חני, תלבישי אותי!



לאחר 30 שנה כגננת, החליטה תושבת יבנה חני עזר (51) לעבור אל עולם האופנה. היא פנתה אל לימודי סטיילינג בשנקר ועכשיו המטרה שלה היא להלביש אתכם. כתבה עם סטייל



טלי בנדו לאופר

צילום: חגי חסדאי כהן

 

ביום בהיר אחד גמלה החלטה בלבה של חני עזר (51) לעשות שינוי בחייה. לאחר 30 שנה כגננת הבינה שזהו הזמן להגשים את ייעודה ונרשמה לקורס סטיילינג במכללת שנקר, אותו סיימה לאחרונה.

 

זה קורס לפאן או כמשרה הבאה שלך?

"בהחלט לעסוק. הכל התחיל כשהייתי בשנה שעברה בהשתלמות מהעבודה בת יומיים בה היו הרצאות על הגשמה עצמית. שבתי הביתה בטלטלה רגשית, אחרי יומיים כאלו עשיתי רשימה של הדברים שאני רוצה להגשים והראשון היה ללמוד סטיילינג, אז קמתי ועשיתי זאת".

 

מדובר בקורס בן ארבעה חודשים במסגרתו לומדים על נושאים כמו דימוי גוף, התאמת צבעים, מה הולם כל מבנה גוף ואילו קיימים, מהי הלבשה תחתונה נכונה, הלבשה אחרי הריון, הלבשה עסקית, אשליות אופטימיות וכו'.

 

"זה היה קורס מאוד ממצה ומעמיק ועכשיו אני רוצה להתחיל ולעסוק בכך, יש לי עוד שנתיים לעבוד כגננת, אז אני אעבוד בקטן ולאחר מכן אני אעשה זאת בגדול".

כל חייה, היא מספרת, אהבה את עולם האופנה. "תמיד הייתה לי משיכה גדולה, זה היה הסוד הכמוס שלי ועכשיו החלטתי לתת לזה ביטוי. אני מתכוונת לפנות אל תחומים הקשורים לסטיילינג וכך להתרחב כמו תפירת הוט קוטור וצילום. המטרה שלי היא בגדול, לחיות מתוך תשוקה. גם לגן אני הולכת באהבה גדולה, אני מאמינה שצריך לאהוב את מה שאת עושה, לעבוד מתוך תשוקה בוערת וכשטוב לי אני אצליח ואעשה את העבודה הכי טובה, להצטיין זו מילת המפתח".

מלבד היותה גננת היא גם מרצה במכללת אחווה בקורס העצמה הנקרא "למידה מהצלחות". "בגללו זה היה נדרש שאצא ואגשים את חלומותיי ורצונותיי, זה הדבר הטבעי".

 

 

עזר נשואה ואם לשניים (24,18) והיא מצהירה כי מכל בני משפחתה היא מקבלת פרגון ואהבה, אך לא רק, הם אפילו מרשים לה להלביש אותם כאוות נפשה.

"את הבת שלי אני מלבישה כל הזמן ומיישמת את מה שלמדתי, אני יוצרת לה את הלוקים וגם לבעל יצרתי מלתחה חדשה, אפשר להגיד שבעלי שינה פניו. הרגשתי כל הזמן שיש לי את זה, שזה אני אבל הייתי צריכה ללמוד איך לעשות את זה נכון. גם את המלתחה שלי שיניתי".

ספרי לנו איך.

"תמיד לבשתי דברים באורכים שלא מתאימים לי כי אני נמוכה, גם לא ידעתי שלבן לא מתאים לי ועכשיו גיליתי שלא, מתאימים לי הצבעים החמים".

עזר מחדדת כי לא כולם תמכו במהלך שלה. "היו כאלו שהרימו גבה ושאלו מה אני צריכה את זה, שאני מסתבכת ואלו שאלות שמאפיינות פחד. אני הופכת פחד לדחף, ללכת ולעשות, זה מה שאני מלמדת אחרים ועכשיו תורי בעצם, לפתוח דרך חדשה".

 

אז תגלי לנו, איפה את אוהבת לקנות?

 

"זארה, מעצבים ישראלים שאני מגלה ואני קונה המון בחו"ל בחנויות רשת ועוד. חזרנו עכשיו מפריז וקניתי המון בגלארי ובחנויות קטנות צדדיות. כסף לא עושה סטיילינג, צריך פשוט בחירות נכונות".

 

אפרופו בחירות נכונות, בגלל טרנדים שמכתיב עולם האופנה אנו עדים לתופעת העדר כשבמסגרתו, אנשים לובשים לעיתים בגדים שאינם הולמים אותם.

 

"נכון. טרנדים צריכים להתאים למבנה הגוף וצריך לזכור שזה דבר חולף ולא חובה. אבל אם נניח הולך עכשיו ז'קט כסף ולך לפנים לא מתאים כסף, אז תקני נעליים בצבע כסף. בגלל זה עדיף ללכת עם סטייליסטית, היא תדע להשקיע את כספך בתבונה. איך קוקו שאנל אמרה? תתלבשי ברישול, יזכרו את בגדיך, תתלבשי בדרך מוקפדת ומדויקת – יזכרו אותך".

כיצד את מיישמת את מה שלמדת?

"אני יוצאת עם לקוחות לרכוש בגדים, אני מסדרת איתם את הארון, רואים מה ישרוד ומה לא, ויחד אנו בונים מלתחת מאסט ויוצאים לדרך. אני גם מתכננת לעשות הרצאות בנושא ועוד שנתיים אני אפתח עם אחיינית שלי, איתה למדתי בקורס, מקום לאירועים בו נלביש מתינוקת ועד כלה לאירועים, נקנה איתם את הבגדים ונכין אותם לאירוע".

 

מהי מלתחת מאסט?

"לאשה דבר ראשון זה הלבשה תחתונה נכונה, אם היא תלבש שמלה של גוצ'י ולא תלבש חזייה נכונה, זה לא יעבוד. צריך כזו שעוטפת את השדיים כמו שצריך, צריך למדוד עם סרט ולדעת את המידה הנכונה ותחתונים נכונים ללא תפרים. חייבים שמלה שחורה קטנה, מכנסיים שחורים, ג'ינס איכותי, נעלי עקב בניוד ושחורות וסניקרס, זהו בגדול".

 

"אני רוצה להגיד לכולם, תפסיקו לפחד, אם אתם מאמינים במשהו קומו ותעשו, זו הדרך לכולם. אם אתם רוצים משהו, תשיגו. כששואלים אותי מה שלומי אני לא עונה שורדים, אלא שהכל מצוין, כי אני עושה מה שאני אוהבת. האושר שלי זו העבודה שלי".

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה