אבודים - הגרסה המקומית



בסיוע עוה"ד רעות שדה זכו לקוחותיה באיחוד התא המשפחתי

אל משרדה של עוה"ד רעות שדה הגיע גבר בשנות השבעים לחייו והחל לגולל את סיפורו בפניה:

הלקוח, אזרח ותיק, גרוש ואב לשתי ילדים, נהג לעבוד מעבר לים בכדי לפרנס את משפחתו. באחת מנסיעותיו לארצות אירופה הכיר הלקוח אישה עמה קיים יחסים באופן חד פעמי ומאז נותק הקשר בין הצדדים.

ואולם, לפני מספר חודשים גורמים מתכנית טלוויזיה אירופאית אשר תרה אחר בני משפחה אבודים, יצרה קשר עם הלקוח וטענה בפניו כי יש לו בן המתגורר בפולין שמחפש אחר זהות אביו במשך שנים רבות ושכל רצונו הוא להכיר את אביו האבוד.

הלקוח לא הבין במה מדובר ותחילה חשב שמדובר במתיחה. לאחר מספר שעות התעשת הלקוח והחל לחבר בין האירועים ולתהות האם יתכן שקיום יחסים עם אישה כמעט זרה באופן חד פעמי לפני כ-30 שנים זיכה אותו בילד נוסף? האם יש סיכוי שמדובר בבנו שלו? בשר מבשרו?

לאחר שיצר קשר עם נציגי תכנית הטלוויזיה, קיבל הלקוח את פרטיו של הבן הנטען ומיד יצר עמו קשר. הצדדים שוחחו מספר פעמים, ולאחר מספר שבועות כשהבן העביר את תמונתו ללקוח, נדהם הלקוח לגלות כי, הבן הנטען דומה כ-2 טיפות מים לבנו.

הלקוח חש כי, יתכן בסבירות גבוהה מאוד שהגבר הפולני אותו הכיר לפני מספר שבועות הוא בנו השלישי, על קיומו לא ידע מעולם. הלקוח לא היסס ובמעט הכסף שברשותו רכש עבור הבן הנטען כרטיס טיסה ארצה.

עם הגעת הבן הנטען ארצה, פנה הלקוח ביחד עם בנו הנטען לעוה"ד רעות שדה, אשר הקשיבה לסיפורם בקשב רב, עיינה בשלל המסמכים, נטלה ייצוג בעניינם  וניגשה מיד לעבודה.

עוה"ד רעות שדה הגישה לבית המשפט לענייני משפחה בקשה בהסכמה לביצוע בדיקת רקמות, זאת במטרה לבדוק ולקבוע בצורה חד משמעית האם אכן מדובר באב ובן, שכן מכוח הורות זו ולאור העובדה כי הלקוח הינו יהודי ישראלי, יתכן והבן יהיה זכאי לזכויות בישראל, בניהם הסדרת מעמדו בישראל על בסיס האבהות הנטענת.

לאחר שב"כ היועץ המשפטי לממשלה נתן תגובתו בעניין והמליץ על ביצוע בדיקה גנטית, בית המשפט לענייני משפחה הוציא צו והפנה את הצדדים לביצוע בדיקה גנטית הן ללקוח, הן לבן הנטען והן לאמו המתגוררת בפולין.

במקביל עוה"ד רעות שדה הגישה מספר בקשת לרשות האוכלוסין וההגירה  להארכת אשרת התייר של הבן, זאת לאור ההליך המתנהל בעניינו. לאור בקשות אלו, הוארכה אשרת התייר של הבן, כך יכול היה לנהל את ההליך המשפטי ולבצע את בדיקת הרקמות במכון המאושר בישראל.

יצוין כי, לאורך שהייתו של הבן הנטען בארץ, הוא שכה להכיר את משפחתו, סבתו ואחיו, תוך ניסיון לספוג את החוויות ותרבות המשפחה, הטעמים, המנהגים והחום לו היה זקוק כל חייו. כך יצא שמהלך התקופה בה נוהל ההליך המשפחתי, נקשר הבן למשפחתו, לאחיו ולסבתו בצורה הדוקה ולכולם היה ברור כי, מדובר בבן משפחתם האובד.

כשלושה חודשים לאחר פתיחת ההליך, התקבלו בבית המשפט תוצאות בדיקת הרקמות, לפיהן קיים ממצא מובהק כי הלקוח הינו אביו של הקטין. לאור תוצאות אלו ולאור הדין הישראלי ועמדת היועץ המשפטי לממשלה, לפיהם בדיקת הרקמות מהווה ראיה מכרעת לשאלת האבהות נין פסק דין הקובע כי, הלקוח הינו אבי הבן. פסק דין זה הועבר למשרד הפנים לצורך הסדרת מעמדו של הבן על בסיס האבהות.

עוה"ד רעות שדה: "זכות גדולה עבורי לקחת חלק ולסייע בהוצאת האמת לאור ובאיחוד משפחה. באמצעות פסק הדין אשר קבע אבהות באופן חד משמעי, הבן יהיה זכאי להסדיר מעמדו בישראל ולבלות לצד משפחתו ואחיו אותם לא הכיר לאורך כל חייו. באם הנך מצוי בסיטואציה דומה, מומלץ להיוועץ עם עורך דין העוסק בתחום בכדי שזה יוכל לייעץ לך וללוות אותך לאורך ההליך".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה