נוסטלגיה / רם שרון



בדקה ה-90, כמעט

.

המונדיאל הנפלא הזה מצטיין בהכרעות דרמטיות. זה התחיל באורוגוואי מכניעה את מצרים בדקה ה-89, המשיך ברונאלדו מדהים את ספרד והגיע לשיא (בינתיים) כשדרום קוריאה שלחה את אלופת העולם הביתה בתוספת הזמן.

עוד לפני שרוב כוכבי המונדיאל הזה נולדו בכלל, בנובמבר 1981, מכבי יבנה שלנו הוליכה את הליגה הארצית. בסוף אותה עונה (שהוכרעה רק במחזור האחרון) היא עלתה לליגה הלאומית, הישג עצום ושווה ערך עבורה כמעט כמו זכייה במונדיאל.

אחד ממצטייני העונה הנהדרת היה פוגל (ציון יעקב). היכולת שלו משכה את תשומת לבם של יוסל'ה מרימוביץ' ויעקב גרונדמן ז"ל, האחראים על נבחרת כוכבי הליגה הלאומית לקראת משחק ידידות מול קבוצת הפאר הלונדונית, טוטנהאם. למרות שפוגל מיבנה שיחק רק בליגה הארצית, צירפו אותו לסגל נבחרת הכוכבים.

המשחק נערך בבלומפילד לעיני 6,000 צופים. שוער הכוכבים היה הרצל קביליו, שוערה המנוח של מכבי יפו; פוגל פתח על הספסל. למרות שהאנגלים הגיעו בהרכב חסר, לא התקשה החלוץ מייק האזארד לכבוש שלוש פעמים בתוך 37 דקות. מגן הפועל ת"א נמרוד דרייפוס כבש אחד משלו, 3-1 במחצית. עשר דקות במחצית השנייה צימק דורון רובינזון 3-2, ואז נשלח פוגל למערכה בתקווה להשוות.

בדקה ה-90 התהילה של פוגל ניצבה בפתח. גילי לנדאו פרץ באגף ימין והגביה למרכז הרחבה. משה אוננה התרומם ונגח לכיוון פוגל, שפתאום מצא עצמו חופשי מול שוער התרנגולים (איך שר פוליקר? "חופשי זה לגמרי לבד").

השחקן הכי אנונימי בבלומפילד עצר בקור רוח את הכדור עם רגל ימין, הסתכל לשוער טוטנהאם בעיניים ובעט מכל הלב ברגל שמאל – החוצה. "זה היה מצב קלאסי", הוא הודה אחר כך.

למחרת העיתון "חדשות הספורט" כתב בכותרת בולטת: "תרנגולי טוטנהאם ניצחו, אך אפרוח מיבנה כמעט השווה".

 

חידת נוסטלגיה:

1.פתרון החידה הקודמת: אף אחד מהקוראים לא זכר את דיילי חורחה ואלדז מפנמה, ששיחק במכבי יבנה ב-1993 וכבש במדיה שער אחד נגד הפועל אשקלון.

2. והחידה השבוע: מיהו מאמן מכבי יבנה שזכה לשחק במונדיאל 1970 במדי נבחרת ישראל?

3.יודעים את התשובה? מוזמנים לשלוח מסרון לטלפון 052-6052120. הפותרים יזכו לפרגון. בהצלחה!

 

 

מעשיות ותמונות יתקבלו בשמחה: [email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה