פיימינג אין – שיימינג אאוט



היד על המקלדת תמיד יותר קלה זה ידוע, יש מי שיגידו כמעט כמו יד על ההדק אבל מה היה קורה אם יום אחד כולם היו עוצרים רגע לחשוב על כל מה שנכתב כעת בידם ובידי אחרים וכמה זה פוגע ושיש צורך לשנות? או בקיצור – משיימינג לפיימינג.

.

רגע לפני יום הכיפורים בואו נעצור רגע לחשוב על העולם שבו אנחנו חיים. עולם שבו כולם אומרים את מה שהם חושבים ובעיקר מקלידים את המילים ברשתות החברתיות או אפילו כעת במהלך מערכת בחירות יש כאלו שיושבים מאחורי המקלדת ולא מפסיקים להטיח האשמות חסרות ביסוס אחד בשני. תופעת השיימינג או כמו שהיא נקראת בעברית 'ביוש', בשנים האחרונות הפכה לאחת התופעות המדאיגות ביותר בעידן הרשתות החברתיות. כל מי שיושב מאחורי המקלדת מפרסם ככל העולה על רוחו ויכול למפיץ דברים פוגעניים ללא הזדהות וללא מאמץ מיוחד וזה לא משנה אם הדברים נכונים ואם לא. פיימינג במשמעות של לפרגן, להחמיא-  בדיוק ההפך משיימינג.

מספיק שתסתכלו על הפיד שלכם בפייסבוק ותראו כמה הוא מלא בהודעות ככל הנראה שקריות המופצות דרך פרופילים פיקטיביים, לא אמינים שכל מטרתם היא לעורר שיח רע ומביש בנוגע למערכת הבחירות הנוכחית. קחו לדוגמא את הציטוט הבא שנכתב השבוע, שנכתב בתגובה לאחד הפרסומים על מיזוג הכוחות בין שטרית לרונית : "בושה וחרפה פשוט גועל נפש, מזלזלים באינטליגנציה של תושבי יבנה...איתכם העיר תלך 50 שנה אחורה". תחשבו לעצמכם רגע, מה היה קורה אם במקום תגובה כזאת היה נכתב לדוגמא, 'לא תומך ברעיון הזה אבל מאחל הצלחה בהמשך הדרך', כבר נשמע יותר טוב נכון?

לסיכומו של עניין, תמיד חשוב לזכור שיש כאלו שמנסים לעשות טוב ולהפוך את השיימינג לפיימינג ותמיד יהיו, השאלה היא באיזה צד בוחרים? ממשיכים להישאר תקועים במקום ומפזרים הצהרות חסרות שחר או מנסים לפרגן גם אם לא מסכימים?


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה