מיזם 929: תרבות ושירה בהשראת ספר תהילים



בחודשים הקרובים יקיים מיזם 929 עשרות אירועי תרבות, ביניהם מופע של איה כורם וריף ן, תחרות עיצוב אופנה, סנדאות כתיבת שירים עם קורין אלא ועמיר לב - והכל בהשראת ספר תהילים

מה דעתכם על קמפיין "פיוט בסלון" בעשרות בתים בארץ? על מופעים בהשראת תהילים עם זמרות כמו איה כורם וריף כהן? על תחרות עיצוב אופנה בהשראת תהילים? כל אלה ועוד הם רק חלק מאירועי תרבות שיתקיימו בקרוב על ידי מיזם 929, ללימוד פרק תנ"ך יומי לרגל תחילת הלימוד בספר תהילים.

המיזם, בראשות הרב בני לאו והעיתונאית גל גבאי, פועל מזה כשנתיים, וכ-200 אלף איש לומדים במסגרתו.צילום: יונתן טריכטר מאתר לינקטון

בחודשים הקרובים יתקיימו קמפיין "פיוט בסלון" - מפגשי פיוט, שירה ולימוד חוויתיים בעשרות בתים ברחבי הארץ ברוח תהילים; "תהילות" - מוסיקאיות ויוצרות יקיימו מופע מיוחד בהשראת תהלים בהשתתפות איה כורם, ריף כהן, ויקטוריה-חנה, מירי אלוני, איילה אנגדשט ונטע אלקיים במרכז ענב בתל אביב במסגרת חודש האישה הבינלאומי.

עוד אירועים במסגרת המיזם: מופע מיוחד של התזמורת הסימפונית חיפה בשיתוף אנשי רוח ואמנים; תחרות עיצוב האופנה "ארגמן" בהשראת תהילים בשיתוף עם האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל; שת"פ "שירה בהשראה" עם רשת סטימצקי; פרויקט גרפיטי על קירות ענק בירושלים, תל אביב וחיפה - סדרה של 30 איורים שירוססו זה לצד זה מדי שבוע במהלך החודשים הקרובים; שת"פ עם עמותת אנוש – פעילות קהילתית-תרבותית בהשראת תהילים של מתמודדי נפש והקהילה הסובבת בירושלים וחיפה; "מקורוק" - קבוצות יוצרים צעירים ברחבי הארץ שיכתבו וילחינו שירים בהשראת תהילים בהנחיית המוזיקאים קורין אלאל, עמיר לב, טל שגב ומיקי שביב.

"ספר תהלים על 150 מזמוריו הינו אוסף ייחודי בתוך הספרות המקראית", אומר ראש מיזם 929 הרב בני לאו. "הוא מביא את קולו של האדם, רגשותיו, מחשבותיו, ספקותיו ואמונתו דרך מבע אמנותי. לכן אצלנו במיזם 929 תתקיים חגיגה של יצירה במשך שבעה וחצי חודשים, לאורך קריאת כל פרקי התהלים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה