אוטונומיה או אנטומיה?

$(function(){setImageBanner('118d32ee-5d89-4522-ba68-165b017f1672','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33917,'Image','');})

נתן קיין הוא חוקר פרטי העובד באזורנו כ-15 שנים, בהן הצטברו שלל סיפורים עסיסיים ומעניינים. והפעם, מה עושה מרצה באחת ממכללות האזור (רמז: לא רק קוסקוס) כשהיא לא מלמדת?

למשרד הגיע גבר בגיל 45, הציג את עצמו כאיש הוראה בכיר וסיפר שהוא נשוי באושר ועושר. אשתו היא מרצה באחת המכללות באזור בתחום "יחסים בינלאומיים"

הבחור ביקש ממיודעינו לעקוב אחר אישתו מאחר והתנהגותה משונה לאחרונה. היא יוצאת בערבים ללמד במכללה ולמרות שהערב מקדים מאוד בימי החורף הקרירים, שעות ההיעדרות שלה מהבית ממושכות ובלתי נסבלות. בנוסף, היא איננה מראה התלהבות בקשר האינטימי בניהם, וודאי לא כתמול שלשום. לכן מצא לנכון לבדוק האם אשתו מנהלת רומן ומוצאת תנחומים מחוץ לבית או שמא האישה עובדת קשה והסכסוך הישראלי-ערבי במזרח התיכון (שהוא עיקר התמתחותה) משפיע עליה באופן דרמטי עד כדי שעות נוספות ועייפות יתר.

בלי להכביר במילים סגרו השניים את מספר שעות המעקב, הניח הבעל את מיטב כספו על שולחנו של החוקר ואיש איש יצאו לדרכם.

בינתיים, חשב לעצמו קיין שיהיה נחמד לשוב שנית לספסל הלימודים, ועוד יותר מעניין יהיה לדון בעניין הסכסוך הערבי-ישראלי שהוא נושא שבוער בעצמותיו, שכן זה בילה ימים כלילות בעזה ובשטחים, מכיר כל פיסת אדמה וכל ניב לשוני של בני-דודינו, במסגרת תפקידו כאיש ביטחון. אכן, מעניין....מעניין.... הרהר בלבו ובטרם סיים את הרהוריו התיישב באחד הכיסאות שעיטרו את אולם ההרצאה של הגברת הנחשדת.

כאשר החלה ההרצאה, "נבלע" החוקר בין עשרות הסטודנטים שפקדו את המקום והאזינו בקשב רב לנושא הנלמד: "האוטונומיה", במהלך ההרצאה הבין החוקר כי מולו ניצבת מרצה אשר דעותיה שמאלניות מובהקות, מאחר והוא ימני משחר ימיו, לא הצליח להישאר אדיש  לדבריה והחל לפתוח עמה בדברים. המרצה שחשבה שלפניה תלמיד מן המניין, החלה אף היא להגיב לדבריו ומפרץ חילופי הדעות ושינויי התפיסה, החל ויכוח. מובן שכל הויכוח היה מצולם אי שם מכיס חולצתו של הבלש, אך במקום לסיים את ההרצאה שתוכננה בקפדנות בנושא "האוטונומיה" מצאה עצמה המרצה מתווכחת ומתפלמסת עד כדי סיטואציה שהצטיירה כריב בין השניים, לתוך הויכוח הסוער הצטרפו כמה סטודנטים ערבים שהיו באולם ומה רבה ההילולה, קיין שהבין שהסטודנטים מצדדים בעמדתה של המרצה, פנה אליהם בשלב מסוים ובערבית סחה מבית אמא, השתיק אותם כמו שרק הוא יודע לעשות והמשיך את הויכוח עם המרצה.

בסוף השיעור, (לא, האקשן עוד לא נגמר) ניגש אליה קיין וזו הזמינה אותו לכוס קפה על מנת להמשיך את הויכוח אל תוך כותלי הקמפוס, השיחה שהתנהלה בין השניים הייתה קולחת ובאחת השורות אף הזמינה אותו לקוסקוס פרי ידיה, עם זאת הנושא לא סטה ממסלולו. מאחר וכל צד התבצר בעמדתו, היה ברור שהויכוח סרק וכל אנרגיה נוספת מיותרת, המאמץ היה לשווא. במהלך המפגש גברת "אוטונומיה" קבלה שיחת טלפון פרטית ומהקול שבקע ממכשיר הטלפון שלה הבין קיין שהבחור מעברו השני של הקו איננו בעלה. לאחר פגישתם לא יכל קיין להמשיך במעקב משום שכעת המרצה מכירה אותו ולכן היה צריך להעביר את המעקב לאחד החוקרים. מהמשך העלילה התברר שהויכוח בין החוקר למרצה היה כל-כך קשה, עד שנאלצה זו מיד בתום הפגישה שלהם, לנסוע לבית קפה בקניון ולהיפגש עם בחור – כדי להירגע.

אחד החוקרים מהצוות של קיין המשיך משם וראה את הגברת נפגשת עם גבר. מטבע המפגש היה ברור שאין זו פגישה תמימה, השניים שלחו ידיים ישירות האחת לעבר השני ומיד היה מובן שיש קשר רומנטי בין השניים. לאחר הפרידה, התפצלו החוקרים, המעקב נעשה אחרי האישה בנפרד והצוות השני המשיך אחרי המאהב. היה חשוב לבדוק במי מדובר, הגבר המסתורי פנה לביתו, מאחר והוא מתגורר בבית קרקע  לא היה קשה להבחין בתיבת הדואר שלו עליה התנוסס שמו באותיות ברורות, מבירור השם עלה כי גם הוא מרצה, איך לא? באותה מכללה בה היא מלמדת, אלא שהוא מלמד ביולוגיה.

שבוע לאחר מכן חזר הסיפור על עצמו, המרצה מגיעה פעמיים בשבוע למכללה, בשיעור המיועד חיכה לה התלמיד מס' 1, מוכן ומזומן לשיעור. מאחר והסיפור התרחש בסוף אוקטובר (תחילת שנת הלימודים האקדמית) המרצה חשבה אותו לסטודנט ככולם, היא לא ידעה כי לפניה עומד לא אחר מאשר חוקר שבעלה שכר על מנת לעקוב אחריה, בחיוך קל שאלה "מה נשמע?" ומיד עם תחילת ההרצאה תפס קיין את מקומו באולם. החוקר נהנה מאוד מהרצאתה של הגברת שהייתה מבריקה ומקצועית בתחומה, אך הפעם ללא ויכוחים מאחר ואילו לא הובילו לשום מקום, מצד שני המעקב אחריה כן הוביל!

המרצה נסעה שוב לאותו בית הקפה כפי שעשתה בשבוע שעבר, נפגשה עם "מר ביולוגיה", שתו קפה חפוז ונסעו לדירתו. המרצֶה שהיה צעיר אך גרוש, הרשה לעצמו להשתולל חופשי ואף השאיר את חלונות ביתו פתוחים, לפחות כך לא היו החוקרים צריכים להפעיל מאמץ רב כדי לצלם, בית הקרקע שלו באחד המושבים באזור היה פתוח לתפארת המדינה והצוות צילם את שיעור האנטומיה שהוא העביר למרצתנו בשידור חי.

וכך לאחר שהראיות היו ביד החוקרים שעדיין לא היה ברור להם מה עדיף? אוטונומיה או אנטומיה? היו צריכים למרות הצער שבדבר להעביר את האינפורמציה לבעל היקר.

לאחר שהשמיעו בפניו את הקלטות והראו לו את הצילומים, לא היה ספק בדבר. הבעל התעמת עם אשתו ובסוף השיחה אמר "לא ידעתי שאת יודעת להכין קוסקוס", האישה ההמומה הבינה שהייתה תחת מעקב וה"תלמיד" הסורר הוא לא אחר מאשר חוקר בעל ידע רב בתחום. המבוכה הייתה רבה, אין אנו יודעים כיצד הסתיים הסיפור בין בני הזוג אולם ידידנו פגש את המרצה לאחר תקופה באחת מרשתות המזון הגדולות. בעוד שניהם עורכים קניות, זיהו זה את זו, המרצה ניגשה אליו ואמרה "אני מבינה שזה אתה – שיחקת אותה".

 


 *** כל הסיפורים, העלילות, הרעיונות והתכנים אמיתיים. זהויות האנשים והמקומות שונו בכוונה תחילה למען שמירה על סודיות הלקוחות הנאמנים.

קיין פוליגרף, חקירות, הדרכות וייעוץ ביטחוני  טל: 050-5307716

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה