זה הזמן לניקוי סתיו



הטור של מירי וזאני

.

הסתיו כבר פה. הוא התחיל רשמית ב23.9.18 היום שבו היום והלילה שווים באורכם. ומאז אנו מרגישים את השינויים באוויר- הימים הארוכים והלוהטים מתקצרים ועל אף השרב של סוף הקיץ, אפשר כבר לחוש בלילות את הקרירות של הסתיו.

עונת הסתיו על פי הרפואה הסינית היא העונה המתאימה לטיהור עדין של הגוף. ניקוי של הכבד, הכליות, המערכת הלימפתית, הריאות והעור, ישפיעו לטובה על כל מערכות הגוף לקראת "ההתכנסות" של החורף.

הגוף יחזק את המערכת החיסונית, מערכת העיכול תסלק בצורה נכונה את הפסולת הנאגרת, רמות הסוכר יתאזנו, התשוקה לפחמימות ומתוקים תפחת, מראה העור ישתפר, השינה תהיה איכותית יותר ומצב הרוח- אחד הדברים המושפעים ביותר מהימים האפורים של החורף- גם מצב הרוח יהיה מרומם.

כמנחת סדנאות בריאות וניקוי רעלים פגשתי המון לקוחות שהתחילו בתהליכים דרסטיים ולא מותאמים לעונות השנה, מה שגרם להם להישבר או להתאכזב מתהליך נפלא זה.

עקרונות בסיסיים לניקוי הסתיו

  1. אכילת מזון בסיסי טרי ולא מעובד
  2. אכילת ירקות כתומים וירוקים
  3. הורדת סוכר לבן/ ממתיקים/ תחליפי סוכר
  4. חשיבה חיובית, הרפיה, מדיטציה
  5. אכילת קטניות אורגניות
  6. שתיית צמחי מרפא המניעים את הכבד הכליות והטחול (שן ארי, גדילן, סרפד, מרווה)
  7. חיזוק מערכת העיכול עם פרוביוטיקה איכותית
  8. ירקות שורש, אצות, מצליבים, סלק- חלק בלתי נפרד מהניקוי. יש אפשרות לספק אותם לגוף באבקות ולערבב במים/ שתיה (להשיג בבית הטבע)
  9. פעילות גופנית
  10. ללא מזון מהחי

 

עונת הסתיו  שונה מהאביב, ולכן כחלק מהניקוי אני מתייחסת גם לחיזוק מערכת החיסון לקראת החורף. בכל הבישולים אדאג לשלב תבלינים וצמחים מחזקי מערכת חיסון כגון- ג'ינג'ר, ציפורן, קצח, אורגנו, סמבוק ועוד. בנוסף מומלץ ליטול ויטמין סי לא חומצי- הויטמין המספק לגוף גם נוגדי חמצון חיוניים, מחזק מערכת חיסון ומטהר את הגוף וכלי הדם. אלו רק חלק  מהעקרונות החשובים. את יתר ההנחיות כדאי מאוד לקבל באופן אישי, עם הנחייה מתואמת לכל לקוח בהתייחס לבעיות בריאות ותרופות קונבנציונליות. קבוצות מונחות אישית לניקוי סתיו נפתחות מהשבוע למשך 4 שבועות. 

מוזמנים ליצור קשר ולהצטרף למשפחה של בריאות, ניקוי וחיזוק הגוף.

לכל שאלה- פנו אליי ואשמח לעזור

מירי וזאני

תזונאית טבעית

מנחה לאורח חיים בריא

מנהלת בית הטבע שורשים

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה