חשיפה: השלישייה הסודית

$(function(){setImageBanner('881ebf95-c919-4519-97e7-d0b012b8a1e1','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

המטה של חבר המועצה, שחר סימנה, סוגר רשימה מכובדת של נציגים לסיעת 'יבנה עיר אחת'. הכירו את השלישייה הפותחת

עכשיו, לאחר שמטה הבחירות שנפתח לאחרונה ברחוב אבוחצירא זכה לתמיכה גדולה של תושבים ופעילים שהגיעו להוקיר ולברך, חושף חבר המועצה, שחר סימנה, את השותפים הצמודים לדרך – מספרי 2 ו 3 המתמודדים ברשימת 'יבנה עיר אחת'.

 

שחר סימנה

שחר עלה לארץ מאתיופיה, לבד, בשנת 1984 והתחנך בפנימיית 'כפר מיימון' בדרום. בצבא שירת כלוחם, חייל בודד בגולני ובהמשך מילא 20 שנות מילואים בפלס"ר 188 - יחידה מיוחדת של חטיבת השיריון. עשר שנים לאחר שעלה לארץ הגיע שחר ליבנה והתאהב בעיר. בהמשך התחתן, עבד בתחום הייצור במפעל בטון ובאבטחה. היום הוא משמש כמפקח על ענף הלול במועצה בת"א.

איך הגעת להיות חבר מועצה ביבנה?

"הייתי בין הראשונים שעלו לכאן והתנדבתי לעזור לאוכלוסייה בתרגומים, מילוי טפסים מול אגף הרווחה, ארנונה, ביטוח לאומי וטיפול בשאר בירוקרטיות. לאט לאט, אנשים התחילו לפנות אליי, לא חשבתי שאעסוק בפוליטיקה אבל העובדה שראיתי איך אני יכול לעזור דחפה אותי לכיוון כל הזמן. אנשים במועצה ניסו לגייס אותי אליהם וגם תמכתי במתמודדים אחרים, אבל לא ראיתי שהעבודה נעשית.

בסופו של דבר, אני הייתי יוצא הקהילה האתיופית הראשון שהקים אי-פעם רשימה עצמאית. היא נקראה "עד הלום" ואמרה עד כאן – מעכשיו אנחנו הולכים לטפל בעצמנו! נבחרתי למועצה לפני עשר שנים והפכתי להיות מעורב יותר בחיי העיר בכלל ולהזדהות עם הבעיות של כלל התושבים ובחמש השנים האחרונות אני מעורב בכל מה שקורה ובעיקר עוסק בחינוך, בפינוי בינוי ובסיוע לשכונות המוחלשות".

למה "יבנה עיר אחת"?

"אני שואף לחבר את כל העיר, שלא תהיה חלוקה בוטה לשכונות חזקות וחלשות, שהמשאבים יתחלקו באופן שווה".

כחבר מועצה, מה ההישג הכי גדול שלך?

"קודם כל העובדה שהצלחתי לפתוח את בית ספר 'סיני' החרדי גם לקהילה האתיופית. המאבק לא היה פשוט. בנוסף, הצלחתי לצמצם למינימום את הנשירה של התלמידים לפנימיות ונושא הקייטנות המבודלות שהיו "גטאות" ליוצאי אתיופיה בעבר, כמעט ולא קיים יותר. אני יכול לומר בגאווה שצמצמתי משמעותית את הבידול בעיר!"

מה ה"אני מאמין" שלך? את מה תרצה לקדם בקדנציה הבאה?

"אני אמשיך לפעול בתחום החינוך ולצמצם פערים. בשנים האחרונות יש 50 אחוז יוצאי אתיופיה בבתי ספר מסוימים, יוצרים פגיעה במשאבים והסללה. אני רואה את התופעה הזו בחומרה ומטפל בה כל העת.

מעבר לכך, חשוב להשקיע את כל המשאבים האפשריים בחינוך. ללמוד מהערים השכנות למה הם יותר ואנחנו פחות. חייבים להשקיע בצוות המורים, במנהלי אגפים ומנהלי בתי-הספר. אני שומע מהם רבות על כך שאין להם מספיק משאבים, בעיקר כסף. הרבה תלמידים לא לומדים בעיר, כי מיד מוציאים את הילדים שיש להם בעיות וכך הולך גם התקציב של משרד החינוך ומפסידים הרבה מאד כסף שיכל להיות מושקע בילדים שלנו. צריך שהחינוך ביבנה יהיה בסדר עדיפות ראשון.

בתחום פיני –בינוי: התושבים לא מודעים מספיק והיזמים חוגגים על זה. בגלל שתנאי התושבים בשכונות הותיקות כל-כך קשים, הביוב זורם כל הזמן והמצוקה גדולה, הם רואים לנגד עינהם רק את הדירה החדשה שמוצעת להם ולא רואים שמנצלים אותם. מציעים להם עסקה שפוגעת באיכות החיים שלהם, האחזקה והארנונה יהיו יקרים יותר והאוכלוסייה לא תעמוד בזה. היזמים והרשות מודעים לזה ומבטיחים להם הבטחות ללא כיסוי ולהם אין נציגים שיכולים לתווך ולעזור להם להבין ולהתמודד מול היזמים הגדולים. אני דורש שתהיה תחרות בין היזמים ושהעירייה תראה בתושבים חלק מאד חשוב בהחלטה ובהצלחת התוכנית ותסייע להם בייעוץ ובלקיחת משכנתאות -  שתראה את טובת התושבים ולא רק את טובת היזמים".

 

דיקלה בסופקד

תושבת העיר יבנה מזה 25 שנה. מספר 2 ברשימה של 'יבנה עיר אחת'. דיקלה עלתה לארץ בגיל 4 עם ההורים ושמונה אחים ואחיות. יחד גרו באופקים ולאחר מספר שנים עברו להתגורר ביבנה.  

השכלה וניסיון תעסוקתי: עורכת דין בעלת משרד עצמאי וסטודנטית לתואר שני למדיניות ציבורית באוניברסיטת ת״א.

מדוע בחרתי להצטרף לרשימה של 'יבנה עיר אחת' :

גדלתי והתחנכתי בעיר - יבנה היא הבית שלי, אכפת לי מהעיר ואני אוהבת אותה מאוד! אני מחוברת לתושבים, ולכן החלטתי להתמודד למועצת העיר ובחרתי בסיעת 'יבנה עיר אחת', סיעה שתשרת את כלל התושבים גם יחד בדיוק כשמה - יבנה אחת. אני רואה בשחר סימנה איש עשייה ופעלים רבים אשר במשך 10 שנות פעילותו במועצת העיר סייע רבות לתושבים. עבורי זו זכות להצטרף לאדם שהאכפתיות והרצון לעזור הם אלו שמנחים אותו ואני מרגישה גאווה גדולה להיות חלק מסיעה שהשליחות, היושרה, ניקיון הכפיים, והתושבים הם נר לרגליה.

 

 

ה" אני מאמין" שלי: אני מאמינה באנשים ובמיוחד בנשים ומאמינה שיש מה לשנות ולשפר כדי להפוך את יבנה לטובה יותר ממה שהיא ויש כמה נושאים שקרובים לליבי והם אלה שינחו אותי בשיפור העיר.

 חינוך : בראש ובראשונה החינוך! אני מאמינה ששיפור החינוך הוא הסוד לצמצום פערים חברתיים ומפתח להצלחה ומוביליות חברתית.

לפני שלוש שנים לקחתי חלק בפרויקט התנדבות ביבנה וראיתי איך, עם השקעה וליווי נכון, תלמידים עם קשיי למידה מצליחים להגיע להישגים מרשימים. בכוונתי להשקיע בדור העתיד ובינהם בסטודנטים,  ובכל אותם צעירים מעוטי יכולת שאם היו להם משאבים וסיוע נכון הם היו מגיעים להישגים גבוהים. יש לנו חברה מצוינים, מעוררי גאווה שעם מעט השקעה וליווי נכון יכולים להגיע רחוק, והעיר רק תרוויח!

 

השכונות הותיקות: נושא נוסף ובוער שחשוב להתמקד בו בעיר, הוא נושא השכונות הותיקות. כידוע, יבנה התפתחה רבות ולמרות שמסביב הכל משגשג יש אזורים שלמים שנותרו מאחור, כמעט באותו מצב שהיו. זהו מצב לא ראוי ולא הוגן ונכון יהיה לפתח ולשקם גם את השכונות הותיקות. 

 

הגיל השלישי: נושא נוסף שחשוב וקרוב לליבי הוא אוכלוסיית הגיל השלישי. אנשים שעבדו קשה בחייהם ומגיע להם מנוחה ונחת בשנים המאוחרות של חייהם. אני מתחייבת לעשות הכל כדי לסייע בכל דבר שניתן למען אוכלוסיית הקשישים בעיר.

אסיים במשפט של מרגרט מיד שמנחה אותי שנים רבות: "לעולם אל תטילו ספק בכך שקבוצה קטנה של אזרחים מודאגים ואכפתיים יכולים לשנות את העולם".

 

אבי לשם

השכלה: תואר במנהל עסקים ותעודת הנדסאי.

ניסיון תעסוקתי: פרשתי לגמלאות מחיל האוויר בשנת 1990 לאחר 24 שנות שירות בדרגת סא"ל. מאז הפרישה ביצעתי תפקידי ניהול בכירים רבים בחברות הנדסה כגון 'ברן הנדסה', 'אפקון' ו'אפריקה ישראל', במקביל להיותי בעל מניות ודירקטור במספר חברות היי טק וכיום בעלים ומנכ"ל של חברה בינלאומית וממשיך לשמש כדירקטור במספר  חברות.

פעילות ציבורית - התנדבותית:

יו"ר העמותה 'משאלות פז' להגשמת חלום לניצולי שואה. חבר הנהלה בעמותה 'גשר של זהב' המחברת בין בני נוער בתפוצות, לארץ ישראל.

חבר במועצת העיר יבנה לשעבר במשך 5 שנים. חבר  לשעבר במועדון 'רוטרי' ביבנה.

 

מצב משפחתי: נשוי ללאה, כיום פנסיונרית לשעבר מורה ומחנכת במשך 30 שנה  ביבנה, אבא לשלושה ילדים וסבא ל 5 נכדים.

 

מדוע בחרתי להצטרף לרשימה של 'יבנה עיר אחת'  ולתמוך בשחר סימנה

הצטרפתי על מנת לשפר את איכות החיים בעירנו על ידי איזון בין השכונות - הדבר תלוי בהתנהלות של חברי מועצת העיר. אסור שתהיה מועצה לעומתית. נהפוך הוא צריכה להיות קואליציה יצירתית. אני מלווה את שחר מספר שנים ולשחר יש את התכונות שחבר מועצה צריך, מחד גיסא אומץ פולטי, נאמנות לציבור, יושרה ודבקות במטרה ומאידך גיסא הוא איש צנוע. אני תומך בשחר והתנדבתי לסייע לו להשיג את המטרה ואני מאמין ביכולת של חברי מועצת עיר להשיג את היעד.

 

אני מאמין: כולם מדברים על שיקום שכונות, אני לא אוהב את המילה שיקום. אני מאמין בשילוב של מספר פעילויות – תעסוקה + בינוי פינוי ושדרוג + שיפור פני וחיי היום-יום בשכונה. היעדים האלו ניתנים להשגה:

תעסוקה - יש בעירנו אזור תעשייה גדול. נכון להיום מועסק בו אחוז נמוך של תושבי העיר וניתן לשנות זאת ולמנוע מתושבי העיר לעבוד מחוץ לעיר ובכך לחסוך זמן  מבוזבז בפקקים, ולסייע למחוסרי עבודה להשיג משרה הולמת.

 

בינוי פינוי ושדרוג מגורים: יש להמשיך את התנופה שהתחילו בעיר, ואין לי שום ספק שבמידה ופרנסתם של אנשים תשתפר תהיה להם את ההזדמנות לשדרג.

 

שיפור פני וחיי יום, יום  בשכונות – שינוי חזותי תוך ייזום והבאת עוגנים לשכונה  - מוסדות ציבור, מסחר, וחוגי עשרה, למען העולים מכל המגזרים, האוכלוסיה המבוגרת  וגם למען הנוער.

כל אלו יובילו לתוצאה של שיפור רמת החיים = איזון בין השכונות הותיקות לחדשות.


 
$(function(){setImageBanner('fbc7ff12-ca2c-49a2-b0ca-15938a294461','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('acba0a84-c060-4809-bed0-00aaacade9d0','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה