כשמור בירן, אמא לפעוטה בת שנתיים, החלה לחפש עבודה היא נתקלה בעיקר במשרות אם ובמעסיקים שמציעים לה פחות שעות, אך גם פחות אופציות לקידום ומשכורת בהתאם. אז היא לקחה את הסלולרי ואמרה לכולם בדיוק מה היא חושבת על זה

לחיצה אחת על העכבר הפכה את מור בירן (34) מיבנה, לדמות הכי פופולארית בשבוע שחלף. הסרטון שלה זכה בלמעלה ממיליון צפיות והיא הפכה למרואיינת מבוקשת בתכניות הטלוויזיה וערוצי החדשות באינטרנט. מבחינתה הייתה זו 'התאבדות פומבית', ככה היא מגדירה את זה. היא הייתה שלמה עם זה מאוד, אך ממש לא הכינה את עצמה לכל הבאז שיצר סביבו הסרטון שלה. לסרטון הזה, אגב, קדמה התלבטות של חודש ועוד שלושה ימים של עריכה, שבהם הרהרה ומחקה שוב ושוב.

הכל התחיל לפני כשלושה חודשים, כשבירן, קופירייטרית במקצועה ואמא לילדה בת שנתיים, החלה לחפש עבודה. "ראיתי את האופציות שמציעים לי והבנתי שאני בבעיה. יש לי שתי אפשרויות או לבחור בעבודה שבה אוכל להתקדם ולמצות את עצמי, אך לא אהיה שם בשביל הילדה שלי או לבחור במשרת אם, שאינה מאפשרת התקדמות כלשהי וגם השכר בהתאם וזה הרתיח אותי" מסבירה בירן. "אמרתי בראיונות שאני מוכנה לעבוד בדרכים, בלילות מתי שצריך כדי שיתאפשר לי להיות גם בבית מדי פעם, אבל הם פשוט רוצים אותך במשרד. ברור לי שיהיה לי מאוד קשה להגיע לרמת הקריירה שאני רוצה אם ימשיכו להתייחס אלי כאל אמא שמחפשת משרת אם. לא ראיתי שמציעים את האופציה של משרת אם גם לאבות, שאולי רוצים להיות קצת יותר בבית ולגדל גם הם את הילדים שלהם. כבר עצם ההגדרה של זה כ'משרת אם', זה בעייתי. מה עם 'משרת הורה'"?

אז במקום להתפשר על משרת אם ולהתמרמר על המציאות וחוסר המיצוי החליטה בירן לעשות את מה שהיא יודעת הכי טוב, להעביר מסר בצורה קלילה והומוריסטית אך גם קליטה וקולעת בול.

 

"מה זה משרת אם? משרה שעוצרים בה כל שעה להסתכל על תמונות של הילדים? משרה עם כיסא מספיק גדול לגלגל טחורים? משרה עם טישו על השולחן למקרה שנרצה לבכות? משרה שאם את לא מצליחה הבוס נותן לך חיבוקי?"

 

 

"לקח לי שנים מהיום שהתחלתי לעבוד בתחום כדי באמת לסמוך על האינסטינקטים שלי. מה לעשות, קשה לי ביום יום להתחרות באנשים עם דיבור חותך ופוזת 'אני יודע ואת לא'. לרוב אני זורמת ומאמינה שאפשר ללמוד מכל אחד, אבל הפעם, כשהבוסית היחידה שלי היא בת שנתיים, החלטתי לעשות משהו שהוא לגמרי שלי" היא אומרת.

זה היה סוג של פריקה או שתכננת להשפיע?

"המטרה הייתה לעשות שינוי ואני שמחה שהסרטון שלי עורר משהו והגיע גם לאנשים משפיעים שאולי יש בידם לחולל את השינוי הזה. כבר בזמו הקצר הזה ובעקבות כל העניין שנוצר סביב זה, אני מרגישה שאנחנו בדרך לשינוי. פנו אליי המון אנשים וגם מנהלים וחברות כוח אדם וחיזקו אותי ואפילו אמרו שאת השינוי הם כבר מתחילים אצלם".

ציפית לכזאת תמיכה?

"לפני שהעלתי את הסרטון הייתי בפאניקה מוחלטת. כשמסתכלים על זה היום זה לא נראה ביג דיל, אני יושבת בסלון של הבית שלי וזורמת, אבל בפועל זה ממש לא היה ככה. פחדתי לחוות השפלה נוראית, אנחנו יודעים איך דברים כאלה עלולים להסתיים. בגלל שהמטרה בערה בי החלטתי לקחת בכל זאת את הסיכון, ואני שמחה שזה הצליח לי".

 

אז עבודה שהיא לא משרת אם כבר יש?

"עדיין לא, אבל קיבלתי כמה הצעות מעניינות ויש דברים על הפרק. היה לי חשוב בעיקר להבהיר את הנקודה שזה שאנחנו מבקשות יומיים קצרים בשבוע בשביל להיות עם הילדים שלנו, לא אומר שאין לנו יכולות ושאנחנו צריכים להשתכר פחות. אני יכולה לעשות את אותה עבודה ולהספיק הכל, גם כשפעמיים בשבוע אני יוצאת מוקדם. נשים רוצות להרגיש בנוח להגיע הביתה ולהיות עם הילדים שלהן וגם להשקיע בקריירה וגברים רוצים להרגיש בנוח עם זה שגם הם רוצים לגדל ילדים".

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה