך רק על חלוצים זאת בעיה חמורה והנתונים מדברים בעד עצמם. 4 משחקים רשמיים, שער בודד שנכבש מבעיטה חופשית של יוסי תורג'מן. יתרה מכך, גם כמות ההזדמנויות לא כל כך גדולה ככה שגם אי אפשר להאשים בהכל את החלוצים. למאמן יוסי זוזוט צפויה עבודה רבה עם הסגל שיש לו, סגל שכרגע לא מספיק טוב. השאלה הגדולה היא האם הוא ממשיך איתו ומאמין בו לקראת עונה בינונית נוספת או שהוא מקבל אומץ ומבצע מהפיכה. משחרר שחקנים יקרים ומביא אחרים במקומם, שחקנים שייתנו יותר. עלות מול תועלת. כדורגל היום זה עסק. מי שלא טוב, מוחלף, למרות החיבה הגדולה. אם ג'ורדי עשה זאת לחואן פאבלו אז גם ביבנה זה אפשרי. יוסי את שוקי חייבים לעשות חושבים ולשפר באופן מיידי ודרסטי את רמת הקבוצה. היכולת  פשוט לא טובה. והמשך הדרך לא הולך להיות גן של שושנים. קבוצות מתחזקות, שחקנים יורדים מליגת העל לליגה הלאומית ויבנה עשויה לעמוד במקום. המשחק מול ירושלים זה רק מראה למה שעלול להתרחש בהמשך הדרך. קבוצה כמו יבנה, שמייצגת עיר שלמה "תקועה" עדיין עם נותן חסות אחד (צרפתי) שגם הוא נותן כסף על מנת לממן שכר של שחקן ספציפי. לא כל כך מובן היכן כל חברי ההנהלה. לא מובן למה במשך קיץ שלם לא ניתן היה למצוא עוד ספונסרים. לא חייב ב 200 אלף. אפשר גם בפחות. אבסורדי לחלוטין. עם עבודה טובה, הקבוצה צריכה להביא לפחות 3-4 נותני חסות. על גב החולצה, מתחת למספר, ואפילו בכתפיים ובישבן. כל מקום והמחיר שלו. שישאלו את אנשי בית"ר איך זה עובד. על שילוט שנתי מסביב לאצטדיון זה בכלל תופעה. המגרש חייב להיות משולט. מדובר בלא מעט כסף שיכול לעזור למועדון, אבל זה פשוט לא קורה. למה? שאלה טובה.

 

הקבוצה צפויה לחזור במשחק הבא לאצטדיון המחודש. זה אמור להיות חגיגה. אחרי יותר משלוש שנים חוזרים הביתה. הקבוצה חייבת ומחויבת להעמיד סגל ראוי וטוב למען הקהל המקומי שלה. מי יודע, אולי החזרה הביתה תעשה טוב לכולם. בינתיים זה פשוט לא נראה טוב. בינתיים, עקב פגרת הנבחרת יש למכבי יבנה זמן להתארגן לקראת המשחק הבא שכאמור צפוי להיערך באצטדיון המקומי. שבועיים לפני אני מתריע, ראוי שכל אנשי ההנהלה והצוות המקצועי והשחקנים. בקיצור, כל מי שעובד ומתעסק בקבוצה, יעשה ה על מנת שהאצטדיון יהיה גדוש בקהל המקומי. אוהדים, שחקני עבר, ילדי המחלקה. זה הזמן להחזיר את כולם למגרש הביתי האמיתי עד אז, ביום שני (שעה 19:00) תשחק הקבוצה במסגרת גביע הטוטו מול מ.ס אשדוד במשחק שינעל את הבית. חניכיו של זוזוט יעלו לשלב הבא רק במידה והם ינצחו 2-0 את האשדודים במשחק שייערך בבית שלהם.


 
$(function(){setImageBanner('6abef452-3cd4-492e-83e6-236006cba42a','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('fcc6f502-ef71-45d2-bc65-5455fc6fae99','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה