"מכבי יבנה זאת קבוצה שבאה לנצח כל משחק"



הקפטן תומר בן חיים מקווה שקבוצתו לא תיכנס לאופוריה, מכוון גבוה, אך לא גבוה מדי, מפרגן למאמן שלו ובעיקר מרוצה מהשינוי שמכבי יבנה עברה. ראיון אמצע הדרך

 חוגג עם חבריו. פלייאוף עליון כמטרה מוצהרתכתב- ארז זנו   צילום- חסדאי כהן

הרבה מאוד זמן אחרי הניצחון על הפועל פתח תקווה, נשאר הקפטן תומר בן חיים על כר הדשא. במשך דקות ארוכות הוא לחץ ידיים והצטלם עם אוהדי הקבוצה וכמובן נישק את בנות משפחתו שמלוות אותו לכל מקום. מהר מאוד בן חיים התחבר למקום והקרבה שלו למאמן יוסי זוזוט בולטת לכל עין. לא פעם התבטא המאמן כשאמר שבן חיים הוא המאמן שלו על המגרש. השחקן מצידו, קשור מאוד לעיר ומבלה פה לא מעט משעות היום. לאחר הניצחון על המוליכה מפתח תקווה, בן חיים נשמע מאוד מאושר אבל גם מבקש להישאר עם רגליים על הקרקע. תומר מדבר על ההבדלים בין הניצחון הזה לבין ההפסד לקטמון, חושש מאופוריה, מפרגן לזרים ושואף לפלייאוף עליון בצמרת הליגה. "עליית ליגה" אומר בן חיים "היא לא משהו פשוט עבור יבנה"

- תומר, מצד אחד אתם מנצחים 4-0 את המוליכה מפתח תקווה בבית שלה, מצד שני מפסידים לקטמון בבית. זאת אותה קבוצה?

 "זאת בדיוק אותה הקבוצה. מי שראה אותנו מול קטמון יודע שגם את המשחק הזה יכולנו לנצל עם רביעיית שערים. הכל היה תלוי בגול הראשון. בוא נודה, שיחקנו מצוין מול קטמון אבל הכדור פשוט לא נכנס. נגד פתח תקווה ניצלנו כמעט כל מצב ורואים את זה גם בתוצאה הסופית".

 - יוסי אמר שהוא דרש ממכם ניצחון במשחק הזה.

 "מכבי יבנה זאת קבוצה שבאה לנצח כל משחק. אנחנו עולים למגרש במטרה אחת וזה ניצחון. דיברת על יוסי אז אני רוצה להגיד לך שלמרות שאני עדיין צעיר, עברתי לא מעט מאמנים בקריירה שלי ומאמן כמו יוסי עוד לא יצא לי לפגוש. הביטחון שהוא נותן לשחקנים שלו, האמונה שלו בקבוצה, זה משהו מדהים".

חיבוק חם למאמן. בן בית במשפחת זוזוט

כשהוא יותר משלוש שנים במועדון, בן חיים כבר מכיר את המערכת על בוריה. הוא מכיר את כל יתרונותיה וחסרונותיה של הקבוצה, שומר על קשר עם שחקנים ששיחקו במועדון, שמח לראות את הקבוצה מצליחה ומסביר מה השינוי שחל בה.

 

- אתה פה מאז שהקבוצה עלתה ללאומית שזה אומר עונה רביעית כבר. אתה לא יכול להגיד לי שמשהו העונה לא נראה שונה. אולי המנטליות, האופי.

 "מן הסתם. אין ספק שהקבוצה נראית אחרת. זה שאלה של ניסיון, של שיפור דברים מטעויות שעשינו ועכשיו אנחנו משדרגים את עצמנו אבל שוב, אתה מדבר איתי כשניצחנו את פתח תקווה ואני יודע שניכנס פה קצת לאופוריה וגם הקהל. יש לנו המשך עונה מאוד מאוד חזקה והמשחק הקרוב שלנו מול אשדוד הוא לא פחות חשוב ולא פחות קשה ואם לא נדע לעשות תוצאות טובות גם בהמשך הדרך, הניצחון הזה לא שווה כלום".

  

- אתה מנמיך ציפיות. מכבי יבנה, עד לאן?

 "כרגע זה לפלייאוף העליון. אני יודע מה אנחנו שווים ואנחנו שווים הרבה. יבנה, עם כל הצער שבדבר לא בנויה כרגע לעלות ליגה. מי שמגיע לאימונים יודע על מנת אני מדבר ומי שמכיר את התנאים מסביב יודע בדיוק על מה אני מדבר. תראה את פתח תקווה איזה מתקן מדהים. אני יודע שאנשים לא אוהבים שאנחנו מדברים על זה אבל אם אתה מדבר על עלייה אז אני רק אומר שיש דברים מסביב שקצת מקשים עלינו. אנחנו רוצים לתת עונה טובה ולהיכנס לפלייאוף העליון לא רק מהמקום ה 8 אלא באמת לתת עונה טובה ומשם השמיים הם הגבול. אנחנו מבחינתנו ניתן הכל על המגרש".

 מול פתח תקווה. ניצול מצבים מקסימלי

 - בוא נדבר מקצועית. מירו, באביץ וניבה. נראה כמו בול פגיעה בזרים.

"בלי ספק. בוא נגיד שלא סתם נלחמו על מירו כל כך הרבה ותאמין לי שאני יודע כמה שנלחמו עליו. גם כשהוא עזב המשכנו אני והוא לשמור על קשר והוא כבש שם 18 שערים שהעלו את מונטנה הקבוצה שלו לליגה הראשונה וזה לא היה פשוט להביא אותו. הוא התאהב במקום. הייתה לו פתיחה קצת צולעת כי למרות שהוא כבר מכיר עדיין היה לו קשה. עכשיו הוא נראה אחרת לגמרי ואנחנו רואים מה הוא שווה".

- עשית כבר שינוי כתובת בתעודת זהות? כי חוץ מלישון בראשון לציון כל כולך ביבנה.

"(מחייך) אתה צוחק עליי? אני כבר הרבה זמן יבנאי לכל דבר"


 
$(function(){setImageBanner('9b889226-c410-45e1-99c5-dbd249807711','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('e4c4b25d-da30-4938-96ca-34dfecce5848','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה