"יהיה פה סיבוב שני. אנשים רוצים שינוי"

$(function(){setImageBanner('82734d85-481f-4d5f-9567-352586416203','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

מאיר בן הרוש מתכונן להתמודד בפעם השלישית על ראשות עיריית יבנה. בפעמיים הקודמות הוא היה קרוב, וגם הפעם הוא לא מתכוון לוותר עד הרגע האחרון. בראיון בועט במיוחד הוא מכחיש שעשה הסכם כלשהו עם גוב ארי ובטוח שיהיה הפתעת הבחירות. "מי שלא לוקח אותי ברצינות עושה טעות גדולה. אני עם מספיק ניסיון להוביל את העיר הזאת"

מאיר בן הרוש

זו הפעם השלישית שבה מאיר בן הרוש מתמודד לראשות עיריית יבנה. גם בפעמים הקודמות מצבו היה טוב, והוא אפילו עלה לסיבוב שני מול צבי גוב-ארי. אך הפעם, הוא נחוש מתמיד להיות זה שישב על כיסאו של גוב ארי ויחליף אותו לפחות לחמש השנים הבאות. "האסטרטגיה שלי בבחירות הללו עובדת קצת אחרת" הוא אומר "אם בבחירות הקודמות התמקדתי רק במרוץ לראשות העיר וגם קיבלתי הצבעות מאוד יפות, אז הפעם אני משקיע גם במרוץ למועצה כי בפעם הקודמת יצא בסוף שנכנסתי רק עם מנדט אחד. שלושה חודשים התמקדנו בעיקר במרוץ למועצת העיר כי לחזק את הכיוון הזה ועכשיו אנחנו הולכים בכל הכוח על הקמפיין לראשות וזה פורץ קדימה".

תספר קצת על הרשימה שלך.

"הצוות שלי הוא הצוות הכי טוב, מבין כל הרשימות של כל שאר המועמדים. מספר 2 שלי, צביקה מגן, היה שגריר ישראל ברוסיה ובאוקראינה והיום אחד הפרשנים המבוקשים ביותר בנושא המזרח התיכון. מספר 3, שירן פרץ, היא אישה חזקה מאוד, שפועלת למען חלשים ומסייעת להרבה משפחות. היא אישה נהדרת ואני גאה בה. יש את עורך הדין שי סיני, איש מוכשר מאוד ואת איטח שעושה עבודה מוערכת ויפה. יש לנו את תום, בחור צעיר ומוכשר שסיים תואר בתקשורת ואת יגאל כהן, מהמובילים של 'פינוי בינוי', שהיה מנהל בית הספר לטכנאים במכללת טומשין ויש לו היום חברה פרטית. יש את אילנית בוגנים, פעילה חברתית שעושה עבודה מצוינת. יש לנו קבוצה אוטנטית, מגוונת, עם נציגות בכל שכונה ועם חברה מנוסים וצעירים גם יחד".

זאת הפעם השלישית שאתה מתמודד לראשות העיר. איך נראית היום מערכת הבחירות בעיניך?

"בתחילת הקמפיין היה מאוד רדום ושקט. גם כי שטרית הכריז על ההתמודדות יחסית מאוחר מאוד. היום הגענו צוואר בקבוק, יש לנו 4 מתמודדים והמצב נהיה לחיץ. ההתמודדות היום היא הרבה יותר קשה כי נכנסו שחקנים חדשים והשכונה הירוקה מהווה פקטור משמעותי מאוד. ולכן אנשים הגיעו למצב שבו הם פוגעים אחד בשני, לא רק מילולית גם פיזית. אלה הסכנות שבפניהן אנחנו עומדים ואני לא אוהב את זה. אנחנו מובילים קמפיין נקי ומסודר, אצלי אין את העניין של לפגוע במועמדים אחרים. הלחץ רק ילך ויגבר ולכן אני מבקש מכל המועמדים לנהוג בצורה הולמת. מעבר לזה שהניסיון מראה על כך שברגע שאתה פוגע במועמד מסוים אנשים מצביעים דווקא לו".

לפני שבועיים ערך גוב ארי כנס גדול ואתה החלטת ללכת לשם ולברך אותו. קצת תמוהה שאתה מאחל הצלחה לאיש שאותו אתה רוצה להחליף.

"אז בוא נתחיל מהתחלה. קודם כל זה נכון שהייתי שם, זאת עובדה, זה תועד וצולם. הדבר השני הוא שלא הגעתי לברך אותו ולא הזכרתי שום דבר על העשייה שלו. הגעתי לשם כי הוא הזמין אותי ועשיתי את זה מסיבותיי שלי, גם אם שטרית היה מזמין אותי הייתי בה".

מה הסיבות?

"קודם כל דיברתי שם על כל האנשים שמשמיצים ופוגעים במועמדים וסיפרתי גם שפגעו בשירון, מספר 3 שלי. פגעו בה מילולית באמצעות הפייסבוק והיא יום-יומיים לא קלים בכלל ונכנסה לחרדות. אבל היא אישה חזקה מאוד וכבר התגברה על זה. הגעתי במטרה לדבר עם הציבור. הסקרים מראים ששלושים אחוז מהאנשים עדיין לא סגורים למי הם הולכים להצביע, אז ניצלתי את הבמה שניתנה לי ושכנעתי אותם להצביע לי. זאת הטכניקה שלי, היום מותר לעשות הכל כדי להגיע למטרה שהצבת לעצמך".

פנו אלייך מספר מועמדים כדי שתחבור אליהם או תשתף איתם פעולה. למה בחרת שלא לעשות זאת?

"זה נכון שבאו הצעות להיות מספר 3 בשני מקומות, אבל אני דחיתי את הפניות הללו כי אני חושב שאני מספיק ותיק ועם מספיק ניסיון כדי להוביל את העיר הזאת. מי שלא לוקח אותי ואת הקבוצה שלי ברצינות, עושה טעות גדולה מאוד ואנחנו הולכים לעשות כאן מהלך. מעבר לזה שהרשימות של המועמדים האחרים נבנו לא נכון. התושבים רוצים לראות כאן אנשים חדשים במועצה ולא כאלה שיושבים כבר 15 שנה ולא העבירו מעולם אף הצבעה לסדר. אני הבאתי הצעות שעברו וגם עזרו לאנשים. אנשים מכירים אותי ואני מסייע להם הרבה ואני חושב שזה הזמן שלהם לתת לי את התמיכה שלהם".

אתה נתפס כנציג של השכונות הוותיקות. איך אתה רואה את המצב בהן היום?

"בסקר של מינה צמח 74 אחוז אמרו שלדעתם אין השקעה בשכונות הוותיקות וזה אחד הדברים שצריכים להדליק נורה אדומה. אני הצלחתי להוביל כמה מהלכים שקשורים לפיתוח של השכונות הוותיקות והבאתי למצב שהן קיבלו גם סיוע תקציבי. כעת על הפרק סכום של כ 200 מיליון שקלים שאנחנו אמורים לקבל במסגרת הסיכום של המשתכן, עבור השיפוץ והפיתוח של השכונות הוותיקות. ההשקעה הזאת צריכה לצאת לדרך מ 2019 ולמשך שלוש שנים. כרגע אנחנו רואים ניצנים של פינוי בינוי ותמ"א 38, אבל זה לא מספיק ומאוד מאכזב שאין השקעה מאסיבית. צריך לעשות כאן עבודה מהשורש ולשכנע גם את התושבים בחשיבות של פינוי בינוי. אם חס וחלילה תהיה רעידת אדמה המצב שלנו יהיה לא טוב ועל כך אני מתריע במשך שנים. החזון שלי הוא להשקיע את כל כולי בדבר הזה. מעבר לזה שהחינוך עומד בראש מעייני והוא הבסיס להכל. בל נשכח שאני העברתי את חוק הצהרונים וטיפלתי בנושא הקייטנות וגני הילדים. דאגתי גם לפתיחת המוקד העירוני ועשיתי עוד המון דברים. ואני חושב שמגיע לי להחזיר עטרה ליושנה".

אז ב 31.10 מאיר בן הרוש יהיה הפתעת הבחירות?

"להערכתי יהיה פה סיבוב שני ובסיבוב השני אתה אף פעם לא יודע מי ייקח. אנשים רוצים שינוי, עובדה שאחוז גבוה מאוד מהם עדיין מבולבלים ולא החליטו. ב 30 לחודש זה יום שבתון ואנשים יבואו להצביע ולהשפיע. אני מאמין שהפעם אחוז ההצבעה יהיה גבוה יותר. מי שיכין את עצמו טוב-טוב ליום הקובע הוא זה שיעשה את העבודה בחמש השנים הבאות".

הזכרת סיבוב שני. למדת איזשהו לקח מהפעם ההיא לפני 10 שנים, בה עלית לסיבוב שני ובסוף הפסדת?

"אני בא ממקום מאוד חזק. אני 41 שנה בצבא ומנהל מערך הובלה מאוד גדול ואינטנסיבי ועושה עבודת קודש. יותר חשוב לי שעם ישראל יימצא בביטחון מלא כשאני יודע שאני זה שצריך להפעיל את כל האוכלוסיות שלי ולהביא אותן לקו הראשון כדי להגן על עם ישראל. לכן, התנגדתי בכל הכוח להבטיח הבטחות שרבים מהמועמדים היו מעוניינים לקבל. אין לי הסכם עם אף אחד, לא עשיתי עסקאות, אני לא מתחייב לאף אחד, אני לא חייב לאף קבלן שנתן לי כסף, אף אדם לא יכול להגיד שהוא השפיע עליי. אני הולך עם האמונה שלי ואני מאמין בדרך שלי. זאת אחת הסיבות שגם הפסדתי וזה בסדר. אני מאמין בדרך שלי וביושר שלי ואם רוצים שהעיר הזאת תתנהל בצורה נקייה ושלמה זה מאיר בן הרוש".


 
$(function(){setImageBanner('ddac5372-a42d-4ee6-8ec5-14f7a36b01c8','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('58afb1f4-9b1a-44ea-8b0b-6d033b695d91','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה