צו הגנה למניעת התחקות וניהול אורח חיים תקין!



עוה"ד רעות שדה מייצגת זה מכבר אישה בשנות השלושים לחייה בהליכי גירושין ופירוק שיתוף. לאחרונה הגיעה הלקוחה למשרדה של עוה"ד רעות שדה והחלה לגולל את סיפורה בפניה:

הלקוחה, אם לשני בנים שכאמור נמצאת בעיצומם של הליכי גירושין. עם פתיחת הליכי הגירושין עזב הבעל את בית המגורים המשותף ועבר להתגורר בדירה שכורה, כשהאישה נותרה להתגורר יחד עם הילדים בבית המגורים.

ואולם להפתעתה של הלקוחה, לפני מספר שבועות בעת ששבה לביתה מעבודתה היא שמה לב שרכבו של הבעל חונה בכניסת הבית והבעל פורק חפציו ושב להתגורר בבית המגורים המשותף.

תחילה תקף את הלקוחה פחד בלתי מוסבר, לאור העובדה כי הצדדים בעיצומו של הליך גירושין "מכוער" אשר החל כתוצאה מאירוע ספציפי וקשה שאירע בין השניים והם אינם מתגוררים יחד כבר למעלה מחצי שנה.

אט אט חששותיה של האישה החלו לרקום עור וגידים כאשר האישה החלה להבחין כי הבעל בולש אחריה. כך לדוגמא בכל פעם שהייתה יוצאת לחצר הבית, מצאה שם את הבעל מתבונן בה. בנוסף מצאה האישה מכשירי ציטוט בטלפון הנייד שברשותה ומצלמות נסתרות המרשתות א ת כל חלל הבית.

בשלב זה הגיעה הלקוחה המבועתת למשרדה של עוה"ד רעות שדה אשר האזינה לסיפורה בקשב רב, נטלה ייצוג בעניין וניגשה לעבודה ולמלאכה.

עוד באותו היום עוה"ד רעות שדה הגישה בקשה דחופה למתן צו הגנה במעמד צד אחד בהתאם להוראות החוק למניעת אלימות במשפחה, שם טענה כי בניגוד לסעיף 3 לחוק, התחקותו של הבעל אחר הלקוחה ובילוש אחריה במרחב הפרטי שלה, מונע ממנה את האפשרות לניהול אורח חיים תקין וסביר.

במעמד הגשת הבקשה התקיים דיון דחוף בעניין וניתן צו הגנה לטובת הלקוחה והבעל הורחק מדירת המגורים עד לקיום דיון במעמד שני הצדדים.

מספר ימים לאחר מכן התקיים דיון במעמד שני הצדדים, שם הבעל טען כי מדובר בתלונת שווא. מנגד עוה"ד רעות שדה הציגה בפני בית המשפט ראיות חותכות למכשירי ציטוט ששתל הבעל בחפציה של הלקוחה ואסמכתאות לכך שהבעל רישת את הבית במצלמות נסתרות המתחקות אחר כל פעולה של האישה ומחוברות ישירות לטלפון הנייד שברשותו. עוה"ד רעות שדה טענה כי, התנהלותו הקלוקלת והמאיימת של הבעל אינה מאפשרת ניהול אורח חיים תקין והינה מנוגדת להוראות החוק.

הצדדים נחקרו על ידי בית המשפט, אז עוה"ד רעות שדה חשפה את העובדה כי, מזה כחודשיים הבעל אינו נושא בתשלום המזונות בהם היה נושא מעת פרידת הצדדים.

כך בסיוע כבוד בית המשפט נוהל דיון מחוץ לפרוטוקול ולאחר משא ומתן ארוך הצליחו באי-כוח הצדדים להגיע לכדי הסכמות כי, הבעל יעזוב את בית המגורים המשותף באופן מידי ולא יישוב להתגורר בו עוד, רק אז יבוטל צו ההגנה, שכן פעולותיו אכן מהוות התחקות שאינה מאפשרת ניהול אורח חיים תקין. כמו כן, הוסכם כי, הבעל מתחייב להסיר באופן מידי את כל מכשירי הציטוט ו/או המצלמות ו/או כל אמצעי אחר שמטרתו התחרות אחר הלקוחה. בנוסף נקבע כי, הצדדים יתקשרו רק בעניין בילדים המשותפים על ידי תקשורת מתועדת בלבד באופן קצר וענייני (מסרונים/וואטס-אפ). לבסוף נקבעו הסדרי ראייה בין הקטינים המשותפים לאביהם, גם הם מחוץ לבית המגורים, נקבע כי, האב יישא בתשלום המזונות אשר נהגו בין הצדדים עד לאחרונה.

עו"ד רעות שדה: "שמחתי לסייע ללקוחת משרדי להחזיר את השלווה לביתה, כך היא וילדיה יוכלו לנהל אורח חיים תקין ללא כל חשש כי, הבעל בולש אחריהם ואחר כל צעד בחייהם בחוסר תום לב ובאופן מטריד ומאיים. יתרה על כך, שמחתי על העובדה כי הדיון היווה פלטפורמה מיטבית לניהול משא ומתן מיטבי בין באי-כוח הצדדים (בסיועו של בית המשפט), כך הצלחנו להגיע לכדי הסכמות גם בעניינים נוספים כגון תשלום דמי המזונות, הסדרי הראייה וכיוצא בזה. באם הנך מצוי/ה בסיטואציה דומה מומלץ להיוועץ בעורך דין מומחה בתחום, בכדי לסייע בניהול ההליך."

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה