מעשנים? ההגבלות החדשות שאתם חייבים להכיר



בכנסת אישרו צו הרחבה למניעת עישון במקומות ציבוריים, המרחיב את המקומות בהם אסור לעשן, ביניהם הופעות, בתי חולים, מוסדות ציבור וממשלה ועוד. הרשימה המלאה

22 בני אדם מתים בכל יום בישראל ממחלות הקשורות בעישון, כ-8,000 איש בשנה. כ-800 מאותם אנשים מתים מעישון פסיבי אשר הם נחשפים אליו במקומות ציבוריים, כך מנתוני משרד הבריאות שפורסמו לאחרונה. בעולם מדובר על יותר מ-7 מיליון בני אדם בכל שנה, מתוכם מתים מעישון פסיבי כ-900 אלף בני אדם בשנה.

בכל שנה מתים כ-8,000 איש בישראל מעישון, 10% מהם מעישון פסיבי. צילום: shutterstock

וועדת הבריאות של הכנסת אישרה צו הרחבה להגבלות על עישון במקומות ציבוריים, הצו צפוי להיכנס לתוקף בעוד 60 יום. על פי הצו החדש, ייאסר עישון במופעים ואירועים תחת כיפת השמיים בהם משתתפים למעלה מ-50 איש. כמו כן, יאסר עישון בשטחי בית חולים או מרפאות, משרדי ממשלה ורשויות ציבוריות, מוסדות ציבור, מגרשי ספורט, בריכות שחייה, גני שעשועים, חניונים וגני חיות.

יש לציין כי במקומות שצוינו לעיל ההנהלה תהיה ראשית לקבוע אזורי עישון ייעודיים בטווח 10 מטרים מהכניסה או היציאה, בתנאי שלא יהוו מטרד לחלקים אחרים במקום ולא יהיו קרובים לבתי מגורים. "הרחבנו את המגבלות ככל הניתן, אבל צריך להרגיל את החברה לשינויים בהדרגה". אמר יו"ר הוועדה מסיעת כולנו ח"כ אלי אלאלוף, והדגיש כי המטרה היא לכלול בצו הוראות המאפשרות אכיפה ולא איסורים שאינם ריאליים "יש לנו גם מתחים, ובימים כמו כאלה לצערי יותר אנשים נוטים להימשך לסיגריות".

ההנהלה תוכל לקבוע אזורים מיוחדים לעישון כעשרה מטרים מהכניסה או היציאה. בית החולים סורוקה. צילום: שרון טל

הצו יכנס לתוקף כאמור בתוך 60 יום. ח"כ גליק אמר "אנחנו מביאים היום בשורה של הצלת חיים לתושבי מדינת ישראל. זהו צעד נוסף בסדרה של צעדים שנמשיך להביא ולא נרפה על מנת להציל חיי אדם".

העישון יוגבל גם בכנסת

מנכ"ל הכנסת וח"כ יהודה גליק סיכמו כי למרות שהצו לא חל על הכנסת, כלל חדרי העישון בבניין יסגרו, מלבד "הקובייה" שבאזור המליאה, אזורי העישון מחוץ לבניין הכנסת יצומצו, יתווספו שלטים בנושא, ותתוגבר האכיפה.

בקרוב: כוונה להרחיב את הצו גם לברים ומסעדות

בהמשך להרחבת צו איסור העישון במקומות ציבוריים. ציין מנכ"ל משרד הבריאות משה סימן טוב, כי בקרוב יביא משרד הבריאות לאישור הוועדה, הרחבת איסור העישון במסעדות וברים, מה שיוסיף להגבלות על עישון במקומות ציבוריים.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה