זהו יום המורה- פרויקט מיוחד עם 19 מורים מכל בתי הספר בעיר

$(function(){setImageBanner('bb8973e3-18ef-4d04-9683-38e40d9632d3','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

ביום חמישי 3.12 (אתמול) צוין ברחבי הארץ ''יום המורה'' להוקרה והערכה למורות ולמורים על עבודתם בחינוך דור העתיד והצדעה לכל העוסקים והעוסקות במלאכת ההוראה. כעיתון מקומי המסקר את הנעשה בעיר ובחינוך גם אנחנו החלטנו להצדיע לעושים במלאכה לחשוף מורה אחד מכל בית ספר. פרויקט מיוחד

באגרת ברכה למורים כתב ראש העיר, צבי גוב-ארי: ''יום המורה מהווה עבורי הזדמנות יפה להעביר לכל אחת ואחד מכם את  הערכתי ותודתי על פועלכם ותרומתכם לחינוך דור העתיד, לעיצוב החברה הישראלית ולחיזוק כושר ההישרדות שלנו כעם הנסמך על יתרון האיכות הכולל  השכלה וערכים. בידי המורה נמצאת היכולת לעצב את אישיותו, לשפר את יכולתו ולהכין התלמיד למפגש עם צפונות העתיד, ואכן בידכם מצויה המלאכה שיש בה ההוד, ההדר והחשיבות שאין שני לה. תוצאות עמלכם בולטים בהישגי תלמידיכם, הן הערכיים והן הפדגוגים. אני מאמין ביכולתכם לבנות את דור העתיד וחש גאווה על היותכם חברי משפחת המורים של העיר".

 

בית ספר תיכון אורט-אורמת

 

שם המורה: רונית שוורץ סלומון

 

תפקיד: מורה למתמטיקה

 

משמשת כמורה: 20 שנים

 

למה בחרתי להיות מורה: המחנכת שלי ראתה בי השתקפות דמותה ונתנה לי תחושה מיוחדת כתלמידה מצטיינת ולכן בחרתי להחזיר את היחס החם שקיבלתי לאחרים.

 

מה מחבר אותך להוראה, מה מרגש אותך בהוראה?

כאשר תלמיד שחווה כישלונות מאפשר לי ללמד אותו ואני מרגישה את נשמתו וחווה חוויות הצלחה מבחינתי זו האימא של החוויות המתקנות במיוחד במתמטיקה שנחשב מקצוע קשה מול קבוצת השווים.

 

מהן היכולות שלדעתך נדרשות ממורה כדי להצליח?

ראש גדול, לב, אכפתיות, אמפטיות, רצון כן ואמיתי שהתלמיד יצליח ולהילחם עליו.

 

מה היא העצה הטובה ביותר שתוכל לתת למורה חדש/ה?

לנשום עמוק, לדעת שמאוד קשה בהתחלה, אמון נקנה לאורך זמן והתמדה מניבה פירות.

 

ספרי על רגע מיוחד שגרם לך להתרגשות מיוחדת?

תלמיד שהתקשה ללמוד איתי עד שעות מאוחרות ואובחן כתלמיד לקוי למידה שהגיע מכיתה קטנה, נבחן ארבע פעמים במבחן במתמטיקה ובפעם הרביעית קיבל ציון 100.

                                                                                                        

בית ספר יסודי ממ"ד "אביר יעקב"

שם המורה: יעל שער

תפקיד: מחנכת כיתה ה', רכזת ומדריכה בחינוך הלשוני

משמשת כמורה:  25  שנים

 

למה בחרתי להיות מורה: מפני שאני מאמינה בחינוך, מאמינה שחינוך יכול להשפיע וליצור שינוי.

מה מחבר אותך להוראה, מה מרגש אותך בהוראה? מרגש אותי לראות מטרות שהושגו, לדוגמא, תלמידים מאתגרים שעברו שינוי התנהגותי, משמעתי ולימודי והגיעו להישגים אישיים. תלמידים שלא האמינו בעצמם בתחילת הדרך ובסופו של יום הצליחו להפתיע גם את עצמם ולהביא לידי ביטוי כישורים ועוצמות  שחבויים בהם.

 

מהן היכולות שלדעתך נדרשות ממורה כדי להצליח? יכולת להוביל את התלמידים לאהבת החוכמה, לפיתוח סקרנות ולמיצוי עצמי, יכולת לשמש דוגמא אישית בבחינת "נאה דורש נאה מקיים". מורה צריך להיות בעל יכולת להכיר את עולמו של הילד בכדי להתחבר אליו ולעניין אותו בהרחבת אופקיו.

מה היא העצה הטובה ביותר שתוכל לתת למורה חדש/ה? לראות בבעיות חינוכיות "אתגר" ולא "בעיה" ולזכור תמיד שהוא בעל יכולת להשפיע ולשנות ולכן הדוגמא האישית קודמת לכול. חשוב לזהות את הכלים הנדרשים ממנו כמורה להתמודדות עם האתגרים החינוכיים.

 

ספרי על רגע מיוחד שגרם לך להתרגשות מיוחדת? רגעים מרגשים עבורי הם כאשר במפגשים אקראיים עם בוגרים שלי, שכיום חלקם כבר נשואים ובעלי משפחות, ניגשים אלי לדרוש בשלומי ולהזכיר לי חוויה לימודית או מסר שהופנם. הם משתפים או מבקשים עצה, או אז אני חשה ביתר שאת את כובד האחריות המרגשת המוטלת על כתפיי בתפקידי כמורה ומחנכת כיתה.

 

בית ספר מפתן ארזים

 

שם המורה: חנה דמארי

 

תפקיד: מחנכת, רכזת פדגוגית וסגנית מנהל

 

משמשת כמורה:  32 שנים

 

למה בחרתי להיות מורה: בחרתי להיות מחנכת לנוער בסיכוי בעקבות האתגר המיוחד בתפקיד זה.

 

מה מחבר אותך להוראה, מה מרגש אותך בהוראה: היכולת להעניק מעצמי ואת כולי למען בני נוער אלו, להשקיע ולעמול קשה ולהתרגש מהתוצאה שהיא חייל במדים שבא לבקר, תלמיד שמצליח במקצוע ובעסקים וכד'.

 

מהן היכולות שלדעתך נדרשות ממורה כדי להצליח? יכולת לתת ולתת גם על חשבון הזמן שלך, להכיל ולאהוב. לדבוק במטרה, להיות עקבי, להאמין ביכולת של תלמידיך וביכולת שלהם להשתנות ולהגיע רחוק.  להאמין במה שאתה עושה.

 

מה היא העצה הטובה ביותר שתוכל לתת למורה חדש/ה? החינוך הוא תהליך ארוך, רצוף קשיים, עליות וירידות. אם הגעת לתחום זה סימן שנבחרת משמים להיות שם. סימן שביכולתך לחולל שינוי, אל תוותר, היה סובלני, השקע במשימתך ובוודאי תזכה גם לאכול מהפירות.

 

ספרי על רגע מיוחד שגרם לך להתרגשות מיוחדת? היו מספר רגעים כמו תלמידים שהוצאתי מהמיטה כדי להגיע לביה"ס משרתים בצבא וזוכים להצטיינות, תלמיד אחר שפתח מספרה מפורסמת ביבנה ובחירתי למורה של המדינה לשנת תשע"א.

 

                                                                   

בית הספר היסודי מ"מ ''בן גוריון''

שם המורה:  טלי סחייק

תפקיד: מחנכת א' ורכזת א-ג

משמשת כמורה:  25 שנים

למה בחרתי להיות מורה: ידעתי שאת העשייה החינוכית אוכל לעשות ללא לאות ובהמון חדוות יצירה. זה הדבר שימלא את חיי בסיפוק ויגרום לי לקום כל בוקר בשמחה לעבודה.

מה מחבר אותך להוראה, מה מרגש אותך בהוראה: מרגשת אותי העובדה שאני משמעותית בחיים של אנשים אחרים ושיש לי אפשרות להשפיע על תפיסת העולם שלהם, על האמונה שלהם בעצמם, ואפילו להיות זו שמייצרת עבורם חוויות מרגשות שילוו אותם בזיכרונות טובים בחייהם.

מהן היכולות שלדעתך נדרשות ממורה כדי להצליח: יכולת מנהיגות עצמית כיוון שרק מי שמצליח להנהיג את עצמו יוכל להנהיג אחרים. היכולת לנהוג ביושרה נאה דורש נאה מקיים. לתת דוגמא אישית, להיות דמות לחיקוי, היכולת ל"חנך את הנער על פי דרכו", עליו להיות בעל תבונה מקצועית, להכיר ביכולות של תלמידיו, לזהות את קשייהם ולמצוא את הדרך המתאימה לכל תלמיד בכדי להעצים, לקדם ולעורר הנעה.

מה היא העצה הטובה ביותר שתוכל לתת למורה חדש/ה: לזכור כל הזמן את הילד שבך, מה באמת אהבת כשהיית ילד, מה ריגש אותך, על מה חלמת, איך התבוננת במורים שלך, מה ראית בהם, מה ציפית מהם. וכך- לראות בכל אחד מתלמידיך את הילד הזה, עם החלומות, הכמיהות, הצפיות. ואז פשוט תדע מה עליך לעשות בשביל להיות המורה הטוב ביותר עבורם.

ספרי על רגע מיוחד שגרם לך להתרגשות מיוחדת: רגע מיוחד מאוד עבורי היה כשהוזמנתי להשתתף בטקס בר המצווה של אחד מתלמידיי. מאוד הופתעתי והתרגשתי מכך שנקראתי להדליק נר מתוך שלושה עשר הנרות כשברקע המנחה משתף את הקהל ומסביר על הקשר המיוחד שהתפתח בינינו כמורה ותלמיד. זהו אחד הרגעים המיוחדים שבהם חשתי עד כמה עבודתי משמעותית ובעלת השפעה על תלמידיי.

 

בית ספר 'תפארת יבנה'

 

שם המורה: יהודית כהן

תפקיד: מחנכת ז'-ח' בנות

משמשת כמורה:  10  שנים

 

למה בחרתי להיות מורה: משום שבעבודת ההוראה משולבים תחומי ידע רבים, לצד יצירתיות ואינטראקציה עם קהלים מגוונים, ושליחות אמיתית.

 

מה מחבר אותך להוראה, מה מרגש אותך בהוראה? השאיפה להכיר תהליכים המניעים את האדם להתקדם מחברת אותי להוראה ומרגש אותי ביותר להיווכח בשינוי ובהתקדמות.

 

מהן היכולות שלדעתך נדרשות ממורה כדי להצליח? עקביות, דבקות במטרה ויצירתיות לצד אמפטיה אהבה והכלה.

 

מה היא העצה הטובה ביותר שתוכל לתת למורה חדש/ה? הציבו גבולות ברורים באסרטיביות, העשירו את שעוריכם בחוויות ואהבו את התלמידים.

 

ספרי על רגע מיוחד שגרם לך להתרגשות מיוחדת? שיחות הטלפון מתלמידתי- בוגרת ביה"ס ששומרת על קשר כבר כ-7 שנים ובשיחותינו מצביעה על מסרים שמשפיעים עליה עדיין.

 

                                   

בית ספר יסודי ממ"ד ''יחידני''

שם המורה: שירית עמרני

תפקיד: מחנכת כתה ג'

משמשת כמורה:  17 שנים

למה בחרתי להיות מורה: היות ואני אוהבת ללמד, להקנות ידע ומיומנויות חדשות, לחנך את ילדי ישראל לערכים. לראות ולחוות את "ההתחדשות" בעולם יחד עם התלמידים ובנוסף רציתי לקחת חלק בעיצוב הדור הבא של המדינה שלנו.

מה מחבר אותך להוראה, מה מרגש אותך בהוראה? לראות הצלחות של תלמידים, התקדמותם, האור בעיניים והשמחה  באירועים שונים, לראותם גדלים והופכים לבוגרים.

מהן היכולות שלדעתך נדרשות ממורה כדי להצליח? אהבה למקצוע, עקביות והתמדה, אחריות, אסרטיביות, מסוגלות לקבל ביקורת, דמיון ויכולת להתחדש וכמובן היכולת ללמוד וללמד.

מה היא העצה הטובה ביותר שתוכלי לתת למורה חדש/ה?  קבעו כללים ברורים לעבודה בעקביות והתמדה תוך מתן חיזוקים לתלמידים והתייחסות לשונות.

ספרי על רגע מיוחד שגרם לך להתרגשות מיוחדת? פגשתי את אחד התלמידים שחינכתי בשנה הראשונה להיותי מורה, הוא חיבק אותי ואמר לי שהוא תמיד זוכר שאמרתי לו "אני מאמינה בך ואם תרצה תצליח ותכבוש את העולם". הוא סיפר לי שהוא הצליח על אף כל הקשיים שהיו לו והוא לומד היום באוניברסיטה. התרגשתי מאוד לשמוע שהצלחתי להשפיע ולהשאיר חותם קטן בליבו של התלמיד.                                         

 

בית ספר היסודי ממלכתי ''מעיין''

שם המורה: מיכל עדן כ"ץ

תפקיד: מחנכת ורכזת עברית, חברת צוות ניהול

משמש כמורה:  25 שנים

למה בחרתי להיות מורה: מאז היותי ילדה רציתי להיות מורה, ראיתי את אבי שעסק בתחום החינוך וההדרכה בצבא והיה עבורי דוגמה ליצירתיות ואהבה לזולת.

מה מחבר אותך להוראה, מה מרגש אותך בהוראה? נפש הילדים מחברת אותי להוראה, תחושת הסיפוק העצומה כשילד בכתה א' לומד לקרוא. התחושה שאני מחליפה כובעים בהתאם לנדרש מאפשרת לי לחוש חדוות יצירה, דינמיות  ועניין. הלמידה המשמעותית, החברותא הם המפתח לחוויה אישית לי, לילדים ולארגון.

מהן היכולות שלדעתך נדרשות ממורה כדי להצליח? להבין את השונות, להכיל, להאמין שכל אחד יכול להצליח, לדעת לגעת בליבם של השותפים בתהליך ולעורר בהם רצון ללמוד ולהתקדם. נדרשת חשיבה יצירתית ויציאה מהקופסא המובילה להתחדשות תמידית וראיית העתיד. בנוסף לכך יכולת נתינה, מסירות, אחריות ועקביות, יכולת להיות סמכותית היודעת לכבד ולהוות דוגמא אישית.

מה היא העצה הטובה ביותר שתוכל לתת למורה חדש/ה? להסתכל לילדים בגובה העיניים, לחוש את ליבם, להתעניין בהרגשתם ובמחשבותיהם, לראות מי עומד מולי כדי לדעת כיצד לרתום אותם להצלחה. כנ"ל לגבי ההורים והצוות החינוכי.

ספרי על רגע מיוחד שגרם לך להתרגשות מיוחדת? קבלתי מכתב מחייל בקורס קצינים, שהיה תלמיד שלי בכיתות א'-ב' בו הוא כותב באהבה את הזיכרון שלו מהשנים בהם לימדתי אותו  ועד כמה הקשר במהלך השנים השפיע עליו לגבי עתידו.

בית ספר תורני ''נועם''

שם המורה: רות קדוש

תפקיד: מחנכת כיתה א' ורכזת שכבה

משמש כמורה: 29  שנים

למה בחרתי להיות מורה: ראשית כל השליחות במקצוע, לחנך ולעצב את הדורות הבאים.

מה מחבר אותך להוראה, מה מרגש אותך בהוראה? כמורה בכיתות א' ו-ב' המקבלת ילדים רכים בשנים כחומר ביד היוצר ולראותם מסיימים את כיתה ב' עם כל מה שקיבלו והפכו להיות זה ממש מרגש אותי כל פעם מחדש.

מהן היכולות שלדעתך נדרשות ממורה כדי להצליח? אמונה בדרך, אמונה בילדים. נחישות לא לוותר על אף אחד בדרך וגם אם בצעדים קטנים תמיד לנסות ולקדם כל אחד ואחד למקסימום.

מה היא העצה הטובה ביותר שתוכל לתת למורה חדש/ה? לאהוב את מה שהיא עושה, להתעורר כל בוקר בתחושה שאני בשליחות ושעבודת ההוראה היא עבודת קודש ממש.

ספרי על רגע מיוחד שגרם לך להתרגשות מיוחדת?  תלמידה עם לקויות למידה שאני באה ובודקת את מצב קריאתה עם חששות כבדים שהיא לא תזכור את הנלמד ופתאום היא מצליחה לקרוא ולדעת את מה שלמדנו. אני יכולה להזיל דמעות אושר וזה קרה לי ממש בשבוע האחרון.

 

בית ספר יסודי ממלכתי ''רבין''

שם המורה: ענת כהן-ויינשטיין

תפקיד: מחנכת כתה ג', רכזת בטחון, רכזת ג'-ד',

משמשת כמורה: 20 שנים.

למה בחרתי להיות מורה? מצעירותי אהבתי מאוד להדריך ילדים, הדרכתי בקייטנות העירוניות וכן במתנ"ס במקום מגוריי, כך שכפועל יוצא מכך מקצוע ההוראה בעצם בחר בי. זו ברכה לעבוד וגם ליהנות במה שאתה הכי אוהב.

מה מחבר אותך להוראה, מה מרגש אותך בהוראה? ההתלהבות והשמחה של הילדים המקבלים אותי בבוקר בכיתה, כאשר תלמיד שקשה לו מצליח ומרגיש מאושר, דברים כאלה ממלאים אותי ומצדיקים את בחירתי במקצוע.

 

מהן היכולות הנדרשות ממורה כדי להצליח? מי שבוחר במקצוע ההוראה צריך להגיע עם הרבה סבלנות, אורך רוח, ראש פתוח ויצירתיות. העבודה היא דינמית, משתנה ומותאמת לצרכי התלמידים ומערכת החינוך המשתנה ורק ע"י גמישות מחשבתית אפשר להצליח וגם ליהנות מהמקצוע.

מה היא העצה הטובה ביותר שתוכל לתת למורה חדש/ה? להיות גמיש ולא מקובע, להביא את עצמך לחדר המורים ולתלמידים שלך, לתת מעצמך לפעמים מבלי לקבל תמורה, לדעת ולהבין שבידך הכוח לשינוי.

ספרי על רגע מיוחד שגרם לך להתרגשות מיוחדת? יש הרבה רגעים. פרגון ומילה טובה מהצוות או מההנהלה ובעיקר מן הילדים – כל רגע כזה גורם לי להתרגשות מחדש. הפרגון ממנהלת בית ספרי שבחרה בי השנה לתואר המורה המצטיינת מטעם בית הספר – גם רגע זה היה רגע מכונן שגרם לי להתרגשות עצומה.

בית ספר היסודי ממלכתי ''פרדס צפוני''

שם המורה: רוחה אמויאל

תפקיד: מחנכת ורכזת שפה

משמש כמורה: 18 שנים

למה בחרתי להיות מורה: להיות מורה זוהי שליחות, אין מקצוע שיש בו סיפוק כל כך גדול כמו בהוראה. הבחירה שלי להיות מורה נובעת מהרצון להתחיל בבסיס, להיות דמות משמעותית בעיניהם של התלמידים הצעירים ולתרום בעיצוב אישיותם.

מה מחבר אותך להוראה, מה מרגש אותך בהוראה? האהבה הגדולה שלי לילדים וההשפעה שלי כדמות חינוכית בעיצוב אישיותם. מרגש אותי לשמוע כמה אני משמעותית בחייהם אם זה בהצלחות הקטנות או הגדולות שלהם, ההתגברות על קשייהם יחדיו ולהיות שם בשבילם ולראותם גדלים ומפתחים את אישיותם.

מהן היכולות שלדעתך נדרשות ממורה כדי להצליח? מורה טוב הוא מבוגר משמעותי, אכפתי וכזה שמגלה קודם כל רגישות לתלמיד ומעודד את יכולתו. מורה המשמש כמתווך ללמידה משמעותית. כמורה עליי לזמן לתלמידים התנסויות הנוגעות בהם ובעולמם תוך הקנית כלים ומיומנויות ללמידה המותאמת לימינו מבחינה טכנולוגית.

מה היא העצה הטובה ביותר שתוכלי לתת למורה חדש/ה? חשוב להיות דמות משמעותית עבור הילדים, דמות ערכית בעלת אוזן קשבת ויחד עם זאת סמכותית ועקבית. חשוב לדאוג כי תהיה פניות רגשית ללמידה וכך אפשר יהיה לרתום כל תלמיד ללמידה.

 

ספרי על רגע מיוחד שגרם לך להתרגשות מיוחדת?  תלמיד שלי לשעבר שבזמן שירותו הצבאי בא לבקר וסיפר כי הוא זוכר כמה האמנתי בו וכמה העצמתי אותו. הוא סיפר שהייתי עבורו דמות משמעותית בחייו ובכל פעם שאני פוגשת את הוריו הם מספרים לי שבביתם מכנים אותי "המורה".

 

בית הספר תיכון תורני-מדעי "נריה"

שם המורה : ציפי איצקוביץ'

תפקיד: מחנכת כיתה י' וסגנית מנהל התיכון.

משמשת כמורה: 38 שנים

למה בחרתי להיות מורה: "האמת היא שכשבחרתי בתפקיד לא השקעתי בזה הרבה מחשבה אבל ככל שחלף הזמן הבנתי שאני נשארת בהוראה מתוך שליחות ואהבה לתלמידים.

מהן היכולת שלדעתך נדרשות ממורה כדי להצליח? עקביות, אהבה וכבוד לתלמיד, יכולת לדבר בגובה העיניים, עמידה על עקרונות וקביעת גבולות.

מהי העצה הטובה ביותר שתוכלי לתת למורה חדש? להיות חכם ולא תמיד צודק, לאהוב ולהכיל את התלמיד וכמובן להיות תמיד מקצועי.

ספרי על רגע מיוחד שגרם לך להתרגשות מיוחדת? אין רגע מרגש יותר מפגישה עם בוגרי התיכון שתמיד חוזרים וזוכרים את המורים. לשמחתי הרבה זכיתי לשמוע מרבים שהייתי בעבורם משמעותית ותרמתי לגיבוש אישיותם.

 

בית הספר היסודי ממלכתי ''ביאליק''

שם המורה: תמי אורלב         

תפקיד: מורת שילוב 

משמשת כמורה: 20  שנים

למה בחרתי להיות מורה: הבחירה להיות מורה נבעה מהאמונה כי יש לי מה לתרום ולהנחיל לדורות הבאים.

 

מה מחבר אותך להוראה, מה מרגש אותך בהוראה? המפגש עם הילדים, העבודה עמם, החיבור אליהם ממלא אותי מקצועית ובעיקר רגשית. במיוחד מרגש אותי להיות חלק מתהליך משמעותי שחווה ילד, לראות ברק בעיניו של מי שחווה הצלחה בלמידה. 

מהן היכולות שלדעתך נדרשות ממורה כדי להצליח? לעניות דעתי מעבר לידע המקצועי הנדרש אנו זקוקים למידת רגישות, אכפתיות, שיתוף פעולה הן כלפי התלמידים והן כלפי הצוות.

מהי העצה הטובה ביותר שתוכלי לתת למורה חדש/ה? להכיר את התלמידים, להנגיש את התכנים בהתאם ליכולות ולצרכים והכי חשוב להתחבר לעצמך, להיות נאמן לדרכך במסגרת המכלול הבית ספרי.

ספרי על רגע מיוחד שגרם לך להתרגשות מיוחדת? באחד מטקסי סיום שנה בתקופה בה שימשתי כמחנכת ביקשו ההורים להקדיש לי שיר שביטא עבורם את מי שהייתי עבור ילדיהם והם בחרו בשיר "שיעור מולדת": "והמורה אומרת: עוד מעט כבר סתיו ובשיעור מולדת היא מראה חצב, היורה יבוא עכשיו שפע טיפותיו, כך זה הצטייר בילדותנו שהייתה יפה". התרגשתי עד מאוד והרגע הזה חקוק בלבי ומעלה בי חיוך וזיכרונות נעימים.

בית ספר תיכון ''האורן'' ע"ש גינזבורג

שם המורה:  ענת שחם

תפקיד: מורה למתמטיקה ומחנכת כיתה

משמש כמורה:   20 שנים

למה בחרתי להיות מורה: כבר בהיותי בת 6 הייתי מושיבה את אחי הפעוט וחבריו ומלמדת אותם באמצעות גיר ולוח. בצבא שירתתי בתפקידי הדרכה ואחרי הצבא בחרתי במסלול של הוראה. נולדתי להיות מורה. במשפחתי אמי שימשה כמנהלת ביה"ס שנים רבות ואחותי גם היא מורה.

מה מחבר אותך להוראה, מה מרגש אותך בהוראה? העבודה עם הילדים היא דינמית מעניינת ואין תחושה מספקת יותר מלראות את השינויים החלים בתלמידים באמצעות הכוונה נכונה. אני רואה בעבודתי שליחות וגאה בזכות להיות שותפה בעיצובם של אזרחי המחר.

מהן היכולות שלדעתך נדרשות ממורה כדי להצליח? מורה הוא מנהיג ומורה טוב. הוא אדם בעל יכולת הקשבה היכול לסחוף את התלמידים אחריו לידי עשייה ולעורר בהם מוטיבציה.

מהי העצה הטובה ביותר שתוכל לתת למורה חדש/ה? 

דעו להיות גמישים ולהחליף ''כובעים'' בהתאם לסיטואציה, והכי חשוב לא לשכוח ליהנות.

ספרי על רגע מיוחד שגרם לך להתרגשות מיוחדת? בנסיעה ברכבת התיישבתי במקרה ליד תלמידת חינוך שלי לשעבר הלומדת כעת רפואה. היא סיפרה לי עד כמה הייתי משמעותית בעיניה ועד כמה עזרתי לה בתקופה לא פשוטה על ידי עידוד והקשבה. התרגשתי שגם לאחר יותר מעשור היא מוקירה וזוכרת.

בית ספר תיכון ''האורן'' ע"ש גינזבורג

שם המורה: אושרת מיארה 

תפקיד: מחנכת יא' ורכזת מעורבות חברתית

משמשת כמורה: 3 שנים

למה בחרתי להיות מורה: אחרי קריירה ארוכה בשוק העסקי הרגשתי כי אני מעוניינת לתרום יותר לאחרים, ואם אפשר בדרך שהיא בעלת ערך רב יותר מרווחים כלכליים.

מה מחבר אותך להוראה, מה מרגש אותך בהוראה? הקשר עם הילדים, היכולת להיות בין המבוגרים המשפיעים על מהלך חייו של אדם צעיר, היכולת לחנך אותו ולהפכו לאדם בוגר התורם לחברה, אחראי למעשיו ובעל שליטה מלאה על בחירותיו ולפחות ולמה שקורה איתו לצד האחריות החברתית שיש לנו האחד כלפי השני כפרטים.

מהן היכולות שלדעתך נדרשות ממורה כדי להצליח? המון סבלנות ואורך רוח. התהליך החינוכי הוא ארוך ויכול להיות מאוד מתסכל, צריך לסגל את היכולות לראות למרחוק. 

מהי העצה הטובה ביותר שתוכל לתת למורה חדש/ה? לא להתייאש בשנה הראשונה וגם לא בשנייה. זו העצה הכי טובה שקיבלתי מלינה שרון.

ספרי על רגע מיוחד שגרם לך להתרגשות מיוחדת?  כל פעם שילד אומר לי שאני ''לא כמו כולם'' אני מתרגשת מחדש, למרות שאני יודעת שכל מורה הוא לא כמו כולם לילד אחר.

 

 

בית ספר תיכון ''האלון'' ע"ש גינזבורג

שם המורה: מזל הללי

תפקיד: מחנכת כיתת מופת, מורה למתמטיקה מחשבים, רכזת חברתית

שנות הוראה: 18.

למה בחרתי להיות מורה? מאז היותי ילדה ידעתי ורציתי להיות מורה כי ראיתי ועדיין רואה בהוראה שליחות אמיתית לחינוך הדור הצעיר והיכולת ליצור שינוי.

 

מה מחבר אותך להוראה? מה מרגש אותך בהוראה? החיבור עם בני הנוער, היכולת לגרום להם לפתח חשיבה יצירתית וגמישות מחשבתית. מרגש אותי לראות את "האסימון נופל" והחיוך שעולה על הפנים לאחר שהתמודדו עם קושי.

 

 

מהן היכולות שלדעתך נדרשות ממורה כדי להצליח? להיות בקיא בחומר הנלמד ולדעת לעמוד מול קהל תלמידיו ולהצליח לרתק אותם במהלך השיעור. כאשר הם חשים בקושי בהבנת החומר הנלמד, לחפש דרך יצירתית חדשה להבהיר את הנושא.

 

מהי העצה הטובה ביותר שתוכלי לתת למורה חדשה? כמורה שחנכה מורים חדשים הדגשתי שהשיעור הראשון הוא החשוב ביותר בשנה. זהו השיעור שבו המורה מתווה את הדרך שלו ומציג בפני תלמידיו את מערכת היעדים והציפיות. במהלך השיעורים הבאים חשוב לגלות התמדה, סמכותיות, הקשבה ודוגמה אישית.

 

ספרי על רגע מיוחד שגרם לך להתרגשות מיוחדת:

מבחינתי רגע מיוחד הוא לקבל שיחת טלפון מאחד מתלמידי הבוגרים המספר לי כמה הייתי משמעותית בעיניו כאדם וכמחנכת.

 

בית ספר התיכון ''האלון'' ע"ש גינזבורג

שם המורה: רבקה זפרני

תפקיד: מורה ורכזת אנגלית, דיפלומטיה ותקשורת

משמשת כמורה:  27 שנים

למה בחרתי להיות מורה: אני מאמינה שידע והשכלה הם המתנות היקרות ביותר שניתן לתת לדור הבא. 

מה מחבר אותך להוראה, מה מרגש אותך בהוראה? כאשר תלמידי מבין שמה שאני מנסה להעביר – האור נדלק מאחורי העיניים.

מהן היכולות שלדעתך נדרשות ממורה כדי להצליח? שליטה בחומר הנלמד והיכולת להפוך את החומר המשעמם ביותר למרגש. הבנת תהליך הלמידה של התלמיד ולדעת לנהל את השיעור בכיתה.

 

מה היא העצה הטובה ביותר שתוכלי לתת למורה חדש/ה? תהיה בטוח בעצמך מול התלמידים, דע את חומר הלמידה ואל תפחד לתת לתלמידים לעבוד וללמוד באופן עצמאי.

ספרי על רגע מיוחד שגרם לך להתרגשות מיוחדת?  לאחר שחרורה מצה"ל פגשתי תלמידה שלמדה בכיתתי בחטיבת הביניים, היא הייתה תלמידה עם קשיים לימודיים רבים, במיוחד באנגלית. להפתעתי היא סיפרה לי שהחליטה ללמוד לקראת תואר בהוראת האנגלית בגלל החוויה החיובית שחוותה איתי בשיעורים בכיתה שנתנו לה את הרצון להמשיך ללמוד את השפה וללמד אותה".

בית ספר יסודי ממלכתי אקולוגי "יצחק שמיר"

שם המורה: כרמית קאופמן (יועצת)

משמשת כמורה:  21 שנים

למה בחרתי להיות מורה: לעיתים נדמה לי שהמקצוע בחר בי, החיבור הטבעי והראשוני לחינוך נבע מהצורך לחנך, להוביל ולהקנות כישורים וידע. להיות מורה זה לממש את היכולות האנושיות שלך לקידום הרווחה האישית והלימודית של הילדים במימוש חזון של יצירתיות, תקשורת בין אישית ותפיסות עולם. לעיתים המשימה החינוכית מציבה בפנינו אתגרים וקשיים לא קלים, אך עבורי הם היו הזדמנות לאמן את יכולות ההכלה, הסובלנות והמחויבות שלי לתלמיד. החיוך של תלמידי מהעבר והרצון שלהם לשמור עימי על קשר במשך שנים כה רבות הם עבורי השכר האמיתי והתעודה לכך שהצלחתי להוות עבורם את המורה המשמעותי – מורה לחיים. זכות גדולה נפלה עבורי להיות משאב של כוח, תמיכה והכלה, וכל יום בו תלמיד, מורה או הורה יוצאים בחיוך מחדרי הוא יום בו מימשתי את הזכות הגדולה שניתנה בידי.

מה מחבר אותך להוראה, מה מרגש אותך בהוראה? המפגש האנושי עם ילדים ומבוגרים במערכת החינוך מאפשר לי לטייל בנבכי נפשו של האדם. לחזות בו ברגשי עשייה מבורכת והצלחות קטנות, למחוא כפיים ולחבק את הישגיו. טיול זה מאפשר לי גם לחזות בטיפוס הקשה על הר ההצלחות או בקושי לחצות את גשרי החברות והחיים בכלל ולהושיט יד לעזרה. חשוב לי ליצור נוכחות משמעותית ואפקטיבית עבור כל הנועצים, כך שרווחתם האישית תבוא לידי ביטוי בחיוך, בביטחון ובמילת תודה. אלה הם שכרי לעד.

 

מהי העצה הטובה ביותר שתוכלי לתת למורה חדש/ה? 

עבודת המחנך מורכבת מרגעים של הצלחה וקושי. רגעי הקושי הם ההזדמנות לאמן את יכולות החשיבה מחוץ לקופסה, להפעיל את כל המשאבים האנושיים וניסיון החיים שצברת עד כה על מנת להתגבר על הקושי.

ספרי על רגע מיוחד שגרם לך להתרגשות מיוחדת? בסוף שנת הלימודים הקודמת יידעה אותי מחנכת כיתה ב' שאחד התלמידים הפסיק להגיע לבית הספר וגם כשהוא מגיע ניכרת הזנחה גדולה בלבושו ובמצב הציוד הלימודי שלו. החלטתי לערוך ביקור בית ונדהמתי מהמצב הקשה של המשפחה. התלמיד סיפר לי שנמאס לו שאין בבית בגדים חמים ואוכל ושאימא 'לא באמת יכולה להיות אימא כי כל הזמן שוכחת דברים ומאוד מבולבלת'. התקשרתי בדחיפות לעובדת סוציאלית ושיתפתי אותה בתמונה המדאיגה שנחשפה לפני. בשיחה סיפרה לי האם שהיא סובלת ממחלת האלצהיימר שהתפרצה אצלה בגיל צעיר ושהיא חוששת שאין היא יכולה להמשיך לתפקד כאימא עבור בנה. מיד הבנתי ששפטתי בקלות אימא אוהבת ודואגת, חיבקתי אותה והבטחתי לה שמרגע זה אני לא עוזבת אותה ואת בנה. בהמשך תהליך העבודה רכשתי עבורם ביחד עם הצוות החינוכי את כל הציוד ההכרחי לקיום תקין של משפחה. התלמיד נקלט בהצלחה במקלט חירום לשיקום נפשי והאם החלה טיפול רפואי לעצירת ההידרדרות. היכולת של התלמיד בגיל כל כך צעיר להבין את הקושי של אמו ולבקש את העזרה לימדה אותי שהתשובות לא תמיד אצלנו. הבנתי שחשוב להסיר את השיפוטיות מקבלת ההחלטות שלנו ולבדוק תמיד לעומק עד לקבלת התמונה המלאה והאמתית. עובדת היותי יועצת מקנה לי יכולות וידע, אך לא פוטרת אותי מהצורך לדייק בבחירת ההגדרות ותוכניות ההתערבות שלי. תלמיד זה מהווה עבורי הדגל המקצועי שלי לאומץ, הבנה, הכלה ואהבה.

בית ספר יסודי ממלכתי לאמנויות ''לאה גולדברג''

שם המורה: מורג קסטרו גוטמן

תפקיד: מחנכת א', מורה לתיאטרון ורכזת חברתית

משמש כמורה:  6 שנים

למה בחרתי להיות מורה: התחלתי את הקריירה שלי כשחקנית, ועשיתי הסבה להוראת התיאטרון ומשם לחינוך מתוך מקום של שליחות, מתוך רצון לשמש לילדים כאימא שנייה במהלך שעות היום, להעניק להם חום ואהבה ולגלות להם עולמות חדשים של ידע. 

מה מחבר אותך להוראה, מה מרגש אותך בהוראה? כשתלמיד מתבלבל וקורא לי "אמא", אני מתרגשת. לראות את תלמידיי מתחילים לרכוש את הקריאה מרגש אותי. כשאני רואה ניצוץ בעיני התלמידים ואיך הם מגלים את חדוות הלמידה, מרגש אותי. כשהורים אומרים לי תודה על היותי שם עבור ילדיהם, מרגש אותי עד דמעות.

מהן היכולות שלדעתך נדרשות ממורה כדי להצליח? חום, אהבה, הכלה, ידע, רצון, מוטיבציה והמון סבלנות.

 

מה היא העצה הטובה ביותר שתוכלי לתת למורה חדש/ה? ללמד מתוך הלב מקצועות שאתם אוהבים במיוחד. לשלב אמנות בהוראה, משחקים ולגוון את דרכי ההוראה ככל שניתן.

ספרי על רגע מיוחד שגרם לך להתרגשות מיוחדת?  הודעת טקסט שקיבלתי מתלמידה שלימדתי כשהייתה בכיתה ז' והיום היא לפני גיוס לצה"ל. היא כתבה לי שהשארתי אצלה חותם ושהייתי משמעותית עבורה. התלמידה סבלה מקשיים חברתיים ורגשיים, אני הייתי המורה שלה לתיאטרון וליוויתי אותה 3 שנים באופן צמוד. מה שריגש אותי במיוחד היה שזכרה אותי וידעה להוקיר תודה. זה לא מובן מאליו.

 

בית ספר יסודי מ"מ רמות ויצמן

שם המורה: אביבה מנשה

תפקיד: מחנכת, סגנית מנהלת בית הספר

משמש כמורה:  30 שנים

למה בחרתי להיות מורה: בחרתי במקצוע זה מתוך כונה לחנך דור ולהיות חלק בעיצובו.

מה מחבר אותך להוראה, מה מרגש אותך בהוראה? הישגי התלמידים, מעורבות ואכפתיות של הילדים. זהו מקצוע בו היכולת שלי להשפיע ולשנות ולהפוך את הילדים לאזרחים מועילים בחברה. 

מהן היכולות שלדעתך נדרשות ממורה כדי להצליח? אהבת הילדים, סבלנות וסובלנות, יכולת הכלה ואמונה ביכולתם של הילדים.

 

מה היא העצה הטובה ביותר שתוכלי לתת למורה חדש/ה? שיש לנו בחדר מורים צוות מכיל ועבודת צוות היא משמעותית, מפרה ותומכת.

ספרי על רגע מיוחד שגרם לך להתרגשות מיוחדת?  תלמיד עם קשיים חברתיים ורגשיים שהגיע אלינו מבית ספר אחר והודות לתמיכה וההכלה הפך ליו"ר מועצת התלמידים אהוד שנבחר ברוב קולות.

 

 


 
$(function(){setImageBanner('96ccb775-6e7d-4f88-8fd0-c28b93ecc778','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('8e14f1dd-f4eb-4b10-9c52-11d4dfb04e72','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה