$(function(){setImageBanner('05ac1eec-5f8b-4d86-baeb-962dc1acd78f','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

מאז זכה משה רביבו במכרז להפעלת קפה-מסעדה בהיכל התרבות הוא מתמודד עם קשיים בירוקרטיים וליקויי בנייה רבים, עליהם יש לו דין ודברים עם עיריית יבנה, בעלת המבנה. מזה חצי שנה הוא נאלץ להתמודד עם מדיניות תקיפה בצורה קיצונית אותה מוביל מנכ"ל העירייה החדש אלי קידר, מדיניות שכוללת הטלת דו"חות וקנסות מדי יום בסכום של עשרות אלפי שקלים, למרות שהצדדים נמצאים בעיצומו של הליך גישור. ביום רביעי האחרון הכריע הלחץ את משה רביבו והוא לקה בליבו. הוא פונה לבית החולים שם נמצא גם נכון לכתיבת שורות אלו

משה רביבו בבית החוליםעם התחלת פעילותו של היכל התרבות בשנת 2010, הוציאה עיריית יבנה מכרז להפעלת קפיטריה במקום. למכרז לא ניגש אף אחד והעירייה נערכה להוצאת מכרז שני אותו פרסמה בתפוצה ארצית. למכרז זה ניגש משה רביבו, תושב העיר ומסעדן ותיק, שפעל עד לאותו הזמן בעיקר באזור תל אביב.

"בימים האלו שחלפו מהרגע בו ניגשתי למכרז ועד לסגירתו, ניגשתי לראש העיר צבי גוב ארי", מספר רביבו, "הצגתי את עצמי ועל פי בקשתו הבטחתי לו שאביא מותג מכובד לעיר. מיד לאחר מכן חתמתי על הסכם עם רשת 'קפה קפה' ומאחר והייתי מתמודד יחיד במכרז, גם זכיתי בו".

לאחר פרסום תוצאות המכרז קרא גוב ארי לרביבו, נתן לו את ברכת הדרך ואמר לו כי הוא יעמוד לרשותו בכל צורך, ואכן הוא עזר מעת לעת בפתרון מחסומים בירוקרטיים וכל הנוגע לרישוי. במקביל, השקיע משה רביבו סכומי כסף גדולים, שהסתכמו לכ-300,000 ₪ בתכניות ותשלום ליועצים מקצועיים שונים עד שהתברר כי כלל אין התכנות לפתיחת קפה מסעדה במקום משום שהמקום המיועד נמצא מעל מאגר המים שמשמש את מערכת כיבוי האש של היכל התרבות (ספרינקלרים) ולא ניתן לחפור על מנת להתקין תעלות ניקוז לביוב ושמן כפי שנדרש למסעדה.

תוך כדי שרביבו מנסה להתמודד עם הגילוי המפתיע, הוא מגלה דבר מפתיע עוד יותר. עיריית יבנה הוציאה מכרז נוסף, להקמת בית קפה "בסמוך להיכל התרבות". רביבו ההמום ניגש ישירות לגוב ארי, שהסכים כי נגרם פה עוול והפנה אותו למחלקה המשפטית לצורך מציאת פתרון יצירתי. "מה שסוכם עם עו"ד איתן בראשי, היועץ המשפטי של העיריה הוא שאסכים לצאת למכרז בתנאי שאני מקבל זכות סירוב ראשונית ויכולת להשוות כל הצעה שתתקבל", אומר רביבו.

אז ניגשת למכרז השני?

"לא רק שניגשתי, מתברר שאני היחיד שניגש. כנראה שאף אחד אחר לא האמין ביבנה כמו שאני האמנתי בה ובצורך שלה למקום בילוי שונה ואיכותי".

רביבו בסיור קבלניםאבל לא היה מבנה לבית קפה, רק חול.

"נכון, לאחר המכרז העיריה החלה בהקמת המבנה, כשבמשך כל הזמן הזה אני מתחזק מזנון זמני בתוך היכל התרבות שמגיש רק שתיה קרה וחמה, המסב לי הפסדים כבדים מדי חודש".

כמה זמן לקחה הבניה?

"זה לקח הרבה זמן. העיריה בנתה מכספה, כשהכל לווה בליקויי בנייה קשים. כשהבנייה הייתה קרובה לסיום, הפצירו בי למהר ולהיכנס למבנה, ולתקן את הליקויים תוך כדי תנועה".

איזה ליקויים כבר היו במבנה חדש?

"היו נזילות בכמה מקומות. המדרגות שנבנו בכניסה לא תקניות ומחליקות, הריצוף עם שיפוע עקום והחלונות עם תזוזה של לוחות שגרמו לכמה מהם להתנפץ. כמובן שאלו רק הליקויים העיקריים והיו אינספור ליקויים קטנים יותר".


אז איך הסכמת להיכנס ככה?

"באותם ימים הייתה המנכ"לית סאלי לוי, שעזרה לי מאד בכל התיאומים מול בעלי המקצוע ובהמשך החליף אותה עובד קונה, שגם איתו היה לי סיכום מאד ברור, שאני עושה את התיקונים על חשבוני וזה יתקזז מהשכירות. צריך לזכור שהעיריה היא בעלת המבנה וסוג כזה של הסדרים מאד מקובל בין משכיר לשוכר".

בעיצומו של התהליך, עזב עובד קונה את תפקידו כמנכ"ל העיריה בצורה פתאומית, ובמשך מספר חודשים נותר חלל. גוב ארי ורעייתו הם לקוחות קבועים ונאמנים של בית הקפה ולכן משה רביבו נמנע מלפנות אליהם כשהם היו מגיעים לבילוי במקום. "זה לא מכובד ולא מנומס שאציק לבן אדם שמגיע עם רעייתו וחבריו למקום כשבדרך כלל הוא רוצה שקט כדי לנקות את הראש", אומר רביבו, "אבל פעם אחת כשהגיע, ראה בעצמו את הרטיבות כתוצאה מהנזילות והוא ביקש ממני שאוציא לו מכתב מסודר כולל תכנית לתיקון והוא ידאג שזה יטופל".

הסיוט האמיתי של משה רביבו התחיל בחודש יוני האחרון. עיריית יבנה קיימה את פסטיבל 'רוקדים בלבן' המסורתי לכבוד חג השבועות ברחבת היכל התרבות, כשאלפים מתושבי העיר מגיעים על מנת ליהנות ממופעי שירה ומחול, דוכני אוכל ויין. לכאורה, יום חג גם עבור בית הקפה, שאמור ליהנות מהתנועה הגדולה של התושבים במקום. בפועל זה פתח שרשרת אירועים שרק הולכים ומחמירים עד לרגע כתיבת שורות אלו.

"בתחילת יוני התקיים פסטיבל בן יומיים ברחבה הגדולה", משחזר רביבו, "פתאום אני שם לב שכל כמה דקות ניגש מישהו ומתלונן על השירותים. ניגשתי לראות מה קורה והתברר שהייתה סתימה והביוב עלה כתוצאה משימוש מוגבר. לקוחות התלוננו על הריח וחלקם אף עזבו את המקום".

אז מה עשית?

"בדיוק ראיתי חבר המועצה אהוד וייצמן וקראתי לו שיראה בעצמו. הוא נחרד ממה שראה ומיד קרא לאלי קידר, שחודשיים קודם לכן מונה למנכ"ל וזו הפעם הראשונה בה ראיתי אותו. התלוננתי בפניו על כי הציבו בחוץ רק שני תאי שירותים כימיים וזה לא מספיק לכל כמות האנשים הזו, מה שגורם לכולם להיכנס לשירותים אצלי במסעדה. הוא כנה כי יפיקו לקחים לעתיד והלך מהמקום".

מבט זועף. אלי קידרמה קרה לאחר מכן?

"לפתע ניגשה אליי אישה בהריון. היא לא הייתה מבין יושבי המסעדה, אבל עם דמעות בעיניים אמרה לי כי אם היא לא תיכנס לשירותים היא לא תוכל לשלוט בצרכיה. בצר לי, הצבעתי על המנכ"ל שעמד בחוץ ואמרתי לה כי הוא הכתובת לתלונות שלה. הוא נעץ בי מבט זועף וכאן כנראה הוא סימן אותי".

איך הגעת למסקנה הזו?

"למחרת, יום שלישי ערב חג השבועות הגעתי לסניף בסביות השעה 7:30 בבוקר והתחלתי בהכנות לפתיחה, כשאני לפתע רואה את קידר יחד עם פמליה של עוד 5-6 אנשים. אחד מהם, עובד עירייה ותיק אותו אני מכיר היטב קרא לי לצד ואמר לי 'מפריע לו כך וכך', כשהוא מתכוון כמובן למנכ"ל שעמד בסמוך".

שאלת את קידר לפשר הדברים?

"בוודאי. הוא ענה לי מבלי להתבלבל 'עד עכשיו כתושב העיר לא יכלתי להגיד לך כלום, אבל עכשיו כמנכ"ל אני אגיד לך מה לעשות'. הייתי בהלם מהטון והצורה של הדברים ואז הוא העיר לי על מקרר שניצב בחוץ וביקש שרגיש בקשה לאישור. לא עברו 3 דקות והגיעו למקום שתי ניידות של פיקוח עירוני ורכב של רישוי עסקים וקיבלתי דו"ח על כך שלא ניקיתי את הגינה (שהיא ציבורית ובאחריות העיריה) וכן קיבלתי התראה בהיעדר רישיון עסק".

ומה יכלת לעשות כשאתה נמצא בערב חג והכל סגור?

"זה האבסורד. שבאורח פלא כל מי שהוא רצה, התייצב שם ביום חופש, אבל לי לא היה עם מי לדבר. אז חיכיתי ליום ראשון, כתבתי מכתב מסודר לכל הגורמים ואף הוספתי ברכות למנכ"ל החדש לרגל היכנסו לתפקיד ואף ביקשתי שנתאם פגישה מסודרת".

נו, וזה עזר?

"יום למחרת קיבלתי מכתב מהמחלקה המשפטית של העירייה. פינוי המבנה תוך 24 שעות, חילוט 100,000 ש"ח ערבות שהפקדתי בהתאם לתנאי המכרז והם הגדילו לעשות כשפנו להנהלת רשת קפה קפה והשמיצו אותי ואת התנהלותי, לרבות זאת שאני לא עומד בהתחייבויות וצברתי חובות רבים".

זה גזר דין מוות לעסק.

"ממש ככה. זו הייתה מתנה שקיבלתי ליום הולדת 40 יצאתי למירוץ נגד הזמן תוך שאני נעזר בעורכי דין בעלות של עשרות אלפי שקלים. עזבתי הכל, רצתי ללשכת ראש העיר וישבתי מחוץ למשרדו עד שיתפנה כדי לקבל אותי. כשהוא קלט אותי בחוץ הוא ביקש לדעת מה אני עושה שם. מאוחר יותר התברר לי כי הופצה שמועה שאני לא משלם חשמל, ארנונה, מים ושכירות. אמרתי לראש העיר 'אתה מכיר מישהו שלא משלם חשמל שנה וחצי ולא מנתקים לו את החשמל?' שלחתי לו את כל האישורים על התשלומים שלי ואז הוא הבין כי השמועות אינן נכונות".

אז הוא עזר לך?

"ביצוע החילוט עוכב ולאחר כשבוע זומנתי לפגישה אצל המנכ"ל. הוא אמר שיבטל את החילוט בתנאי שאני משלם 80,000 ₪ תוך 24 שעות. זה סכום שלא שילמתי שכירות בהתאם להסכם הקיזוז, אבל הסכמתי לשלם רק כדי להראות שמהצד שלי אני מוכן לעשות את הכל".

ואיך המשכתם משם?

"התחילה בינינו התדיינות, במהלכה אמר לי קידר להגיש בקשות עבור כל אותם הדברים שכביכול אין להם אישור. הגועל הוא, שבו בזמן, מאחורי הגב שלי הוא שלח אלי פקחים שימשיכו לתת לי דו"חות עבור אותם ליקויים, ואת הבקשות ששלחתי הוא בעצמו דחה אחת אחרי השניה".

כמה זמן נמשך המצב הזה?

"זה נמשך ממש עד היום. יום אחד פתאום נחתה עליי דרישה לתשלום ארנונה עפ"י 2600 מ"ר. 2600 מ"ר?! זה כולל את כל רחבת היכל התרבות! אמרתי להם שאם כך, מחר בבוקר אני מגדר את כל המקום ומי שרוצה לבוא להיכל התרבות שילך מסביב. אז הם נבהלו והורידו את זה ל-200 מ"ר 'בלבד'ערבות שהפקדתי בהתאם לתנאי המכרז והם הגדילו לעשות כשפנו להנהלת רשת קפה קפה והשמיצו אותי ואת התנהלותי, בצרכיה. ים אצלי במסעדה. , שגם זה מוגזם לכל הדעות".

מה זאת אומרת מוגזם, יש לך כסאות ושולחנות בחוץ.

"ראשית, מההתחלה הובטח לי כי לא תיגבה ארנונה עבור השולחנות והכסאות בחוץ, שזה שטח פתוח ואני מקפל את הציוד כל יום ומכניס אותו פנימה. שנית, לפי מדידה שעשיתי מדובר על 17 מ"ר בלבד, וכששאלתי כיצד הגיעו ל-200 מ"ר, ענו לי 'לפי העין' וסרבו לשלוח מודד מקצועי".

יכלת להגיש ערר.

"בוודאי שהגשתי ערר. הגשתי אותו באחד הימים בשעה 16:00, ולמחרת בשעה 8:00 בבוקר כבר הייתה תשובה שהבקשה שלי נדחתה. מי דן בה? מתי הספיקו? איפה החלטת הוועדה? לא היה כלום כי המנכ"ל ככל הנראה החליט על דעת עצמו ותוך חריגה מסמכותו".

ההודעה על הסגירה השבועאבל למה הוא עושה לך דווקא?

"אני לא יודע. הוא פשוט מתעלל בי. הוא גומר אותי כלכלית, פשוט רוצה לחנוק את העסק עד שלא תהיה לו יכולת להתקיים ואעזוב אותו כשאני על ארבע. לא אתן לו את התענוג הזה".

אתה לא קצת מגזים?

"ממש לא. והדוגמה הכי טובה לכך הייתה ביום שישי האחרון".

מה היה בשישי האחרון?

"קיבלתי דרישה לשתלום של 31,000 ₪ או שתחולט הערבות שלי בגין הפרה של ההסכם".

והפרת את ההסכם?

"יש לנו טענות לגבי מה שכתוב בהסכם. אנחנו מצידנו עשינו הכל והם (העירייה) לא עשו שום דבר. חלק מהטענות היו לגבי תשלום דמי השכירות ולפני כחודש וחצי הגענו להסכמה כי נלך לגישור אצל עו"ד איתן בראשי, שהוא מקובל על שני הצדדים".

אז איפה הבעיה?

"בעוד אנו בעיצומו של הגישור נשלחה הדרישה לתשלום הזו, כשהיא מכילה בתוכה קנס ע"ס 500 ₪ ליום בגין פיגור לכאורה של חודש וחצי בתשלום דמי השכירות. אתה מבין כמה רוע?? אנחנו בגישור והוא שולח לי קנסות על פיגור?! זה נראה לך נורמאלי? עד מתי ".

פחות מ-24 שעות לאחר השיחה עם יבניתון, ביום רביעי האחרון, חש משה רביבו בליבו ופונה לצורך קבלת טיפול רפואי, מה שהוביל לסגירה זמנית של המסעדה.

 

אלי קידר אתה רק משרת ציבור!!!

שישה חודשים חלפו מאז התמנה אלי קידר לתפקיד מנכ"ל עיריית יבנה.

עם כניסתו לתפקיד החלו לזרום תלונות של מנהלים ועובדי עירייה על היחס המתנשא והמזלזל של המנכ"ל החדש. "יבניתון" בחר לא להתערב בעניינים הפנימיים של העירייה ולא לפרסם רכילות ודברים עלומים שהגיעו למערכת, אך בחודשים האחרונים חוזרות ונשנות טענות של בעלי עסקים על היטפלות מיותרת לעסקים על בסיס קבוע. דוחות על חנייה נרשמו בימי שבת בניגוד לסטטוס קוו ברור שדוחות לא נותנים בשבת, זוהי עיר שמכבדת את חופש המנוחה ואת כבוד השבת. אך כנראה שכל זה לא מזיז למנכ"ל ודוחות ממשיכים להירשם.

גם למערכת יבניתון נשלח מסר מאיים ומיותר לגבי הפצת עיתוני יבניתון על רקע טענות הזויות ע"י המנכ"ל. מר אלי קידר צריך כנראה להבהיר לך שאתה בסך הכל משרת ציבור ששכרו ועלות לשכתו מגיע לכמיליון ₪ בשנה.  תפקידך הוא לדאוג לציבור בכל המגזרים בתמורה לשכרך ולא להיטפל אליהם.

העיר יבנה אינה העסק הפרטי שלך ואם אתה חושב כך אז כנראה שאתה צריך לפנות את מקומך לאנשים אחרים שיתרמו וייסיעו לראש העיר צבי גוב ארי שהשכיל לפתח ולקדם את העיר שלנו שהפכה לפנינה לכל דבר ועניין .

לסיום אני רוצה להזכיר לך שיבנה היא עיר דמוקרטית.....

שלום נגר. 
 

--------------------------------------------

 תגובת העירייה: ''העירייה פועלת מתוקף סמכותה החוקית תוך שמירה על האינטרס הציבורי. לצערנו, פעם אחר פעם הפר הזכיין את התחייבויותיו הכספיות והאחרות וגם לאחר התראות ובירורים נמנע מלהסדיר את מחויבויותיו. אין ממש בטענה בדבר 'סיכומים' לכאורה עם ראש העיר ו/או המנכ"ל הקודם והזכיין לא המציא כל אישור או מסמך התחייבות המאשש טענה זו. באשר לטענותיו בדבר ליקויי בנייה הרי שאלה טופלו ובוצעו על חשבונה של העירייה. 

דמי הפיצוי בגין איחורים בתשלום דמי השימוש במבנה הינם בהתאם למכרז ולחוזה שנחתמו עם הזכיין. בנוגע לחוב הארנונה, הנושא מתברר בהסכמת הצדדים בהליך משפטי של השגה וערר והעירייה תפעל בהתאם להחלטת ועדת הערר.
למותר לציין כי עובדי העירייה, לרבות מנכ"ל העירייה, פועלים מתוקף אחריותם וסמכותם, ללא איפה ואיפה וללא משוא פנים. מנכ"ל העירייה אף ניסה לסייע בהסדרת הנושא במסגרת פגישה שהתקיימה עם הזכיין, עורך דינו והגורמים המוסמכים בעירייה. הטענה בדבר רדיפה אישית לכאורה משוללת כל יסוד, פוגענית ומוטב לה כי לא הייתה נשמעת כלל. 

 
$(function(){setImageBanner('028fdfab-0d8e-4a96-8abe-a85d3fd460a4','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('c3883c9b-321e-4772-9eb9-2204358a590b','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה