400 אלף שקלים



זה הסכום שדורש ראש העיר צבי גוב ארי, באמצעות עורך דינו עדי כרמלי, מתושב העיר אשר העלה בדף הפייסבוק לו פרסומים פוגעניים שמהווים, לכאורה, הוצאת דיבה ופגיעה בשמו הטוב של ראש העיר

עו"ד עדי כרמלי

ראש העיר, צבי גוב ארי, מתחמש לקראת הבחירות הקרבות בתותחים הכבדים ושוכר את שירותיו של עורך הדין עדי כרמלי, שכבר נכנס לפעולה. בשבוע שעבר שלח כרמלי מכתב התראה לפני נקיטת הליכים לתושב העיר, שמעון חזות, אשר שיתף בדף הפייסבוק שלו פוסט שמהווה, לכאורה, הוצאת דיבה ופגיעה בשמו הטוב של גוב ארי. במכתב נדרש חזות לשלם לגוב ארי בגין פרסום הפוסט סכום של 400,000 ₪ ולהסיר לאלתר את הפרסום.

תחילתו של הסיפור ביום רביעי שעבר, אז שיתף חזות את הפוסט המדובר, שבו טען כי ההחלטה של גוב ארי להתמודד בבחירות הקרובות נובעת מהשפעה של בעלי אינטרסים. "בלחץ של שלושה בעלי אינטרסים בעיר חזרת בך" כתב חזות "המסקנה היא שתושבי העיר רומו". עוד טען כי מי שיבחר בגוב ארי בבחירות, בוחר למעשה בבעלי האינטרסים שיש להם אינטרס כלכלי בעיר. בהמשך, באחת מהתגובות לפוסט, הוא אף הציע לראש העיר להחליף את שם משפחתו לבר, כשהוא למעשה משווה בינו לבין לראש עיריית רמת גן לשעבר צבי בר.

גוב ארי פנה באופן מידי לעו"ד כרמלי, שכבר יום למחרת פרסום הפוסט שיגר מכתב לחזות, שבו כתב כי אלפי אנשים נחשפו לפוסט שהינו לשון הרע, הוצאת דיבה ומהווה פגיעה בשמו הטוב של גוב ארי.

"בפרסומים הנלוזים, השקריים והמרושעים שפורסמו על ידך, כאמור, טענת כי מרשי הינו אדם רמאי ומושחת, אשר נתון להשפעה ולשליטה של גורמים זרים, אשר יש להם אינטרסים כלכליים בעיר ואף הצגת את מרשי כבובה על חוטים של אותם גורמים זרים, כאמור, כאשר 'הבהרת' כי מי שיבחר במרשי לראשות העיר בעצם בוחר באותם שלושה בעלי אינטרסים" כתב לו עו"ד כרמלי והמשיך: "אם לא די בכך בו ביום הוספת חטא על פשע והעלית תגובה בדף הפייסבוק שלך המשווה את מרשי לראש עיריית רמת גן צבי בר, אשר הורשע בעבירות שחיתות". עוד כתב כי: "פרסומים מכפישים, שקריים וזדוניים אלו, אשר אין בהם ולו שמץ של אמת, מהווה פרסום לשון הרע אסור נגד מרשי, בניגוד לחוק והם מקנים למרשי את הזכות להגיש תביעה אזרחית כנגדך, אף ללא צורך בהוכחת נזק, זאת נוסף על היות הפרסומים המכפישים עבירה פלילית, אשר עונשה עלול להגיע לשנת מאסר מאחורי סורג ובריח".

עו"ד כרמלי טען כי הפרסומים נועדו להשפיל את גוב ארי, לבזותו ולפגוע בו והם נעשו משיקולים זרים ובמטרה לפגוע בשמו הטוב, על רקע מערכת הבחירות: "ובניסיון לקעקע את שמו הטוב של מרשי ואת האמון הרב שרוחשים לו תושבי העיר יבנה, במטרה להניא אותם מלבחור בו לראשות העיר" כתב.

בסיום המכתב דרש, כאמור, כרמלי מחזות להסיר את הפרסומים לאלתר ולהעביר לגוב-ארי סכום של 400,000 שקלים כפיצוי, וזאת ללא הוכחת נזק ותוך 7 ימים. "ככל ולא תפעל כאמור במכתבי זה, הרי מרשי יפעל בכל דרך חוקית שימצא לנכון לרבות הגשת תביעת לשון הרע נגדך" סיכם כרמלי.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה