פרשת ויצא



בפרשתינו מסופר על יעקב אבינו שיצא מבאר שבע והלך לחרן אל עבר משפחתו של אימו רבקה זאת בשעה שברח מעשו אחיו שביקש להורגו.

בדרך, מספרת לנו הפרשה שהוא שכב לנוח, ואז הוא חולם חלום בו הוא רואה סולם שמוצב ארצה וראשו מגיע השמיימה. "ויחלם והנה סלם מוצב ארצה וראשו מגיע השמיימה והנה מלאכי אלקים עלים ויורדים בו".

במקום זה יעקב אבינו מקבל הבטחה מבורא עולם שיקבל את ארץ ישראל וכן שיזכה שמשפחתו תהיה גדולה מאוד. "והיה זרעך כעפר הארץ..."

ישנו חילוק בין שמיים וארץ, השמיים מייצגים את הרוחניות, מאחר והם נמצאים למעלה בלי יכולת שלנו לתפוס בזה, ואילו הארץ מייצגת את החומריות/גשמיות מאחר והארץ וכל אשר עלייה עשוי מחומר וצורה.

בשעה שיעקב רואה חלום ובו שמיים וארץ מרמזים לו שיש ענייני שמיים ויש ענייני ארץ. ומכך למדים הוראה המתאימה גם בכל עת ובכל זמן.

בעניינים רוחניים (שמיים) צריכים להסתכל על מי שלמעלה ממנו ולקחת דוגמא ממנו ולשאוף להתעלות מעלה מעלה, ואילו בעניינים חומריים ( ארציות) צריך להסתכל על מי שלמטה ממנו ולזכור שיש אנשים שיש להם פחות ממנו ולהודות על מה שיש לו, 'איזהו עשיר השמח בחלקו' .

חיינו מורכבים מהחיבור בין שני הדברים עניינים רוחניים ועניינים חומריים וצריכים לחבר סולם ביניהם כפי המסופר בחלומו של יעקב,  הסולם מוצב ארצו אבל ראשו מגיע השמייהמ, אדן על ידי קידוש חיי החומר ושימוש בהם לקדושה יכול להגיע חדרגות רוחניות גבוהות . גם בעניינים הארציים צריכים ואפשר להשתמש בשביל להתעלות ברוחניות.

שבת שלום ומבורך/הרב יעקב סוסי בית חבד


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה