למה דווקא חמ"ד?



לקראת ימי הרישום אל בתי הספר, ופתיחת מרחבי הרישום בבתי הספר הממלכתיים דתיים (חמ"ד), איחדנו לשיחה את נציגי ההורים בבתי ספר. שירלי הרוש ('אביר יעקב') , יעל לב-רן ('יחידני') עדי מימון-אנגלסמן (תורה ומדע'), ניקי מוסאי (נעם) מספרים על בתי הספר של ילדיהם ומשתפים בחוויה האישית

עיריית יבנה החליטה על פתיחת הרישום לבתי הספר הדתיים לכל תושבי העיר וביטול אזורי הרישום, מה שאומר שכל ילד ביבנה יוכל להירשם בשנת הלימודים הבאה לאחד מבתי הספר הממ"ד. במהלך השבועות הקרובים יתקיימו ימים פתוחים בבתי הספר, ונציגי ההורים ביקשו לשתף את תושבי העיר בקורה בבית ספרם, ולחשוף אותם לחינוך שאותו אולי הם לא מכירים. 

למה בחרתם דווקא בחינוך ממלכתי דתי?

עדי: "בתי הספר של החמ"ד חרטו על דגלם ציונות לצד מצוינות, תורה לצד מדע, עולם תורני ערכי עשיר, פעילות חברתית, סביבתית ועוד. כמשפחה דתית חשוב לנו מאוד כל הזה לצד זה. העולם הערכי והעולם הלימודי. היה חשוב לנו שילדינו יקבל הן מזה והן מזה. שילמדו בסביבה מכילה ומגוונת, בדומה למרקם הישראלי הכללי בו אנו חיים".

שירלי: "אנו מגדלים שלוש בנות, ברוך השם, באורח חיים מסורתי בדרך של ערכים ואהבת הארץ. מגיל חינוכם הצעיר, ברור היה לנו כי בנותינו ילמדו ויתחנכו בבתי חינוך בזרם הממלכתי דתי".

יעל: "בעלי ואני ישבנו לדבר על החינוך, שהיינו רוצים שילדנו יקבלו בבית הספר. רצינו חינוך של כבוד הדדי, תקשורת בין אישית ולא דרך כלי תקשורת, מעלת הנתינה והתרומה למען החברה, קבלת האחר, ואת כל זה ידענו שנוכל למצוא בחינוך דתי, בחינוך על דרך היהדות".

מיקי: "תורה, בניין אישיות לתלמיד, אישיות המורים, תקומת העם היהודי וארץ ישראל, חיבור לקהילה". יח"צ

למה דווקא בבתי הספר שלכם?

עדי / "תורה ומדע"

"אין יותר קלאסי ב'זה לצד זה' מאשר תורה לצד המדע. מתן עולם תורני ערכי עשיר מתוך שמחת מצווה ואהבת הארץ, לצד חקר התפתחות מדע וטכנולוגיה חדשנית.
בבית הספר לומד בני וחבריו קריאה, חשבון, מדע, תורה, המטבח היהודי (בישול, הלכות כשרות ועוד), קבלת שבת שבועית, חוגגים ימי ציון יהודים וישראלים ועוד. כל זאת תוך התנסות וחקר, למידה עצמאית ויצירתית.
עוד נהנים התלמידים, והאמת שגם אנחנו כהורים, מיחס אישי, הכלה, הבנת צרכיהם, צוות מקצועי עם חשיבה חדשני ו"מחוץ לקופסה", למידה דיפרנציאלית הנותנת מענה לבני ולחבריו בהתאם לכישוריהם ומובילה אותם לאמונה ביכולתם וכוחם. כתוצאה מכל זה, התלמידים מפתחים למידה עצמאית ואיכותית. ואנו ארבעה חודשים מתחילת שנה כבר קוצרים את הפירות.

עוד סיבה מצוינת עבורי הייתה בניית מבנה קבע של בית הספר - מבנה חדשני עם מרחבי למידה חכמים המותאמים ללמידה הייחודית של בית ספרנו. וכן היותו בית ספר "צומח" - התלמידים ואנו ההורים צומחים יחד עם הצוות והתהליך ויש לנו מקום רב להשמיע ובעיקר להישמע". 

היום הפתוח בבי"ס תורה ומדע יתקיים אי"ה ביום שישי, כ"ה בטבת, 12/1 סיור להורים 9:00-11:00

וביום שני, כ"ח בטבת, 15/1, בשעה 17:30 – "נגנגנים" הופעה מוסיקלית לילדי חובה ולתלמידי כיתה א'. שיחת הכרות להורים עם מנהלת ויועצת ביה"ס.

שירלי / "אביר יעקב"

"בנותינו הגדולות לומדות באולפנת יבנה ואנו מאוד מרוצים. בחרנו בבית הספר 'אביר יעקב' לחינוך ביתנו הקטנה, הלומדת כעת בכיתה ב. בחרנו בבית ספר זה בשל האווירה המשפחתית, היחס החם, הקידום למצוינות וכמובן חינוך לתורת ישראל ואהבת הארץ. מיום ליום רואים את החדשנות ועשייה הנעשית בבית הספר בכל התחומים. אין לי ספק כי כדאי לעודד ולחזק את הרישום לבית הספר 'אביר יעקב'. אני מאמינה במקום שמאמין בילדיי. לבית הספר התמנה בשנת הלימודים תשע"ח מנהל חדש, יהודה מסינגר, המוביל חדשנות ורעננות בבית הספר. בשנת לימודים זו נפתחה בבית הספר כיתת חלל ייחודית ומרתקת, לצד הצללת מגרש המשחקים והצבת מתקנים בגינת בית הספר ועוד. בואו לראות ולהבין. 'כל ילד צריך אביר אחד שיאמין בו'".יח"צ

היום הפתוח בבי"ס אביר יעקב יתקיים אי"ה ביום שני, י"ד בטבת, 1/1 בין השעות 16:00-18:00, בהפנינג ענק 'אביר ישראלי' – מתש"ח לתשע"ח.

יעל/ "יחידני"

"מצאנו בלב העיר בית ספר יחיד ומיוחד. אחרי שראינו מה קורה שם, הבנו את משמעות השם, ראינו ילדים מחייכים. הגענו לבית ספר דתי, המשלב קודש וחול עפ״י משנת החמ"ד - עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל. הגענו לבית ספר המשלב פדגוגיה דיגיטלית, בסביבה עתירת טכנולוגיה ולמידה חדשנית, אך נותן דגש על התקשורת הבינאישית. הוא דוגל ביצירת שיח ודיאלוג מיטבי ומעורר גאווה, מחזק את הערבות ההדדית והאנושית ומעודד למעורבות חברתית התורמת לחברה. השנה בני השתתף במעורבות חברתית בנושא קירוב לבבות. בבית הספר תוכניות רבות ומגוונות, המאפשרות לכל תלמיד ותלמידה לממש את עצמו ולפתח מצויינות אישית".

היום הפתוח בבי"ס יחידני יתקיים אי"ה ביום שישי, ג' בשבט, 19/1 מפגש הורים 8:30-10:00

וביום ראשון כ' בטבת, 7/1, בשעה 16:45 – הצגה לילדי חובה "להתייעץ עם הרב גץ" (בנושא דמות החמ"ד) ולהורים שיח והכרות עם מנהלת ויועצת ביה"ס.

יח"צ

מיקי / "נעם"

"בבית ספר 'נעם' יבנה נותנים דגש על  לימוד תורה כולה מתוך ראייה לאומית, בהבנה מעמיקה, הזדהות, אהבה ושאיפה להתעלות מתמדת על פי התורה ומצוותיה. חינוך לבניין אישיותו השלמה של התלמיד על ידי פיתוח וגילוי של מידות טובות, מוסר, נימוסים, ערכים והנהגות טובות. לימוד החוכמות והמדעים השונים בהתאמה לחיי התלמיד ולסביבתו, למגמות התפתחותו ולצרכיה של האומה. פיתוח אישיותם של המורים, על ידי למידה משותפת של נושאי חינוך ואמנוה ויצירת מודעות של שליחות חינוכית. תקומת העם היהודי בארץ ישראל, זוכה לדגש מיוחד על ידי תוכנית לימודים ייחודית לכל שכבות הגיל, דרך סיורים רבים של התלמידים בארץ, בדרכי נועם ובלימוד חווייתי ויצירתי. ימי שיא בשיתוף הורים. תגבור תורני,כלומר, תגבור שעות מקצועות הקודש מעבר לשעות הליבה. טיפוח זהות ציונית דתית, לימוד פרוייקט ייחודי של "ארץ נחלה" על תקומת עם ישראל בארצו במאה שנים האחרונות. חיבור לקהילה, פעילויות חוויתיות בשתוף תנועת הנוער "בני עקיבא", עמותת "לשם שמים" ותרבות תורנית בעיר.
פרויקטים ייחודיים להעצמת והעשרת התלמידים במעגל השנה כגון: לימוד "מבראשית", לימוד שבועי משותף בפרשת השבוע של הורים מורים ותלמידים, חוגי העשרה כמו תלמוד תורה, מדרשה, אמנות, מחול, דרמה וספורט במהלך וכהמשך יום הלימודים, פרויקט בת מצווה: חיבור בנות המצווה למשמעות הגיל דרך לימוד ייחודי של נשים בתנ"ך ובהסטוריה היהודית המשולב עם ערבי אמהות ובנות, "פזמונעם": ביטויי כישרונות התלמידים בשירה , ריקוד ומשחק עפ"י נושא שנתי.

יח"צ

כל הנ"ל זה מתוך יחס של חום ואהבה, אמון, הקשבה, שמחה, ביטחון וסבלנות וקשר אישי עם כלל התלמידים.

המנהל, הרב עובדיה מאנע, למד בישיבה הגבוהה אור עציון, תלמיד הרב חיים דרוקמן שליט"א. הגיע לעיר יבנה במסגרת גרעין תורני, שראו את עצמם כאידיאל להגיע לעיר יבנה להתערות עם התושבים ולקדם את החינוך בעיר. הרב עוסק שנים רבות בחינוך ילדי ישראל, הן במסגרת הבית ספרית והן במסגרת הקהילתית כרב קהילה. בעברו שימש הרב כמחנך כיתה מספר שנים בביה"ס נעם, היה שותף להקמתו וזה כ 10 שנים שמשמש כמנהל ביה"ס".

היום הפתוח בבי"ס נעם יתקיים אי"ה ביום שישי, ג' בשבט, 19/1 משעה 9:00.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה