סוד המדיטציה



"בלתי אפשרי לשבת מבלי לזוז ";"איך שאני עוצם את עיני כל טרדות השבוע מציפים אותי"; "לא מצליחה להתרכז רק בנשימות".. כל כך הרבה סקפטיות מגיעות לאוזניי בכל פעם שאני מעלה את משמעות של אחד הכלים החשובים שקיימים עבורנו שניקרא מדיטציה

אם נבין את המשמעות העמוקה המסתתרת בפעולה זו, השקט שאנו זקוקים לו כל כך, הדקות המשמעותיות ביום שאנו יכולים להעניק לעצמינו כמתנה נוכל לשנות סדרי עולם בכלל ואת איכות חיינו בפרט. 

מדיטציה היא תהליך של התנתקות מן הגירויים החיצוניים, מהסחות דעת שונות והתמקדות בהוויה ובחוויית הרגע. על מנת להצליח במדיטציה יש צורך לתרגל אותה מדי יום. ומכיוון שמוחנו לא רגיל לצורת חשיבה שכזו, עלינו לאמן אותו שוב ושוב כדי שנוכל להגיע למצב האידאלי של התנתקות מהעבר והעתיד והשגת רמת שקט עמוקה תוך כדי מתן תשומת לב אמיתית רק לעצמינו.

מדיטציה הינה דלת להתבוננות עצמית עמוקה, להיות בלא לעשות דבר, אף פעולה, אף מחשבה, אף רגש. רק אנחנו קיימים, וזה תענוג עילאי.

תרגול קבוע של מדיטציה תורם לצבירת אנרגיה, להפגה של מתחים ולחצי היומיום, הפחתה ניכרת בלחץ הדם המובילה לירידה בסיכוי לחלות במחלות לב ומחזקת את המערכת החיסונית. בנוסף נמצא גם קשר בין תרגול תכוף של מדיטציה ועלייה ברמת הרגשת האושר ותחושת מימוש העצמי והפחתה ברמות החרדה ופחד.

 איך לתרגל מדיטציה?

הזמן המתאים ביותר לתרגול מדיטציה הם שעות הבוקר, כאשר אנחנו לא מנומנמים, בזמן שהמוח עדיין שקט ורגוע. עם זאת אין זה אומר כי רק זמנים אלו טובים לתרגול מדיטציה, ניתן ואפשרי לתרגל לכל אורך היום ומספיק להקדיש לשם כך 10-15 דקות.

במהלך המדיטציה חשוב להקפיד על ישיבה נכונה עם גב זקוף, תוך עצימת עיניים, במידת הצורך ניתן אף להתיישב על כרית. רצוי לתרגל את המדיטציה בתנאים נוחים, בפינה שקטה ולהתלבש בבגדים רפויים ונוחים.

שליטה בנשימה היא אחד העקרונות של המדיטציה. שבו והרפו את הכתפיים. תתחילו עם 3-4 נשימות עמוקות לתוך הבטן. נסו לנשום עמוק לסרעפת ולהרגיש את נשימותיכם. פתחו מודעות לאוויר הנכנס ויוצא, נשמו לאט ועמוק והתמקדו בדרך שהאוויר עושה בתוך גופכם.

בעת המדיטציה עליכם לנסות להתנתק מהמחשבות שלכם, נסו לשכוח מהעבר, העתיד וההווה. שכחו מהקריירה, מהמשפחה ומההישגים שלכם. אם אתם מרגישים שמחשבותיכם נודדות שוב ושוב, אל תתרגזו, נסו לחזור לשקט שלכם. עם הזמן, מוחכם ומחשבותיכם ישקטו ולאט לאט תגיעו לשלווה ולרמת שקט עמוקה יותר. טכניקה זו תגרום לכם להירגע ותמקד אתכם בתהליך.

נסו את זה, הכניסו את התרגול הזה לסדר היום שלכם. יום יבוא ותשימו לב שזה קורה לו מעצמו וכמו קסם, מאיר בכם תחושה מתוקה של שלמות ורוגע, ממלא אתכם באנרגיות שלא הכרתם לפני כן.

להיזכר מי אנחנו לפרוש כנפיים להיות מאושרים לרגע ולהזכיר לנו שהחיים יפים ושמותר ליהנות.

חגית כהן- מנטורית לצמיחה

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה