התעלל באשתו, הפסיד בבית הדין ודורש שלום בית



הבעל יחויב בתשלום כתובה של אשתו באם לא ישוב לשלום בית בלב שלם ובנפש חפצה עד אז ישלם הבעל סכום של 11,000 ש"ח מזונות זמניים

למשרדה של עוה"ד רעות שדה הגיעה אישה צעירה ושקטה אשר נקלעה למצוקות רבות נוכח התנהגותו האלימה והמתמשכת של בעלה כלפיה וכלפי שני ילדיה הקטינים.

הבעל שלט בכל צעד ושעל של האישה הצעירה, ואפילו בענייניה האינטימיים ביותר. כך למשל, אסר עליה לקבל זריקת אפידורל להקלה על כאביה העזים במהלך לידת בנם המשותף, וזאת ללא כל נימוק או טעם ואף הגדיל לעשות וכדי להענישה לא הגיע ללידה  ואסר על בני משפחתה להגיע לבקרה בבית החולים לאחר הולדת בנם.

כשמשהו לא התנהל בדיוק כפי שציפה הבעל, זה היה חוטף התקפי זעם, מקלל ואף מכה את האישה ומשליך כל הבא לידיו לכל עבר. כך השליך ביצים על הקיר וכך סחב את האישה בשערה כדי שתכין לו "סיר פתיתים" זאת לאחר ששב הביתה וארוחתו לא הייתה מוכנה.

לכשהבין הבעל כי, האישה קצה בחיי הנישואין, אץ ורץ להגיש תביעותיו לבית הדין הרבני, ככל הנראה בשל מחשבה מוטעית שיימצא שם תמיכה אוטומטית לגרסתו, נוכח חזרתו בתשובה והיותו גבר.

ואולם, מה רבה הייתה הפתעתו כאשר בסופו של יום קרה בדיוק ההיפך.

עוה"ד רעות שדה, אשר ייצגה את האישה בבית הדין הרבני ובבית משפט לענייני משפחה, הובילה את התיק בתבונה רבה תוך אסטרטגיה משפטית ברורה. 

וכשביקש הבעל שלום בית רק בכדי להתחמק מתשלום מזונות האישה הקטינים והכתובה, הוכיחה עוה"ד שדה כי שלום בית, חייב שיהא בנפש חפצה ובתם לב עד כדי כך שבית הדין הרבני קבע כי היה ולא יחזור הבעל לשלום בית מתוך כוונה אמתית וישנה את דרכיו באופן גורף הן בלפי האישה והן כלפי הקטינים, אזי ישלם לאישה את מלוא סכום כתובתה וסכום מזונות גבוה בהרבה ממה שהוא חשב.

בית הדין הרבני פסק מזנות זמניים הכוללים מזונות אישה, קטינים, מדור ומחציות בסך 11,000 ₪.

המסקנה ברורה וחד משמעית: כדי להשיג הישגים מרשימים אל לנו להיתפס לסטיגמות כאלה או אחרות, אלא יש  להגיע בייצוג הולם עם אסטרטגיה ברורה.

עו"ד רעות שדה: " היה לי לעונג לייצג את האישה במקרה שהוצג מעלה, מדובר על אישה צעירה אם לשני קטינים. שכל שזו רצתה זה להיות אם ואשת איש מסורה ותומכת. ולצערה הרב נקלעה לנישואין עם גבר אלים קשה אשר התעלל בה מילולית פיזית וכלכלית, באופן שקצרה היריעה מלהכיל. לשמחתי הרבה בית הדין הנכבד שוב נצמד לאמת ולסיפור הרקע של בני הזוג. ונתן דעתו על התנהגות הבעל הנלוזה כלפי האישה הקטינים ובני משפחתה של האישה באופן חד משמעי. באם הבעל לא ישוב לתלם אזי בית הדין הרבני יפסוק לאישה את מלוא סכום כתובתה ומזונות גבוהים מאלו שחשב הבעל לשלם, משמע מזונות ילדים אינם "נדבות" לאישה.... אלא חובה אבסולוטית של האב כלפי צאצאיו על כן, נפסק סכום מזונות זמניים לא מבוטל ע"ס 11,000 ש"ח."

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה