מחלקת הנוער פותחת שנה – ובגדול..



תקופת החגים עברה, וכמו בכל שנה מיד לאחריה פתחה מחלקת הנוער את שנת הפעילות החדשה.

.

כידוע, מחלקת הנוער אמונה על פעילות בני הנוער בעיר בשעות אחה"צ ומפעילה את תנועות הנוער, קבוצות מנהיגות, תחומי עניין, פעילות תרבות ופנאי ועוד.

זוהי השנה הרביעית ברציפות שבה מחלקת הנוער מקיימת ימי חשיפה של פעילות הנוער הענפה בביה"ס. בימים אלו מכונסים כלל תלמידי ביה"ס באשכול הפיס שם נחשפים לשלל הפעילויות של מחלקת הנוער דרך סרטונים מצגות וסיפורים אישיים של בני הנוער, וכן חולקו פלאיירים עם הסבר נרחב ופרטים נוספים על הפעילויות השונות.

בנוסף, זוהי השנה שלישית בה מתקיים יום מנהיגות כחלק משיתוף הפעולה המצויין  בין מחלקת הנוער ואגף החינוך במטרה לחבר את החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי למקשה אחת. בתאריך 7.10 כונסו באשכול הפיס תלמידי בית הספר בכל שכבות הגיל ומבתי הספר השונים בעיר וזאת במטרה לקדם מנהיגות צעירה ולפתח מועצות תלמידים בעיר. ביום מנהיגות  נחשפו בני הנוער לאפשרות להשתלב במועצת תלמידים הבית ספרית ומועצת התלמידים הרשותית (פרלמנט הנוער). התלמידים קיבלו הסבר על הפעילויות שעוברים חברי מועצות התלמידים ומה היה אשתקד, סמינר מנהיגות, סדנאות, פעילויות גיבוש, ימי השתלמויות, מעורבות בקהילה, הקמת פרויקטים חינוכיים ועוד.

עוד קיבלו התלמידים, הרצאה של נעמה אהרונוביץ' דוקטורנטית וקרימינולוגית החוקרת את תחום הפרעות הקשב והריכוז. ההרצאה בנושא, "להעצים את ה יש" - הרצאה מלאת הומור מראה בדרך מעשית את הדרכים להפוך חסרון ליתרון וכיצד למצות את היכולת האישית הטמונה בכל אחד מאתנו בהפיכת קושי להצלחה דרך הסיפור האישי של נעמה.

בסיום ההרצאה, התלמידים העידו שההרצאה הייתה סוחפת, מרגשת ומדהימה, הרגישו שההרצאה תרמה להם רבות ואף הגיעו אל נעמה המרצה להודות לה ואמרו שהיא אדם מעורר השראה.

יום מוקד עירוני:

יום מוקד עירוני המתקיים שנה שלישית ברציפות שבו תלמידי התיכון נחשפים למקומות ההתנסות בהם יכולים לבצע התנדבות במסגרת התכנית "מעורבות חברתית והתפתחות אישית". יום המוקד התחלק לשני חלקים, כאשר בחלק הראשון התכנסו תלמידים משכבת י"א בתאריך 16.9 באשכול הפיס לחשיפה של מקומות התנסות ומתן הסבר נרחב על התכנית. ליום מוקד הגיעו נציגים של מקומות ההתנסות, דגנית ודקל מארגון אקי"ם, דניאל נבון מעמותת טספצ'ין ושיתוף עם ארגון רוטרי, שני ובני ממשטרת ישראל שהציעו את תנועת הנוער החדשה "שחקים" ועידו סלומי מקהילה נגישה שהציגו וסיפרו על מעורבות חברתית משמעותית.

בחלקו השני של היום מוקד עירוני, תלמידי התיכון כונסו בהיכל התרבות בתאריך 11.10 וקיבלו הרצאה בנושא  "צחוק זה עניין רציני" שהעביר, איציק הליצן - יצחק עוזרי, חלוץ הליצנות הרפואית בישראל, פגש אינספור ילדים ומשפחות במצבים קשים מנשוא. בעזרת הצחוק, ההומור והרגישות עזר להם לעבור את התקופה הקשה בחייהם.

התלמידים ישבו מרותקים ונרגשים להרצאתו של איציק, ההרצאה המצחיקה ומרגשת מעניקה תחושת אופטימיות ומעלה את המודעות בקרב תלמידי התיכון לחשיבות מעורבות בקהילה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה