"חינכו אותי שכשבורא עולם נותן לך, תיתן חזרה"



השף מאיר אדוני נרתם לגיוס כספים עבור עמותת 'יבנה מחבקת חיילים בודדים', ששואפת להרחיב את פעילותה ולהעניק בית חם לעוד עשרות חיילים בודדים. בסוף החודש יערך באולמי 'עדיה' ערב התרמה, כשאדוני וצוותו מופקדים על האוכל והוא הביא איתו גם את חברו הטוב הזמר עידן עמדי

עמותת 'יבנה מחבקת חיילים בודדים' תקיים בסוף החודש ערב שכל כולו תרומה לחיילים בודדים. הערב יתקיים באולמי עדיה היפיפיים ביבנה שנתנו את המקום ואת הצוות שלהם, השף מאיר אדוני וצוותו יעסקו במלאכת הבישול, הזמר עידן עמדי יופיע, שמעון משל יערוך את המוסיקה, אסטלה תכין את הקינוחים, קארין גורן תפנק את התורמים בספרה החדש, חתום אישית. ספקים רבים תרמו מזמנם ומרכולתם, אבל החשוב הוא שרכישה של זוג כרטיסים תאפשר לדאוג לכל צרכיו של החייל הבודד  למשך חודש.

עמותת 'יבנה מחבקת חיילים בודדים'  הוקמה בספטמבר 2017 על ידי תושבי העיר יבנה, כדי לדאוג לרווחתם של החיילות והחיילים הבודדים.

העמותה מספקת לחיילים בית חם למגורים, מזון וציוד, מתנדבים שדואגים לרווחת החיילים ומשמשים להם כמשפחה, ועוד. כל חברי העמותה עובדים בהתנדבות וללא שכר.

דן פרץ

אחד מאותם מתנדבים הוא מנחם אדוני, תושב יבנה ואביו של השף מאיר אדוני.  מנחם שיתף את משפחתו בפעילות המרגשת של העמותה ובמצוקה התקציבית שמעכבת את הרחבת הפעילות, וסחף בהתלהבותו את בנו.

אדוני הבן, למרות עיסוקיו הרבים בשתי המסעדות שלו בארץ, במסעדת "נור" בניו יורק, הציע לערוך ערב התרמה למען המשך והרחבת הפעילות של העמותה.

"העמותה היא חלק מעשייה רחבה של אנשי צבא לשעבר מיבנה והם עושים עוד המון פעילויות התנדבותיות אחרות" מסביר מאיר. "במסגרת העשייה שלהם הם החליטו לדאוג לחיילים בודדים ושכרו שתי דירות, אחת לחיילים ואחת לחיילות. הם דואגים להם להכל, לתכולה של הבית, לתחזוקה ולאכול. עד לא מזמן הכל היה מהכיס הפרטי שלהם ותרומות. תוך זמן קצר הם הבינו שהביקוש מאוד גדול והחליטו לקדם את הפעילות ולדאוג לעוד דירות. לצורך כך הוחלט על אירוע ההתרמה. אבא שלי "התרים" אותי ובצדק"..

דן פרץ

לקח לך זמן לחשוב על זה?

"לא. היה לי ברור מיד שאני בפנים. זה מסוג הדברים האלה שאתה שם את הכל בצד ומתפנה כדי לעשות את זה. חינכו אותי שכשבורא עולם נותן לך, תיתן חזרה. החיילים והחיילות שלנו הם לפני הכל. זה רק אירוע אחד ובהמשך יגיעו עוד המון דברים אחרים. זה אירוע משמח וחשוב, אבל זה עדיין רק קצה המזלג ממה שצריך לתת ולהעניק לחיילים האלה".

הבאת איתך גם חברים טובים

"נכון. פניתי לזמר עידן עמדי, שהוא כמו אח והוא מיד אמר 'ברור'. הבעלים של האולם עובדיה דהן יחד עם השף דדה וקנין מיד הביעו הסכמתם לארח את הארוע הזה,  אסטלה, שהיא שותפה שלי 'בבייק אוף' לקחה על עצמה את הקינוחים. קארין גורן המדהימה, שלא יכלה להגיע תרמה את הספר החדש שלה, דוד לגזיאל הקצב מספר אחד בישראל,

רני אריאלי שעושה את כל המיתוג, לילך המנכלית שלי היא מפיקה את כל האירוע ושמעון משל, שיהיה אחראי על המוזיקה. כולם נתנו מעצמם ובלי לחשוב פעמיים, הכל כדי למקסם את הערב הזה שבו כל הכסף, עד השקל האחרון, יושקע בחיילים הבודדים".

דן פרץ

זה דורש ממך גם המון התעסקות מסביב, יש לך זמן לזה?

"האמת היא שאני מתייחס לזה כמו אירוע לכל דבר, כזה שאני מרוויח עליו הרבה כסף, רק שהפעם הכסף הזה הולך למטרה חשובה הרבה יותר. אם הייתי צריך עכשיו להרים חתונה אז הייתי מפעיל את כולם, מגיע לפגישות ומרים אופרציה שלמה וזה בדיוק מה שאני עושה גם באירוע הזה. למזלי יש סביבי אנשים מדהימים, שהסכימו לתת יד ללא היסוס והם דואגים לי לכל מה שאני צריך ומבקש והכל באיכות הכי גבוהה שיש. אני לא מתפשר על שום דבר באירוע הזה".

באמת אף אחד לא היסס?

"תראי, פנינו להמון אנשים וכולם הבינו את החשיבות, אבל במדינה שלנו כבר לא פשוט להגיד 'כן' באופן אוטומטי. הבקשות לתרומות לא מפסיקות להגיע, זאת הצפה של ממש. לחלק מהאנשים זה כבר לא קל לתרום כל הזמן, כי בסופו של דבר גם לזה יש גבול. לכן זה לא מובן מאליו שכולם נרתמו ונותנים מזמנם ומכספם. החיילים של המדינה הזאת הם החלק הכי חשוב בה וזה עצוב שיש ביניהם כאלה שבסוף השבוע אין להם בית חם, אוכל ומשפחה מחבקת ותומכת. לשמחתי יש דרך לעזור להם וזה נעשה רק בזכות אנשים טובים, שפותחים את הכיס, אבל בעיקר את הלב".

*הארוחה מוגבלת ל-300 משתתפים, כל ההכנסות מיועדות לסיוע ישיר לחיילים.

**מוזמנים לעקוב אחר פעילות העמותה בעמוד הפייסבוק שלה 'יבנה מחבקת חיילים בודדים- עמותת חביבי'.

***האירוע יתקיים ב-29 בינואר 2018 בשעה 19:30 בעדיה אירועים – שידלובסקי 3, יבנה.

 להזמנת מקומות


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה