יוצאים לאכול בעיר עם צחי יונה



מדי שבוע ייצא צחי יונה, חובב אוכל מושבע, למסעדה אחרת ביבנה ויביא לכם מרשמיו האישיים. והשבוע:''בגטים''

 עד גיל 20 שמעתי מהרבה חברים את המשפט הבא: "אתה בא לאכול בגט אצל שחר?"

יבנה בזמנו עוד הייתה עיר קטנה עם מספר מצומצם של עסקי מזון ו-''הבגט הלוהט'' של שחר, שפתח את העסק בגיל צעיר, היה מקום חדשני, מרענן וטעים.

 

''בגטים'' שנמצא בשדרות העצמאות לא רחוק מתחנת המוניות בפינת דואני מתמחה בבשר על הפלנצ'ה. אצל שחר הכל טעים אבל הבסט פלז'ר שלי אצלו זה המעורב ירושלמי.

 

בכלל, מעורב ירושלמי שמורכב רק מהחלקים העסיסיים של העוף וההודו הוא דבר טעים בניגוד לבשר בקר שיש לו נטייה להתייבש. שלושת המקומות בירושלים שאני הכי אוהב לבקר בהם הם הכותל, גן החיות התנ"כי ומסעדת ''חצות" באגריפס בה המציאו את המעורב בשנת 1970 ועד היום אין לו תחליף בטעם.

 

שחר שלנו מ-''בגטים'' הוא ''החצות" של יבנה למי שאוהב מעורב טעים. הבגטים אצלו תמיד גדולים ורכים, הבשר טרי ומומלץ לבקש את המנה עם שברי בצל על הפלנצ'ה. הדבר שייחודי אצל שחר הם הסלטים בטעם ביתי מרוקאי ופיקנטי. יהודית, אמא של שחר היא שאחראית על הטעם של הזיתים ברוטב, הסלט הטורקי, החצילים בטחינה ועוד.

 

אפילו הצ'יפס עבה וחתוך ידנית מתפוחי אדמה במקום, ממש כמו שמכינים בבית. המנה גדולה ונדיבה ואם סיימתם בגט שלם אצל שחר סימן שאתה "בכושר שיא" מבחינת אכילה והגעת רעב בטירוף.

 

המקום עצמו קומפקטי וכיפי, 5-6 שולחנות ועוד מס' מקומות על הבר, ככה שבקבוקי הקטשופ מדלגים בין השולחנות כאילו כל הסועדים הגיעו לאכול יחד.

 

עוד מנה שאני מאוד אוהב ב-''בגטים" היא פרגיות בצ'ילי מתוק. הרכות של הפרגית עם המתיקות העדינה של הצ'ילי והסלטים הביתיים המבושלים של שחר, עושים את המנה לטעימה. מחירי המנות עממיים ונוחים והבגט של שחר עולה 25% פחות מהפיתה בירושלים.

 

''בגטים'' הוא אחד ממספר עסקי מזון מוצלחים שקיימים בשדרות העצמאות. כביש 42 המרכזי שחותך את יבנה בשדרות העצמאות מביא איתו הרבה לקוחות לא מקומיים שעוצרים בדרך קבע לאכול אצל שחר ובעלי עסקים נוספים אצלנו בעיר. ברוב המקומות אין הסדרי חנייה ללקוחות וזאת בעיה שהעירייה תצטרך למצוא לה פתרון ולטפל בה כדי להקל על הלקוחות ובעלי העסקים בציר המרכזי בשדרות העצמאות.

שיהיה לכם בתאבון ושבת שלום.

 

מעורב ירושלמי בבגט: 35

פרגיות בצ'ילי בבגט: 35

כשרות: יש

משלוחים: יש


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה