הכי קבוע שיש




מאימון הנערים, דרך הנוער ועד לבוגרים תוך חצי שנה. אלי כהן היבנאי, המאמן הכי צעיר בליגה א' דרום, עושה עד כה מסע מופלא לאחר שהצדיק את המינוי הזמני שהפך לקבוע

צילום- חסדאי כהן

 

עד לפני מספר חודשים אלי כהן היה מאמן קבוצת הנערים של מכבי יבנה. מאמן מן השורה. לאחר עזיבתו של ניסים גיטר הוחלט כי כהן יקבל את קידום ויהפוך למאמן קבוצת הנוער. כהן פתח את העונה בצורה מגומגמת אבל אז החלה השתפרות משמעותית עם סדרת ניצחונות מרשימה. עזיבתו המפתיעה של שי מאור טרפה את הקלפים. במועדון התלבטו הם להביא מאמן מבחוץ, לשכנע את מאור להישאר כשבינתיים אלי כהן יהיה על הקווים. במשך שני משחקים הוא עשה זאת כמאמן זמני אבל ביבנה החליטו ללכת על המאמן הכי צעיר בליגה (בן 32) ולהעניק לו את הביטחון להמשך הדרך. העובדות עד כה מדברות בעד עצמן. ארבעה משחקים- 3 ניצחונות ותיקו ביתי מול קביליו יפו שהגיעו אחרי שני הפסדים. בזמן הזה גם שוחררו שלושה שחקנים כשאחד מהם, יוני רביבו קפטן הקבוצה, היה בתאקל מתוקשר עם המאמן כשישב בחוץ שני משחקים.

  • אלי, מאז כניסתך לתפקיד אתה עומד על 3 ניצחונות ותיקו. חלמת על פתיחה כזאת?

 

"יש לנו סגל שחקנים צעיר וכשרוני ואני מאד מאמין בו. מה שחשוב זו הדרך, ההמשכיות והמחויבות של כולם. בסופו של דבר אני מאמין שעם עבודה קשה מגיעות גם התוצאות".

 

- הופתעת כשקיבלת את התפקיד? הרי לפני כמה חודשים היית מאמן קבוצת הנערים?

 

"ממש לא הופתעתי, אני במערכת הרבה שנים. אני שמח שקיבלתי את האמון והתמיכה להוביל את הקבוצה. זו אמירה מאד ברורה של הנהלה שמביטה קדימה ומאפשרת לאנשים שצמחו במערכת להתקדם ולהוכיח את עצמם. אין ספק שזה לא מובן מאליו, אני מבחינתי אעשה את הכל יחד עם השחקנים והצוות להוכיח שאנחנו ראויים לאמון שניתן לנו".

כפי שניתן להבין ולקרוא, כהן שומר על עממיות מסוימת בתשובותיו. הוא דיפלומט, לא לוקח על עצמו הצהרות ובעיקר משתדל לפרגן להנהלה ולמערכת ששמה אותו בתפקיד.

 

- אתה אוטוטו עובר את כמות המשחקים בבוגרים מאשר בנוער. קצת מצב הזוי לא?

 

"אני לא עובד עם פנקס. אני מאמין שמה שצריך לקרות אכן קורה ומתרכז אך ורק במשימות שעומדות בפנינו".

- היה לך תאקל יחסית מתוקשר עם יוני רביבו. מה קרה שם מבחינתך?

 

"ממש לא. יוני רביבו שחקן נהדר אבל לא תמיד הדברים מסתדרים. אני מאמין שמועדון הוא סך כל שחקניו ולא בנוי על שחקן כזה או אחר, יהיה זה מי שיהיה. הבהרתי לשחקנים שהמועדון הוא מעל הכל והמחויבות צריכה להיות ברמה הגבוהה ביותר".

 

- מאז שנכנסת  שוחררו שלושה שחקנים, שניים מהם (רביבו וטסאו) בכירים מאוד. יש רצון להתחזק?

 

"אני מאמין בשחקנים ונוטע בהם את האמונה ביכולתם. הליגה ארוכה וקשה, יהיו עליות וירידות אבל היום השחקנים שלנו מבינים שיש להם הזדמנות להוכיח את עצמם. עבודה קשה היא מילת המפתח".

 

- איך ההרגשה להיות המאמן הכי צעיר בליגה? מרגיש שיש לך מה להוכיח?

 

"אני לא מגיע למגרש עם תעודת זהות. אני מתייחס למקצוע  ברצינות רבה ומצפה מכל הסובבים להיות מחויבים ולכבד את המקום שאנחנו שייכים אליו. הוכח כבר שגיל זה לא פונקציה, מה שחשוב זה הדרך, הבגרות והבשלות של כל אחד ואחד. אני בהחלט מרגיש שאנחנו בכיוון הנכון".

חובה לפרגן לכהן על השינוי הפרסונלי בקבוצה. שני שחקנים בכירים עזבו, אף אחד לא הצטרף במקומם (עד עתה) והצבתם של רותם גולן ויונתן רודיונוב הצעירים, שהיו מחוץ ללופ עד היום, מתבררת כמוצלחת, בטח כשיש ניצחונות וכולם מאושרים מקידום הצעירים. - שני המגנים הימניים הצעירים פורחים אצלך. גם רותם גולן וגם יונתן רודיונוב. משה אבוחצירא משלים 90 דקות. בהחלט ניתן לראות רצון לקידום מקומיים. זאת מדיניות ברורה של ראשי המועדון?

 

"בהחלט, אני לא רוצה להתייחס לשחקן כזה או אחר אבל המדיניות היא לקדם שחקנים ובתנאי שהם עומדים בדרישות, עובדים קשה ומוכיחים שהם ראויים לכך. ההנהלה תומכת מאד וקבעה זאת כיעד ברור כך שבכל רגע אני מרגיש את הרוח הגבית מאחוריי. יש לנו את הכלים להצליח".

 

 - מה הציפיות ממך העונה? על מה דיברו איתך?

 

"אני פועל בתיאום מלא עם ההנהלה. יש דרך והמטרה היא  להתקדם".

 

- אתה רואה את עצמך ממשיך מעבר לעונה הזאת?

 

"אני עסוק כל כולי בקבוצה. כל השאר שולי בעיניי ולא רלבנטי"

 


 
$(function(){setImageBanner('a67a62af-3040-4717-b8dc-39e10dfa736c','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('01a645c4-d3d9-495d-acf3-9ec7fbd9643a','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה